Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78039
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อดิศักดิ์ ธีรานุพัฒนา | - |
dc.contributor.author | วศิน ศิริจันทร์ชื่น | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-06-14T01:08:33Z | - |
dc.date.available | 2023-06-14T01:08:33Z | - |
dc.date.issued | 2023-02 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78039 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this study was developing the quality management system of Baan Tha Service Limited Partnership, Chiang Mai Province in accordance with the international quality system standard ISO 9001: 2015. The objective is for the organization to develop a quality management system for the fuel distribution business that complies with international standard requirements so that the organization has standard operating procedures and is aware of the guidelines for managing risks affecting business operations to provide the organization with a standardized system of performance documents and to support future system certified. The research study consisted of a study of quality requirements, organizational context analysis, risk analysis and risk control planning, operational control, performance assessment based on organizational objective goals and internal quality audit to monitoring for improvement. The implementation of the quality management system development has 4 steps as follows: Step 1 Analysis and planning of the operation consists of analysis of organizational processes and contexts, business flow process chart preparation, organizational chart preparation and preparation of job descriptions. Step 2 Developing the quality management system consists of SWOT Analysis for Strategic Planning and action plans, set quality policy, determine the indicators according to the objectives of the organization, analyze the risks in the organization and planning to prevent risks and develop a document system according to business processes. Step 3 The application of the quality management system consists of apply the quality management system documentation system, follow up and review the operating results and operate according to the objective indicators of the organization. Step 4 Summarizing and Evaluation consists of the internal quality audit and a meeting to review the summary of the development of the management system. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การพัฒนาระบบ | en_US |
dc.subject | บริหารงานคุณภาพ | en_US |
dc.subject | ห้างหุ้นส่วนจำกัด บ้านท่าบริการ | en_US |
dc.title | การพัฒนาระบบบริหารงานคุณภาพสำหรับห้างหุ้นส่วนจำกัดบ้านท่าบริการ | en_US |
dc.title.alternative | Quality management system development for Ban Tha Service Limited Partnership | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | การบริหารคุณภาพโดยรวม | - |
thailis.controlvocab.thash | การควบคุมคุณภาพ | - |
thailis.controlvocab.thash | การจัดการธุรกิจ | - |
thailis.controlvocab.thash | การจัดการองค์การ | - |
thailis.controlvocab.thash | ห้างหุ้นส่วนจำกัดบ้านท่าบริการ | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาวิจัยนี้เป็นการพัฒนาระบบการบริหารจัดการคุณภาพขององค์กร ห้างหุ้นส่วนจำกัด บ้านท่าบริการ จังหวัดเชียงใหม่ ให้สอดคล้องตามระบบงานคุณภาพมาตรฐานสากล ISO 9001: 2015 มีวัตถุประสงค์เพื่อให้องค์กรพัฒนาระบบบริหารงานคุณภาพสำหรับธุรกิจจำหน่ายน้ำมันเชื้อเพลิง ที่สอดคล้องกับข้อกำหนดมาตรฐานสากล เพื่อให้องค์กรมีขั้นตอนการปฏิบัติงานที่เป็นมาตรฐาน และทราบถึงแนวทางการบริหารจัดการความเสี่ยงที่มีผลกระทบต่อการดำเนินธุรกิจจำหน่ายน้ำมันเชื้อเพลิง เพื่อให้องค์กรมีระบบเอกสารมาตรฐานการปฏิบัติงาน และเพื่อประกอบการยื่นขอการรับรองในอนาคต การศึกษาวิจัยประกอบด้วยการตีความข้อกำหนด การวิเคราะห์บริบทองค์กร การวิเคราะห์ความเสี่ยงและการวางแผนควบคุมความเสี่ยง การควบคุมการปฏิบัติงาน การประเมินสมรรถนะตามเป้าหมายและวัตถุประสงค์องค์กร และการตรวจติดตามคุณภาพภายในเพื่อการปรับปรุงพัฒนา การดำเนินงานแบ่งออกเป็น 4 ขั้นตอน ดังนี้ ขั้นตอนที่ 1 การวิเคราะห์และวางแผนการดำเนินงาน ประกอบด้วย การวิเคราะห์กระบวนการดำเนินงานและบริบทขององค์กร การจัดทำผังกระบวนการธุรกิจ (Business Process) การวางแผนผังโครงสร้างองค์กร และการจัดทำ Job description (กำหนดลักษณะหน้าที่ความรับผิดชอบ) ขั้นตอนที่ 2 การพัฒนาระบบบริหารงานคุณภาพ ประกอบด้วย การวิเคราะห์ SWOT เพื่อการวางแผนกลยุทธ์และแผนการปฏิบัติงาน การกำหนดนโยบายคุณภาพ การกำหนดเป้าหมายตัวชี้วัดตามวัตถุประสงค์ขององค์กร วิเคราะห์ความเสี่ยงในองค์กร และวางแผนป้องกันความเสี่ยง และการพัฒนาระบบเอกสารตามกระบวนการธุรกิจ ขั้นตอนที่ 3 การประยุกต์ใช้ระบบบริหารงานคุณภาพxประกอบด้วย การประยุกต์ใช้ระบบเอกสารระบบบริหารงานคุณภาพ การติดตามและทบทวนผลการดำเนินงาน และการดำเนินงานตามตัวชี้วัดวัตถุประสงค์ขององค์กร ขั้นตอนที่ 4 การสรุปและประเมินผล ประกอบด้วย การตรวจติดตามคุณภาพภายใน (Internal Audit) และการประชุมทบทวน สรุปผลการพัฒนาระบบบริหารจัดการ | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
631532029 วศิน ศิริจันทร์ชื่น.pdf | 2.87 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.