Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorฐิติวัชร์ ธีรรัฐนิธิคุณen_US
dc.date.accessioned2022-11-05T04:58:41Z-
dc.date.available2022-11-05T04:58:41Z-
dc.date.issued2022-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77780-
dc.description.abstractThis study aimed to examine online marketing strategy for wooden furniture products of Phrae Mai Thai Company Limited. The methodologies being applied to this study were the quantitative research, of which data collection approach was done through questionnaires and the descriptive statistics were applied to analyze data, and the qualitative research, of which data collection approach was done through document-related analyze. Samples of this study were identified, according to the convenient sampling technique, to 385 customers who bought the wooden furniture products from the studied company. The findings showed that the company applied the Ansoff Matrix as its online marketing strategy, which was regarded as the strategy applicable for new product-new market. Results of the customer behavior analysis presented that in an overview, all engaged aspects were rated at high level. The following aspects: buying decision, product usage, repurchasing, and supporting were rated at high level, while the recognition aspect and the information search aspect were rated at moderate level. Results of the study on the concern of customers towards marketing mix factors that affected their buying decision presented that all factors, which were shown hereafter in descending order, were rated at high level: product, personalization, privacy, place, price, and promotion.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectกลยุทธ์en_US
dc.subjectการตลาดออนไลน์en_US
dc.subjectบริษัท นพดลพานิช จำกัด (สำนักงานใหญ่)en_US
dc.subjectOnline Marketing Strategyen_US
dc.titleกลยุทธ์การตลาดออนไลน์สำหรับสินค้าเฟอร์นิเจอร์ไม้ของบริษัท แพร่ไม้ไทย จำกัดen_US
dc.title.alternativeOnline marketing strategy for wooden furniture products of Phrae Mai Thai company limiteden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thailis.controlvocab.thashการจัดการตลาด-
thailis.controlvocab.thashการสื่อสารทางการตลาด-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์การตลาดออนไลน์สำหรับสินค้าเฟอร์นิเจอร์ไม้ของบริษัท แพร่ไม้ไทย จำกัด ใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงปริมาณ ด้วยการรวบรวมข้อมูลจากแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยสถิติเชิงพรรณนา ร่วมกับข้อมูลเชิงคุณภาพด้วยการวิเคราะห์เนื้อหาจากเอกสารที่เกี่ยวข้อง ประชากรเป็นลูกค้าที่ซื้อสินค้าเฟอร์นิเจอร์ไม้ของบริษัทฯ เลือกกลุ่มตัวอย่าง 385 คน ด้วยวิธีเลือกตามความสะดวก ผลการศึกษา พบว่า กลยุทธ์การตลาดด้วย Ansoff Matrix เป็นกลยุทธ์ผลิตภัณฑ์ใหม่-ตลาดใหม่ ผลการวิเคราะห์พฤติกรรมผู้บริโภค พบว่า ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก ด้านการตัดสินใจซื้อ การใช้งาน การกลับมาซื้อซ้ำ และการสนับสนุน อยู่ในระดับมาก และด้านการรับรู้ และการค้นหาข้อมูลเพื่อเปรียบเทียบ อยู่ในระดับปานกลาง ผลการศึกษาการให้ความสำคัญของผู้บริโภคในการตัดสินใจซื้อตามแนวคิดส่วนประสมการตลาด พบว่า อยู่ในระดับมากทุกด้านโดยเรียงลำดับจากค่าเฉลี่ยความสำคัญมากไปน้อย ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ การให้บริการส่วนบุคคล การรักษาความเป็นส่วนตัว ช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านราคา และการส่งเสริมการตลาดen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.