Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77956
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศรัญญา กันตะบุตร-
dc.contributor.authorชาลิสา ศิริไตรภัฏen_US
dc.date.accessioned2023-06-07T09:46:38Z-
dc.date.available2023-06-07T09:46:38Z-
dc.date.issued2023-01-26-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77956-
dc.description.abstractThis independent study aimed to investigate the marketing mix influencing consumers' choices of dog cafes in Chiang Mai. A questionnaire was used to collect data from a sample of people who had visited a dog cafe in Chiang Mai. There were 385 cases in 6 months. The data were analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, and mean, and inferential statistics, such as t-test and one-way ANOVA. Most respondents in the study were female, aged between 20 and 30 years, residing in Chiang Mai with the occupation of student and a monthly income of less than 10,000 baht. By analyzing the behavior of selecting a dog cafe service in Chiang Mai, it was discovered that most of the information was obtained from the shop's Facebook page, along with the reason for choosing the service they desired to interact with dogs. Moreover, friends influenced the respondents' decision to use the service because they were friends with the individual who wanted to use it. In addition, most of them used motorbikes for traveling, and the average costs ranged from 100 to 300 Thai Baht per user. The fee includes food and beverages. The dog cafe service is utilized at most one-time per month, and its average duration of service usage is about 30 minutes to 1 hour. The dog cafe is open from 11.30 a.m. to 2 p.m. It should be noted that most of the respondents lived in dormitories/apartments, adored the Shiba breed, and could use the service at the same shop if satisfied, with the dog's breed being the determining factor in whether to use the service. The Chiang mai province study of marketing mix and behavior influencing consumers in choosing a dog cafe service discovered the mean level of effectiveness of the marketing mix in selecting a dog cafe service. Physical evidence is the most valuable, followed by people, place, process, promotion, product, and price. When the data was analyzed by occupation, it was discovered that some marketing mix sub-factors diflered in the product, price, place, promotion, process, and physical evidence. When the data was analyzed by monthly income, some sub-factors of the process marketing mix differed.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectส่วนประสมการตลาดen_US
dc.subjectการเลือกบริการคาเฟ่สุนัขen_US
dc.subjectSelecting Dog Cafésen_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในการเลือกบริการคาเฟ่ สุนัขในจังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeMarketing mix affecting consumers towards selecting dog cafés in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashร้านกาแฟ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashร้านอาหาร -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashสุนัข-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัดถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในการเลือกใช้บริการคาเฟ่สุนัขในจังหวัดเชียงใหม่ ใช้แบบสอบถามก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างผู้ที่เคยใช้บริการคาเฟ่สุนัขในจังหวัดเชียงใหม่ ภายในระยะเวลา 6 เดือน จำนวน 385 ราย วิเคราะห์ข้อมูลไดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และใช้สถิติอนุมาน ได้แก่ L-te และ One-way ANOVA ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 20-30 ปี อาศัยอยู่ในจังหวัดเชียงใหม่ อาชีพนักรียน/นักศึกษา และมีรายได้ต่อเดือน ไม่เกิน 10,000 บาท โดยการศึกษาพฤติกรรมในการเลือกใช้บริการคาเฟ่สุนัขในจังหวัดเชียงใหม่ พบว่า ส่วนใหญ่หาข้อมูลจาก Facebook Page ของร้าน โดยมีเหตุผลที่ทำให้ตัดสินใจในการใช้บริการ คือ ต้องการเล่นกับสุนัขบุคคลที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจในการ ใช้บริการ คือ เพื่อน บุคคลที่ไปใช้บริการด้วย คือ เพื่อนส่วนใหญ่เดินทางโดย รถมอเตอร์ไซค์ มีค่าใช้จ่ายเฉลี่ยต่อครั้งในการมาใช้บริการ คือ 100 – 300 บาท ค่าใช้จ่ายคือ อาหารและเครื่องดื่ม โคยมีความถี่ในการใช้บริการคาเฟ่สุนัข น้อยกว่า 1 ครั้งต่อเดือน มีระยะเวลาเฉลี่ยต่อครั้งในการใช้บริการ คือ 30 นาที - 1 ชั่วโมง ใช้บริการคาเฟ่สุนัขในช่วง 11.30 น. - 14.30 น. อาศัชอยู่หอพัก/อพาร์ทเมนต์ ชอบสายพันธุ์ชิบะ ไม่ต้องการให้จำกัดเวลา สามารถไปใช้บริการร้านเดิม ถ้าพอใจ และมี ปัจจัยหลักที่ทำให้ตัดสินใจเลือกใช้บริการ คือ สายพันธุ์ของสุนัข การศึกษาส่วนประสมการตลาดและพฤติกรรมที่มีผลต่อผู้บริโภคในการเลือกใช้บริการคาเฟ่สุนัขในจังหวัดเชียงใหม่ พบว่า ค่าเฉลี่ยระดับการมีผลของส่วนประสมการตลาดในการเลือกใช้บริการคาเฟ่สุนัขที่มีค่ามากที่สุด คือ ด้านกายภาพ รองลงมา คือ ด้านบุคลากร ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านกระบวนการ ด้านส่งเสริมการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านราคา ตามลำดับ เมื่อวิเคราะห์ข้อมูลแยกตามอาชีพ พบว่า มีความแตกต่างกันในบางปัจจัยย่อยของส่วนประสมการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าข ด้านส่งเสริมการตลาด ด้านกระบวนการ และด้านกายภาพ เมื่อวิเคราะห์ข้อมูลแยกตามรายได้ต่อเดือน พบว่า มีความแตกต่างกันในบางปัจจัยย่อยของส่วนประสมการตลาดด้านกระบวนการen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532085_ชาลิสา ศิริไตรภัฎ.pdf23.13 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.