Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74208
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | เขมกร ไชยประสิทธิ์ | - |
dc.contributor.author | พัฒนวดี อุตวิชัย | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-10-15T07:49:30Z | - |
dc.date.available | 2022-10-15T07:49:30Z | - |
dc.date.issued | 2021-09 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74208 | - |
dc.description.abstract | This independent study aim to examine theperception of online marketing mix affecting purchasing decision of generation Y customers towards online food supplements. The population of this study is 400 generation Y customers collecting by convenience sampling method. The results of this study are as follows. Most respondents are male aged 24 – 28 year old, single, bachelor degree, company employee, earning salary 10,000 – 20,000 baht per month, time spending on internet 1- 3 hours per day, time of using internet from 18.01- 24.00 pm. The purpose of using internet was entertaining as gaming, listening to music, watching vdo clip by using smartphone. The most popular reason for purchasing online food supplement was for improving total body health. They knew the online food supplement from Facebook, Instagram, Line and Twitter. They spend about 501- 1,000 baht per month. The frequency of buying was 2-3 times/ month. The most popular method of payment was banking transfer. Perception of Online Marketing Mix Affecting to Generation Y Online Supplement Purchasing are as follows Place Product Price Promotion Privacy and Personalization. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | ส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารทางออนไลน์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวาย | en_US |
dc.title.alternative | Marketing mix affecting purchasing decision of generation Y customers towards online food supplements | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร | - |
thailis.controlvocab.thash | ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร -- การตลาดอินเตอร์เน็ต | - |
thailis.controlvocab.thash | การตลาด | - |
thailis.controlvocab.thash | พฤติกรรมผู้บริโภค | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาเรื่อง การรับรู้ส่วนประสมการตลาดออนไลน์ที่มีความสำคัญในการซื้อ ผลิตภัณฑ์เสริมอาหารของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวาย มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับการรับรู้ส่วน ประสมการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารทางออนไลน์ของผู้บริโภค เจนเนอเรชั่นวาย ประชากรในการศึกษาครั้งนี้ คือ กลุ่มผู้บริโภคเจเนอเรชั่นวาย การสุ่มตัวอย่างแบบ ตามสะดวก จำนวน 400 ราย สรุปผลการศึกษาดังนี้ ผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 24-28 ปี การศึกษาระดับ ปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือน 10,000-20,000 บาท สถานภาพโสด ระยะเวลาที่ใช้อินเตอร์เน็ตต่อวัน ระหว่าง 1 ชั่วโมง -3 ชั่วโมง ใช้อินเตอร์เน็ตในช่วงเวลา 18.01- 24.00 น. โดยใช้อุปกรณ์ คือ Mobile Phone/Smart Phone วัตถุประสงค์ในการ ใช้อินเทอร์เน็ต เพื่อ ความบันเทิง เช่น เล่มเกมส์ ฟังเพลง ดูคลิปวิดีโอ การเลือกซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร เพื่อเสริมสร้าง สุขภาพ โดยรวม โดยมีมูลค่าเฉลี่ยในการซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารทางออนไลน์ต่อเดือน คือ 501- 1,000 บาท แหล่งค้นหาร้านจำหน่ายผลิตภัณฑ์เสริมอาหารทางออนไลน์ ได้แก่ Facebook, Instagram, Line และ Twitter ความถี่ในการซื้อ 2 - 3 ครั้ง / เดือน การชำระเงินด้วยวิธี โอนเงินผ่าน แอปพลิเคชั่นธนาคาร ระดับความสำคัญของส่วนประสมการตลาดออนไลน์ ที่มีผลต่อการตัดสินใจ ซื้อ ในระดับมากที่สุด เรียงตามลำดับค่าเฉลี่ย ดังนี้ ปัจจัยด้านการจัดจำหน่าย (Place) รองลงมา ได้แก่ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ (Product) ด้านราคา (Price) ปัจจัยด้านด้านการส่งเสริมการตลาด (Promotion) ด้านการรักษาความเป็นส่วนตัว (Privacy) และ ปัจจัยด้านการให้บริการส่วนบุคคล (Personalization) ตามลำดับ | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
621532038 พัฒนวดี อุตวิชัย.pdf | 1.51 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.