Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74230
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorปิยพรรณ กลั่นกลิ่น-
dc.contributor.authorวิภารัตน์ คำเงินen_US
dc.date.accessioned2022-10-15T08:59:04Z-
dc.date.available2022-10-15T08:59:04Z-
dc.date.issued2564-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74230-
dc.description.abstractThe research aimed to study for service marketing mix affecting lesbians towards selecting hotel services. The population considered in this research was a group of 300 Thai lesbians. The sample of the study were 100 of Tomboys (Butch), 100 of Ladies (Femme) and 100 of Lesbians. The collecting data by online questionnaires. The result was analyzing by descriptive statistics including percentage, frequency distribution, mean, and hypothesis testing which were ANOVA, t-test and Post Hoc. The research results were as follows: The majority of the population from the research are age below 30 years old and work as private company employee whose salary around 20,001 - 30,000 bath, graduated bachelor degree or higher, staying in a hotel for vacation, travelling as a couple by private car, average length of stay is 2 nights stay in 3 stars hotel which located around tourist attraction and they use online for searching accommodation price average not more than 2000 Bath per night. The research regarding service marketing mix affecting lesbians towards selecting hotel services revealed at the highest level are 3 factors. The first important factor is Process; in sub-factor of having hotel information in online, system of online reservation, early respond service and data accuracy. The second factor is Place; in sub-factor of online reservation. The third factor is Price; in sub-factor of showing service fee information. The high level are 3 factors. The first factor is Physical Evidence and Presentation; in sub-factor of beautiful atmosphere and parking. In the meanwhile. The second factor is People; in sub-factor of a positive attitude towards LGBT. The third factor is Product; in sub-factor of cleanliness, security and the size of accommodation. In the meanwhile, factors affected their decision at moderate level is Promotion; in sub-factor; special discount for friend get friend and promote thru LGBT online community. The result of comparison differences between group of Lesbian and difference of salary are not affecting with service marketing mix of lesbians towards selecting hotel services. However, the level of education is affecting with service marketing mix of lesbians towards selecting hotel services in Price factor and Promotion factor. The differences of age affecting with service marketing mix of lesbians towards selecting hotel services in Product factor, Promotion factor, People factor, Physical Evidence factor and Presentation factor. The differences of accommodation prices are affecting with service marketing mix of lesbians towards selecting hotel services in Price factor, Place factor, Promotion factor and Process factor.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อกลุ่มหญิงรักหญิง ในการเลือกบริการโรงแรมen_US
dc.title.alternativeService marketing mix affecting lesbians towards selecting hotel servicesen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashรักร่วมเพศ-
thailis.controlvocab.thashโรงแรม -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อกลุ่มหญิงรักหญิง ในการเลือกบริการโรงแรม เก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามออนไลน์จากกลุ่มหญิงรักหญิงชาวไทย 300 คน เลือกตัวอย่างแบบโควตา โดยแบ่งเป็น ทอม ดี้ และเลสเบี้ยน จำนวนกลุ่มละ 100 คน สถิติที่ ใช้ประกอบด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ร้อยละ ความถี่ และค่าเฉลี่ย และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การ วิเคราะห์ความแปรปรวน การทดสอบที การทดสอบความแตกต่างระหว่างกลุ่ม และการเปรียบเทียบ ค่าเฉลี่ยภายหลังการทดสอบ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่อายุน้อยกว่าหรือเท่ากับ 30 ปี รายได้เฉลี่ย ต่อเดือน 20,001 - 30,000 บาท มีการศึกษาระดับปริญญาตรีขึ้นไป มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน วัตถุประสงค์ในการเดินทางเข้าพักในโรงแรมคือเพื่อพักผ่อนท่องเที่ยว เดินทางโดยรถยนต์ส่วนตัว จำนวนคนที่เข้าพักโรงแรม คือ 2 คน และเข้าพักในโรงแรม 3 ดาว เป็นจำนวน 2 คืน โดยเลือกทำเลที่ ตั้งอยู่ใกล้แหล่งท่องเที่ยวสำคัญ หาข้อมูลของที่พักผ่านทางตัวแทนออนไลน์ ราคาห้องพักเฉลี่ยไม่เกิน 2,000 บาทต่อคืน ส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อกลุ่มหญิงรักหญิง ในการเลือกบริการโรงแรม ที่มีผลมากที่สุด ได้แก่ 1) ด้านกระบวนการ คือ มีการให้รายละเอียดโรงแรมผ่านระบบอินเทอร์เน็ดที่ น่าเชื่อถือ มีระบบการจองที่พัก ผ่านระบบอินเทอร์เน็ตที่รวดเร็ว แม่นยำ มีขั้นตอนในการเช็คอินที่ สะดวกรวดเร็ว และมีระบบข้อมูลลูกค้าที่เป็นปัจจุบัน 2) ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย คือสามารถจอง ผ่านระบบออนไลน์ได้ 3) ด้านราคา คือ มีการแจ้งค่าบริการต่าง ๆ ของโรงแรมอย่างชัดเจน ส่วนด้านที่ ให้ความสำคัญในระดับมาก ได้แก่ 1) ด้านการสร้างและนำเสนอถักยณะทางกายภาพ คือ มีบรรยากาศ โดยรอบสวยงามมีที่จอดรถสะดวกและเพียงพอ และ สถานที่จอดรถมีความสะดวกและพอเพียงแก่ ลูกค้า 2) ด้านบุคลากร คือมีทัศนคติที่ดีต่อเพศที่สาม 3) ด้านผลิตภัณฑ์ คือ โรงแรมมีการทำความ สะอาดห้องพักตามมาตรฐาน โรงแรมมีห้องอาบน้ำ ห้องสุขา แบ่งแยกชัดเจน ปลอดภัยและมิดชิด และขนาดของห้องพักมีความเหมาะสม อากาศถ่ายเทได้ ส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลระดับ ปานกลาง ได้แก่ ด้านการส่งเสริมการตลาด คือมีส่วนลดสำหรับการแนะนำลูกค้าใหม่ และการสื่อสาร ผ่านสังคมออนไลน์ของเพศที่สาม ผลการเปรียบเทียบความแตกต่างของรายได้และเพศสภาพ คือ กลุ่มทอม กลุ่มดื้ กลุ่มเลสเบี้ยน พบว่ามีการตัดสินใจใช้บริการโรงแรมไม่แตกต่างกันในทุกส่วนประสมการตลาดบริการแต่พบว่า ระดับการศึกษาที่ต่างกันมีผลต่อการเลือกโรงแรมในส่วนประสมการตลาดบริการ ด้านราคาและด้าน การส่งเสริมการตลาดที่แตกต่างกัน อายุที่แตกต่างกันมีผลต่อการเลือกบริการโรงแรมในส่วนประสม การตลาดบริการ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร และด้านการสร้างและ นำเสนอลักษณะทางกายภาพที่แตกต่างกัน และราคาห้องพักที่แตกต่างกันมีผลต่อการเลือกบริการ โรงแรมในส่วนประสมการตลาดบริการค้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริม การตลาด และด้านกระบวนการen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
591532171 วิภารัตน์ คำเงิน.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.