Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74010
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนฤมล กิมภากรณ์-
dc.contributor.authorพรรัมภา แสงดอกen_US
dc.date.accessioned2022-08-29T15:11:24Z-
dc.date.available2022-08-29T15:11:24Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74010-
dc.description.abstractThe study about Chinese tourists' perceived value from 4-stars-and-above hotels' service in Chiangmai province Thailand have its objectives (1) to evaluate perception level on Chinese tourists' perceived value from 4-stars-and-above hotels' service in Chiangmai province Thailand (2) to conduct the comparative study on Chinese tourists' perceived value from 4-stars-and-above hotels' service in Chiangmai province Thailand. Data set for analysis were obtained from 400 questionnaires. Meanwhile, the statistics used in this study for data analysis are frequency distribution, percentage, Mean, and inferential statistics of t-test, F-test (One-way ANOVA), and multiple regression analysis. The result of this study has shown that most of respondents chose to stay at a 5-star hotel, more than half of them were female, younger than 30 years old, graduated bachelor degree, have income in the range of 7,001 - 9,000 Chinese Yuan, purpose of traveling for go on vacation by booking a hotel through a travel agency and know the hotel from the internet. The results of the study on the level on Chinese tourists' perceived value from 4-stars-and- above hotels' service in Chiangmai province, on 5 elements found that the overall score was agreeable level in every element. As for the satisfaction from using 4-stars-and-above hotels' service in Chiangmai province, overall there is a high level of satisfaction. It was also found that the intention to use the service in the whole is also at a high level. On one hand, the analysis of personal data that influences the perception level on Chinese tourists' perceived value from 4-stars-and-above hotels' service in Chiangmai, the results of comparisons by personal factors revealed that age, income, purpose of travel, booking method, and information sources known to hotel, there was a statistically significant difference level at 0.05. The gender factor and education was not presented at the statistical significant level at 0.05. the statistical hypothesis testing multiple regression analysis, relationship between Chinese tourists' perceived value and satisfaction from 4-stars-and-above hotels' service in Chiangmai province at .05 significance level, the results show significant influence of Functional Value =. 045) and Epistemic Value (p = .007). As relationship between Chinese tourists' perceived value and intention to use the service in 4-stars-and-above hotels at .05 significance level, the results show significant influence of Functional Value (p = .019) and Social Value ( p = .005).en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleคุณค่าตามการรับรู้ของนักท่องเที่ยวชาวจีนต่อการบริการของโรงแรมระดับสี่ดาวขึ้นไป ในจังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativePerceived value of Chinese tourists towards services of four-star-and above hotels in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashนักท่องเที่ยวต่างชาติ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashโรงแรม -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashโรงแรม -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashโรงแรม -- ความพอใจของผู้อยู่อาศัย-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาการรับรู้คุณค่าของนักท่องเที่ยวชาวจีนจากการรับบริการในโรงแรมระตับ 4 ดาวขึ้นไป ในจังหวัดเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์ คือ (1) เพื่อศึกษาระดับการรับรู้คุณค่า ทั้ง 5 มิติ ของ นักท่องเที่ยวชาวจีน จากการรับบริการโรงแรมระดับ 4 ดาวขึ้นไป ในจังหวัดเชียงใหม่ และ (2) เพื่อ ศึกษาเปรียบเทียบความแตกต่างของการรับรู้คุณค่าของนักท่องเที่ยวชาวจีน จากการรับบริการโรงแรม ระดับ 4 ดาวขึ้นไป ในจังหวัดเชียงใหม่ โดยพิจารณาจากความแตกต่างทางข้อมูลส่วนบุคคล กลุ่มตัวอย่าง ที่ใช้ในการศึกษา คือ นักท่องเที่ยวชาวจีนที่พักโรงแรมระดับ 4 ดาวขึ้นไป จำนวน 400 ราย นำผลมา วิเคราะห์โดยใช้ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และใช้สถิติอ้างอิง คือ ค่า t-test ค่า F-test (One-way ANOVA) และสถิติการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) จากการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่พักโรงแรม 5 ดาว เกินครึ่งเป็นเพศหญิง มี อายุไม่เกิน 30 ปี จบการศึกษาระดับปริญญาตรี มีรายได้อยู่ในช่วง 7,001 - 9,000 หยวนจีน มี วัตถุประสงค์ของการเดินทางเพื่อการท่องเที่ยวเพื่อพักผ่อนหย่อนใจ โดยจองโรงแรมผ่านตัวแทน บริษัทนำเที่ยว และรู้จักโรงแรมจากทางอินเตอร์เน็ท ผลการศึกษาเกี่ยวกับระดับการรับรู้คุณค่าจากการรับบริการโรงแรมระดับ 4 ดาวขึ้นไปใน จังหวัดเชียงใหม่ ทั้ง 5 มิติ พบว่า มีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับเห็นด้วยทุกมิติ ส่วนความพึงพอใจ จากการใช้บริการโรงแรมระดับ 4 ดาวขึ้นไปในภาพรวม มีความพึงพอใจอยู่ในระดับมาก นอกจากนี้ ยังพบว่า ความตั้งใจใช้บริการในภาพรวมอยู่ในระดับมากเช่นกัน การวิเคราะห์ข้อมูลส่วนบุคคลที่ส่งผลต่อการรับรู้คุณค่าจากการรับบริการทั้ง 5 มิติ โดยผลการ เปรียบเทียบแยกตามปัจจัยส่วนบุคคล พบว่า อายุ รายได้ วัตถุประสงค์ของการเดินทาง วิธีการจอง และ แหล่งข้อมูลที่ทำให้รู้จักที่พัก มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ส่วนปัจจัยด้านเพศ และระดับการศึกษา ไม่มีนัยสำคัญทางสถิติ ความสัมพันธ์ระหว่างกรรับรู้คุณค่ากับความพึงพอใจจากการใช้บริการ และความตั้งใช้บริการ โรงแรมระดับ 4 คาวขึ้นไป ของนักท่องเที่ยวชาวจีน พบว่า การรับรู้คุณค่าที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 คือ การรับรู้คุณค่ในเรื่องประไยชน์ใช้สอย (p = .045) และคุณค่า ทางความรู้ความคิด ( p = .007) ส่วนการรับรู้คุณค่าที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการของนักท่องเที่ยว ชาวจีน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 คือ การรับรู้คุณค่าในเรื่องประโยชน์ใช้สอย (p = .019) และคุณค่าทางสังคม ( p = .005)en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
591532160 พรรัมภา แสงดอก.pdf30.57 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.