Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77931
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเขมกร ไชยประสิทธิ์-
dc.contributor.authorวิชชุกร เวชชากุลen_US
dc.date.accessioned2022-12-18T03:57:11Z-
dc.date.available2022-12-18T03:57:11Z-
dc.date.issued2022-11-15-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77931-
dc.description.abstractThis study aimed to study the attitude of consumers in Chiang Mai province towards antibiotic-free eggs. Population of this study were specified according to the convenience sampling method to 300 samples who were general consumers aged 20 years old or more who purchased eggs in Chiang Mai. Questionnaires were used as the tool to collect data. Data obtained were analyzed by the descriptive statistics: frequency, percentage, means, and standard deviation and the inferential statistics: Chi-Square, t-test for Independent Sample, and F-test. The findings were presented as follows. Most samples were female aged 21-30 years old and single. Their highest education background was the bachelor’s degree. Most of them were employees at private companies and their monthly incomes were ranged from 10,000 Baht up to more than 50,000 Baht. Regarding the study on level of knowledge, the majority had low level of knowledge about the antibiotic-free eggs. However, the knowledge about the antibiotic-free eggs of those who purchased it was rated in higher level than those who had never purchased it. Regarding the study on level of opinion towards the antibiotic-free eggs, the opinions of both groups were rated at high level. Like the level of knowledge, those who purchased the antibiotic-free eggs had higher mean scores on opinion level than those who had never purchased it. Regarding the study on trends in needs of the antibiotic-free egg purchase, most of them would certainly purchase it.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectทัศนคติen_US
dc.subjectผู้บริโภคen_US
dc.subjectไข่ปลอดยาปฏิชีวนะen_US
dc.titleทัศนคติของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ต่อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะen_US
dc.title.alternativeAttitude of consumers in Chiang Mai province towards antibiotic-free eggsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashทัศนคติ-
thailis.controlvocab.thashผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashไข่-
thailis.controlvocab.thashไข่ -- การผลิต-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนคติของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ต่อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะ ประชากรได้แก่ ผู้บริโภคทั่วไป อายุ 20 ปี ขึ้นไปที่เคยซื้อไข่ในจังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มตัวอย่าง 300 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างตามความสะดวก เครื่องมือที่ใช้เป็นแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงเชิงอนุมานได้แก่ Chi-Square, t-test for Independent Samples, F-test ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นหญิง อายุ 21-30 ปี สถานภาพโสด ศึกษาในระดับปริญญาตรี อาชีพส่วนใหญ่เป็นพนักงานเอกชน และมีรายได้ต่อเดือนกระจายอยู่ช่วง 10,000 ถึงสูงกว่า 50,000 บาท ความรู้เกี่ยวกับไข่ปลอดยาปฏิชีวนะส่วนใหญ่มีความรู้ในระดับน้อย อย่างไรก็ตาม ผู้ที่เคยซื้อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะ มีจำนวนผู้มีความรู้มากกว่าผู้ที่ไม่เคยซื้อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะ เช่นเดียวกับระดับความคิดเห็นต่อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะ พบว่า เห็นด้วยในระดับมากทั้งสองกลุ่ม อย่างไรก็ตาม ในกลุ่มผู้ที่เคยซื้อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะมีค่าคะแนนเฉลี่ยระดับความคิดเห็นมากกว่าผู้ที่ไม่เคยซื้อ และแนวโน้มความต้องการซื้อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะ ส่วนใหญ่จะซื้อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะอย่างแน่นอน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า สถานภาพส่งผลต่อความรู้ความเข้าใจต่อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และรายได้ส่งผลต่อความรู้ความเข้าใจต่อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .10 ระดับความคิดเห็นผู้มีรายได้กลุ่มต่าง ๆ แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญ .01 ในขณะที่เพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ ไม่ส่งผลต่อแนวโน้มความต้องการซื้อไข่ปลอดยาปฏิชีวนะen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532045 วิชชุกร เวชชากุล.pdf2.09 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.