Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73996
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorxiaohui fuen_US
dc.date.accessioned2022-08-24T09:48:04Z-
dc.date.available2022-08-24T09:48:04Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73996-
dc.description.abstractTea tourism as an emerging niche market has become more and more widespread, with the improvement of people’s health consciousness. Through a study in Thailand, this study aims at identifying the factors influencing tourists’ expenditure on tea souvenirs. Four hundred eleven questionnaires were administered; Tobit model were adopted on based on tourists of tea tourism. The results show that tea tourists and non-tea tourists have significant distinctions in terms of their expenditure of buying tea as souvenir. Tea tourists are mainly those think that drinking tea is a healthy lifestyle; they tend to be both males and females (yet female account for a significantly higher proportion than males), over 60 years old, who have tea tourism experience. This research also gives some marketing suggestions for this ecological market. Keywords: Tea tourism, tourists’ expenditure, souvenirsen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleDeterminants of tourists’ expenditure on tea souvenirs: an empirical evidence from the tea tourism in Thailanden_US
dc.title.alternativeปัจจัยที่มีผลต่อค่าใช้จ่ายของนักท่องเที่ยวในการซื้อของที่ระลึกจากชา: จากหลักฐานเชิงประจักษ์จากการท่องเที่ยววิชาในประเทศไทยen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashTea-
thailis.controlvocab.thashConsumer behavior-
thailis.controlvocab.thashConsumers' preferences-
thailis.controlvocab.thashGrocery shopping-
thailis.controlvocab.thashTourists-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการท่องเที่ยวชาในฐานะตลาดเฉพาะกลุ่มเกิดใหม่ได้กลายเป็นที่แพร่หลายมากขึ้นด้วย การพัฒนาจิตสำนึกด้านสุขภาพของผู้คน จากการศึกษาในประเทศไทย การศึกษาครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อระบุปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการใช้จ่ายของนักท่องเที่ยวในการซื้อชาที่ระลึก สี่ร้อยสิบเอ็ดแบบสอบถามได้รับการจัดการ; โมเดล Tobit ถูกนำมาใช้โดยอิงจากนักท่องเที่ยวของการท่องเที่ยวชา ผลการวิจัยพบว่านักท่องเที่ยวชาและนักท่องเที่ยวที่ไม่ใช่ชามีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญในแง่ของค่าใช้จ่ายในการซื้อชาเป็นของฝาก นักท่องเที่ยวชาส่วนใหญ่คิดว่าการดื่มชาเป็นวิถีชีวิตที่มีสุขภาพดี พวกเขามีแนวโน้มที่จะทั้งชายและหญิง (แต่ผู้หญิงมีสัดส่วนที่สูงกว่าผู้ชายอย่างมีนัยสำคัญ) อายุมากกว่า 60 ปีซึ่งมีประสบการณ์การท่องเที่ยวชา งานวิจัยนี้ยังให้คำแนะนำทางการตลาดสำหรับตลาดเชิงนิเวศอีกด้วย คำสำคัญ: ท่องเที่ยวชา ค่าใช้จ่ายนักท่องเที่ยว ของที่ระลึกen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.10.2022.pdf2.09 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.