Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74004
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสายนที เฉินบำรุง-
dc.contributor.authorลักษณาวรรณ มอญแก้วen_US
dc.date.accessioned2022-08-25T10:00:14Z-
dc.date.available2022-08-25T10:00:14Z-
dc.date.issued2022-06-29-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74004-
dc.description.abstractThis study aimed to examine the online marketing strategy of Nopadol Panich Company Limited (Head Office). In this study, the convenience sampling technique was applied to select 225 consumers as the samples and the questionnaire was used as the tool to collect data. The obtained data were analyzed by descriptive statistics. T-test (dependent sample test) was also applied to compare the difference between the level of opinion and level of importance that these samples had towards the online marketing strategy of the studied company. The findings demonstrated that in approaches of Aware and Ask, their opinions were rated at a moderate level; while in other aspects, their opinions were rated at a high level. Results of a comparative study between the level of opinion and the level of importance which was conducted to find a way to improve the marketing strategy of the studied company showed that statistically significant differences were found in almost all approaches; except Appeal. Thus, all online marketing strategy approaches of the studied company must be improved to comply with the needs and concerns of its consumers.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectกลยุทธ์การตลาดen_US
dc.subjectออนไลน์en_US
dc.subjectOnline Marketingen_US
dc.titleกลยุทธ์การตลาดออนไลน์ของบริษัท นพดลพานิช จำกัด (สำนักงานใหญ่)en_US
dc.title.alternativeOnline marketing strategy of Nopadol Panich Company Limited (Head Office)en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashบริษัท นพดลพานิช จำกัด (สำนักงานใหญ่)-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์-
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์การตลาดออนไลน์ของบริษัท นพดลพานิช จำกัด (สำนักงานใหญ่) โดยเก็บรวมรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างผู้บริโภคจากการเลือกตัวอย่างตามความสะดวก (Convenience Sampling) จำนวน 225 คน เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) และเปรียบเทียบความแตกต่างระหว่างระดับความคิดเห็นของผู้บริโภคกับระดับการให้ความสำคัญต่อกลยุทธ์การตลาดออนไลน์ของบริษัทฯของผู้บริโภคด้วยสถิติทดสอบ t-test (Dependent Sample test) ผลการศึกษา พบว่า ระดับความคิดเห็นด้านการรับรู้ (Aware) และด้านการสอบถาม (Ask)อยู่ในระดับปานกลาง นอกนั้นอยู่ในระดับมาก ส่วนระดับความสำคัญด้านการรับรู้ (Aware) อยู่ในระดับปานกลาง นอกนั้นอยู่ในระดับมาก และผลการเปรียบเทียบความคิดเห็นและการให้ความความสำคัญเพื่อพัฒนากลยุทธ์ พบว่า พบความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติเกือบทุกด้าน ยกเว้นด้านความดึงดูด (Appeal) ดังนั้น กลยุทธ์การตลาดออนไลน์ของบริษัทฯ จึงต้องพัฒนาทุกด้านให้ตอบสนองความต้องการและการให้ความสำคัญของผู้บริโภคen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
รวมไฟล์ลักษณาวรรณ.pdf2.13 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.