Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศรัญญา กันตะบุตร-
dc.contributor.authorประพันธ์ จิตติประภาen_US
dc.date.accessioned2022-08-16T10:00:46Z-
dc.date.available2022-08-16T10:00:46Z-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73874-
dc.description.abstractThe study of selecting private physical therapy clinics in Mueang Chiang Mai district. This study consists of 385 sample selected from customer in 27 private clinics in Mueang Chiang Mai district within I year. The survey study used questionnaires by convenience sampling as the data gathering instrument. The statistics were used for the data analysis comprising frequency distribution, percentage and mean, as well as inferential statistics namely Independent Simple t-test and One-way ANOVA. Most of the respondents were male, age between 31 - 40 years old, and have been married. Their highest education is a bachelor's degree. Most of them are business employees and have average monthly income between 15,000 - 30,000 baht. The most medical claims are self-payment and the most reason to use the service are convenience. The overall mean of service marketing mix to use the service are at high level. The study found that the services marketing mix affecting selection of private physical therapy clinics in a highest level was people factor, a high level were 4 factors: price, product, physical evidence and presentation and process. However, the two factors: place and promotion were in a moderation level. When analyzing the data based on the differences in gender and age, it was found that service marketing mix influenced their decision making diflerently in some of the sub-factors at the significance level of 0.05.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดบริการในการเลือกสถานบริการกายภาพบำบัดเอกชนในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeService marketing mix towards selecting private physical therapy clinics in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashบริการกายภาพบำบัด -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashกายภาพบำบัด -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้ใช้บริการ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashวิจัยการตลาด-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาเรื่อง ส่วนประสมการตลาดบริการในการเลือกสถานบริการกายภาพบำบัดเอกชน ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมการตลาดของผู้ใช้บริการสถาน บริการกายภาพบำบัดเอกชนในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ซึ่งกลุ่มตัวอย่างเป็นผู้ที่เคยใช้บริการสถาน บริการกายภาพบำบัดเอกชน ภายในระยะเวลาไม่เกิน 1 ปี จำนวน 385 ราย จากสถานบริการ 27 แห่ง ใช้เครื่องมือเป็นแบบสอบถาม โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก แล้วนำข้อมูลที่ได้รวบรวม ประมวลผล ทำการวิเคราะห์ โดยใช้สถิติพรรณนาและนำเสนอในรูปแบบตารางแจกแจงความถี่ ร้อย ละ ค่าเฉลี่ย และสถิติเชิงอนุมาน โดยการทดสอบค่าสถิติที่ (Independent Simple t-test) และการ วิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดี่ยว (One-way ANOVA) ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีช่วงอายุระหว่าง 31-40 ปี สถานภาพสมรส ระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,000-30,000 บาทใช้สิทธิการรักษาแบบชำระเอง เหตุผลอันดับแรกในการเข้ารับบริการ คือ ความสะดวกรวดเร็ว และปัจจัยในการเลือกใช้บริการ โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยด้าน บุคลากรในการให้บริการ มีระดับความสำคัญมากที่สุด ถัดมาเป็นปัจจัยที่มีความสำคัญระดับมาก มี 4 ด้าน คือ ด้านราคา ด้านการรักษาและบริการด้านกายภาพบำบัด ด้านองค์ประกอบทางกายภาพ และด้านกระบวนการ ส่วน 2 ปัจจัยสุดท้าย คือ ด้านสถานที่ และด้านส่งเสริมการตลาด ที่มี ความสำคัญระดับปานกลาง เมื่อทำการวิเคราะห์ข้อมูลแยกตามเพศ และอายุ พบว่า แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ในบางปัจจัยย่อยของส่วนประสมการตลาดบริการen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532077 ประพันธ์ จิตติประภา.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.