Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77860
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วรัทยา แจ้งกระจ่าง | - |
dc.contributor.author | ปรียาภรณ์ ประจันเขตต์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-11-13T03:41:23Z | - |
dc.date.available | 2022-11-13T03:41:23Z | - |
dc.date.issued | 2022-09-09 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77860 | - |
dc.description.abstract | This study aimed to enhance franchising system and explore the feasibility of selling the Peppa Sweet franchise business. Population of this study were specified by the purposive selection to 50 samples who were interested in purchasing franchise business. Questionnaires were used as the tool to collect data. Data obtained were analyzed by the descriptive statistics i.e frequency, percentage, mean, and standard deviation. The findings revealed that in an overview, the importance of marketing mix priorities was rated at the highest level. The first important priority was found in the process factor and the rapid and accurate service was the most important element. In connection with this regards, the Peppa Sweet business should offer two choices of franchise business proposal for the customers to choose: Set A with 100,000 Baht of investment and Set B with 200,000 Baht of investment. The customers of both sets shall receive the full support at before and after running franchise business. Marketing strategies should include following approaches: giving priority to the franchise fame by making it popular or receiving acceptance from wider public; setting up appropriate formulas to calculate the return of investment, the royalty fee, and the franchise fee; having good and effective system in marking the business location for the franchisees in community area; keeping promoting the franchise business continuously and regularly via online channels; offering trainings for sales persons to provide services with the same standard; having effective business management system; and being able to serve the customers with rapid and accurate services. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การพัฒนาระบบแฟรนไชส์ | en_US |
dc.subject | ธุรกิจเปปป้าสวีท | en_US |
dc.subject | Franchising System | en_US |
dc.subject | Peppa Sweet Business | en_US |
dc.title | การพัฒนาระบบแฟรนไชส์ของธุรกิจเปปป้าสวีท | en_US |
dc.title.alternative | Franchising system development for Peppa Sweet business | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | แฟรนไชส์ | - |
thailis.controlvocab.thash | การค้าปลีก | - |
thailis.controlvocab.thash | เปปป้าสวีท | - |
thailis.controlvocab.thash | เครื่องดื่ม | - |
thailis.controlvocab.thash | ชานมไข่มุก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาระบบแฟรนไชส์และความเป็นไปได้ในการขาย แฟรนไชส์ชานมไข่มุกเปปป้าสวีท ประชากรในการศึกษาเป็นกลุ่มบุคคลที่มีความสนใจซื้อธุรกิจ แฟรนไชส์ กลุ่มตัวอย่าง 50 คน เลือกด้วยวิธีการเฉพาะเจาะจง (Purposive Selection) เครื่องมือที่ใช้เก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษา พบว่า ระดับความสำคัญตามการจัดอันดับส่วนประสมการตลาดในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยปัจจัยด้านกระบวนการมีระดับความสำคัญเป็นอันดับแรก และประเด็นที่สำคัญที่สุด คือ ความรวดเร็วและความถูกต้องในการให้บริการ การเสนอขายแฟรนไชส์เปปป้าสวีทจึงเสนอเป็น 2 ทางเลือก ได้แด่ ชุด A เงินลงทุน 100,000 บาท และชุด B เงินลงทุน 200,000 บาท พร้อมการสนับสนุนทั้งก่อนเปิดร้านและหลังเปิดร้าน กลยุทธ์การตลาด ได้แก่ การให้ความสำคัญกับชื่อเสียงของแฟรนไชส์เป็นที่นิยมหรือได้รับการยอมรับในวงกว้าง ต้องมีหลักเกณฑ์การคำนวณผลตอบแทนตลอดจนค่าสิทธิและค่าธรรมเนียมในการลงทุนบริหารร้านแฟรนไชส์มีความเหมาะสม มีระบบในการเลือกจัดทำเลที่ตั้งของร้านสาขาแฟรนไชส์ที่ดีและมีประสิทธิภาพ ใกล้แหล่งชุมชน มีการแจ้งข่าว ประชาสัมพันธ์ร้านผ่านสื่อต่อเนื่องและสม่ำเสมอโดยผ่านช่องทางออนไลน์ อบรมพนักงานขายให้บริการเป็นมาตรฐานเดียวกัน และต้องมีระบบการจัดการที่ชัดเจนในการดำเนินธุรกิจ และต้องมีความรวดเร็วและความถูกต้องในการให้บริการ | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
621532062 ปรียาภรณ์ ประจันเขตต์.pdf | 2.07 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.