Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73877
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรวิ รุ่งเรืองศรี-
dc.contributor.authorนันทิรา นามสูงen_US
dc.date.accessioned2022-08-16T10:07:27Z-
dc.date.available2022-08-16T10:07:27Z-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73877-
dc.description.abstractThis independent research aimed to study perceived brand image of Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives (BAAC) affecting intention to use deposit service among deposit clients in Mueang Chiang Mai district, using both paper and online questionnaires to collect information from 400 Thai customers who lived in Mueang Chiang Mai district and knew BAAC but had no bank account. Quota sample selection was used to collect data. Descriptive statistic data such as frequency, percentage, average, standard deviation were analyzed as well as inferential statistic data such as multiple regression analysis and one-way analysis of variance. The results showed that the majority of respondents were single female, had the highest education level in bachelor's degrees, and worked as employees in civil service or state enterprises with an average monthly income of less than 10,000 THB. According to the behavior data of using deposit services, respondents mostly had deposit accounts of 2 banks, especially saving accounts. Customers chose the bank that provided numerous branches and ATM service points. Financial transactions were carried out by most customers on the internet. An average usage frequency of online banking service was 1-3 times per month. Most respondents decided themselves to use deposit services and stay informed about the deposit services via social media platforms. BAAC was well known to all respondents as one of top three civil banks in Chiang Mai to apply for bank loans for agriculture. An opinion on BAAC brand image perception was in high level for every aspect. The intention to use deposit services was at a moderate level. From the study, perceived brand image that influenced intention of customers in Mueang Chiang Mai district to use deposit services consisted of personality, user, benefit and value factors. Among customers with different age ranges, levels of opinion on usage intention were varied. In addition, those with different incomes had different degrees of deposit service usage intention at 0.05 significance level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการรับรู้ภาพลักษณ์ตราสินค้าของธนาคารเพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตรที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการเงินฝากของกลุ่มลูกค้าเงินฝากในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativePerceived brand image of Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives affecting intention to use deposit service among deposit clients in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashธนาคารเพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตร-
thailis.controlvocab.thashธนาคารและการธนาคาร-
thailis.controlvocab.thashเงินฝากธนาคาร-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ภาพลักษณ์ตราสินค้าของธนาคาร เพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตร (ธ.ก.ส.) ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการเงินฝากของ กลุ่มลูกค้าเงินฝากในอำเภอเมืองเชียงใหม่ โคยใช้แบบสอบถามทั้งแบบกระดาษคำตอบและ ออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มลูกค้าเงินฝากชาวไทยที่อาศัยอยู่ใน อำเภอเมืองเชียงใหม่ และเป็นผู้ที่รู้จัก ธ.ก.ส. แต่ไม่มีบัญชีเงินฝากกับธนาคาร จำนวน 400 ราย ใช้การเลือกตัวอย่างแบบโควตา และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ และ การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว ผลการศึกษาพบว่า ผู้ดอบเแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศพญิง สถานภาพโสค มีการศึกษาสูงสุดอยู่ในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพเป็นข้าราชการหรือพนักงานรัฐวิสาหกิจ และมีรายได้ เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 10,000 บาท จากข้อมูลด้านพฤติกรรมการใช้บริการเงินฝาก พบว่า ส่วนใหญ่ ผู้ตอบแบบสอบถามมีบัญชีเงินฝากกับธนาคาร 2 แห่ง และเปิดบัญชีเงินฝากประเภทสะสมทรัพย์มากที่สุด เหตุผลที่เลือกใช้บริการฝากเงินกับธนาคารที่ตนเองมีบัญชีเงินฝาก คือ มีจุดให้บริการมาก โดยทำธุรกรรมผ่านอินเทอร์เน็ดเป็นส่วนใหญ่ มีความถี่ในการทำธุรกรรมผ่านช่องทางธนาคารเฉลี่ย 1-3 ครั้งต่อเดือน ตัดสินใจเลือกใช้บริการเงินฝากด้วยตนเองและรับรู้ข่าวสารเกี่ยวกับบริการเงินฝากผ่านช่องทางสังคมออนไลน์ โดย ธ.ก.ส. เป็นที่รู้จักของผู้ตอบแบบสอบถามทุกรายและเป็นหนึ่งในสามธนาคารของรัฐในจังหวัดเชียงใหม่ที่นึกถึงสามอันดับแรก และจะนึกถึงการกู้ยืมเงินหรือสินเชื่อเพื่อทำการเกษตรเมื่อกล่าวถึง ธ.ก.ส. ผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับความคิดเห็นที่มีต่อภาพลักษณ์ตราสินค้าของ ธ.ก.ส. ในระดับเห็นด้วยมากทุกปัจจัย และมีระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับความตั้งใจใช้บริการเงินฝากของ ธ.ก.ส. อยู่ในระดับเห็นด้วยปานกลาง ปัจจัยภาพลักษณ์ตราสินค้ำที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการเงินฝากของกลุ่มลูกค้าเงินฝากในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ประกอบด้วย ปัจจัยด้านบุคลิกภาพ ด้านผู้ใช้ คุณประโยชน์ และด้านคุณค่า ตามลำดับ โดยระหว่างกลุ่มลูกค้าเงินฝากที่มีช่วงอายุแดกต่างกันมีระดับความคิดเห็นต่อความตั้งใจใช้บริการเงินฝากของ ธ.ก.ส. แตกต่างกัน และระหว่างกลุ่มลูกค้าเงินฝากที่มีระดับรายได้แตกต่างกันมีระดับความคิดเห็นต่อความตั้งใจใช้บริการเงินฝากของ ธ.ก.ส.แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532135 นันทิรา นามสูง.pdf4.09 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.