Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74075
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วรัท วินิจ | - |
dc.contributor.author | พัดชา ลี้ไพบูลย์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-09-02T12:31:24Z | - |
dc.date.available | 2022-09-02T12:31:24Z | - |
dc.date.issued | 2022-07-11 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74075 | - |
dc.description.abstract | The Independent Study objective is to examine the Consumer’s behavior upon service intentions to use Online services to order their Boat Noodle in Mueang Chiang Mai. The overall sample group from the study comprises 400 consumers. Out of the total, 120 consumers have decided to order their Boat noodles through restaurant direct online channels, for example Facebook, Instagram, and Line. Leaving an amount of 280 customers ordering their dishes through the Food Delivery platform, for example Food Panda, Grab and Lineman. The descriptive statistic tool consists of Frequency, Percentage, Mean and Standard Deviation. For the hypothesis tests, the study uses the Factor Analysis, Reliability and Multiple Linear Regression techniques. The result mostly comes from the demographic sample of female consumers; ages within 31-35; works at a private company; has an income range of 15,001-30,000 Baht; and has a bachelor’s level degree. As per their consumer behavior, the study shows that they regularly dine out with their spouse at a Boat Noodle store 1-4 times per month, mostly ordering pork side dishes and barely orders beverages. The spending amount per meal totaling above 90 Baht per meal and in overall the most important factor that influences the consumer’s behavior is the fastness of food preparation. The result from using the Factor Analysis reveals that there are 2 new factors, including Accessibility Sense and Special Sense. Firstly, there are 4 variables that can be used in this factor because the P-Value are less than the signification level of 0.05. The component is easy to order in online channel, easily order process, quickly service, and fastness of preparing order. Secondly, the special sense is including there are kitchen and restaurant pictures, and easily ordering | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ก๋วยเตี๋ยวเรือ | en_US |
dc.subject | การตลาดบริการ | en_US |
dc.subject | อาหาร | en_US |
dc.subject | ช่องทางออนไลน์ | en_US |
dc.subject | ก๋วยเตี๋ยว | en_US |
dc.title | อิทธิพลการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านอาหารประเภทก๋วยเตี๋ยวเรือ ต่อความตั้งใจใช้บริการในช่องทางออนไลน์ของผู้บริโภค ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Influence of perceived unique attributes of Boat Noodle Shop on intention to use the service online of consumers in Mueang Chiang Mai District | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | การตลาด | - |
thailis.controlvocab.thash | ร้านอาหาร -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | ก๋วยเตี๋ยว | - |
thailis.controlvocab.thash | การตลาดทางอินเทอร์เน็ต | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าอิสระเรื่องอิทธิพลการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านอาหารประเภทก๋วยเตี๋ยวเรือ ต่อความตั้งใจใช้บริการในช่องทางออนไลน์ของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านอาหารประเภทก๋วยเตี๋ยวเรือ และเพื่อศึกษาอิทธิพลการรับรู้ลักษณะเด่นที่มีต่อการตัดสินใจใช้บริการอาหารประเภทก๋วยเตี๋ยวเรือในช่องทางออนไลน์ของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ โดยเก็บข้อมูลจากกลุ่มผู้ตอบแบบสอบถามจำนวน 400 ราย คือ ผู้ที่สั่งก๋วยเตี๋ยวเรือผ่านแอปพลิเคชันของร้านค้าโดยตรง (เช่น สั่งซื้อผ่าน Facebook Instagram และ Line เป็นต้น) จำนวน 280 ราย และกลุ่มที่สั่งซื้อก๋วยเตี๋ยวเรือผ่านแอปพลิเคชันสั่งซื้ออาหารออนไลน์ (เช่น Food Panda Grab และ Lineman เป็นต้น) จำนวน 120 ราย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์องค์ประกอบ และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ จากผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31 - 35 ปี มีอาชีพเป็นพนักงานเอกชน มีรายได้ 15,001 - 30,000 บาท มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ส่วนใหญ่รับประทานก๋วยเตี๋ยวเรือ 1 - 4 ครั้งต่อเดือน มีการรับประทานก๋วยเตี๋ยวเรือต่อครั้งอยู่ที่มากกว่า 90 บาท ส่วนใหญ่ไม่มีการสั่งเครื่องดื่ม เมนูเครื่องเคียงที่ผู้บริโภคชอบรับประทานมากที่สุด คือ เมนูหมูปรุงรส กลุ่มคนที่ผู้บริโภคชอบไปรับประทานก๋วยเตี๋ยวเรือด้วยมากที่สุด คือ แฟน สิ่งที่ผู้บริโภคให้ความสำคัญมากที่สุดในการรับบริการ คือ การดำเนินการทำก๋วยเตี๋ยวเรือที่รวดเร็ว ผลการทดสอบพบว่ามีกลุ่มลักษณะเด่นจำนวน 2 องค์ประกอบ โดยองค์ประกอบที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการในช่องทางออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางระดับสถิติ 0.05 ได้แก่ องค์ประกอบด้านการเข้าถึง ประกอบด้วยเรื่องสั่งผ่านช่องทางออนไลน์ทำได้ง่าย ขั้นตอนการสั่งทำได้ง่าย พนักงานให้บริการทันทีที่สั่งซื้อ และพนักงานเตรียมอาหารได้รวดเร็ว และองค์ประกอบด้านความพิเศษ ได้แก่ มีภาพครัวและสถานที่ และสั่งผ่านออนไลน์ได้ง่าย | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
วิจัย_พัดชา_รวมเล่ม_แก้ไข24.8.65_17.00hh.pdf | งานวิจัยของ พัดชาลี้ไพบูลย์ รหัสนักศึกษา 631532123 | 1.57 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.