Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73858
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิธิดา อดิภัทรนันท์-
dc.contributor.advisorวิไลพร ธนสุวรรณ-
dc.contributor.authorนาถวดี นิวรรัมย์en_US
dc.date.accessioned2022-08-14T01:38:49Z-
dc.date.available2022-08-14T01:38:49Z-
dc.date.issued2022-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73858-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to study English writing ability of the students after using the process-genre approach to teach English writing lessons and compare critical thinking skills of the students before and after using the approach. The population was 20 grade 12 students who enrolled in English reading and writing course (E33206) in the first semester of the academic year 2021 at Rajaprajanugroh 30 School, Mae Ai District, Chiang Mai province. The research instruments consisted of the experimental instrument which is 4 teaching writing lesson plans applied with the process-genre approach, and data-collection instruments which are the 4 English writing composition and critical thinking test. The data obtained was analyzed for mean, standard deviation and percentage. The findings of this research were: 1) The students’ English writing ability after using the process-genre approach was higher than the pre-set assessment criteria of 60% and their overall quality of work was at the good level. 2) The students’ critical thinking after learning through the process-genre approach was at the good level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการสอนเขียนแบบอรรถฐานกระบวนการen_US
dc.subjectการเขียนภาษาอังกฤษen_US
dc.subjectการคิดวิเคราะห์en_US
dc.titleการใช้การสอนเขียนแบบอรรถฐานกระบวนการเพื่อพัฒนาความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษ และการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6en_US
dc.title.alternativeUsing process-genre approach for developing english writing and critical thinking skills among grade 12 studentsen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การเขียน-
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การอ่าน-
thailis.controlvocab.thashนักเรียนมัธยมศึกษา -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังการใช้การสอนเขียนแบบอรรถฐานกระบวนการ 2) เพื่อเปรียบเทียบการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนหลังการใช้การสอนเขียนแบบอรรถฐานกระบวนการ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนราชประชานุเคราะห์ 30 อำเภอแม่อาย จังหวัดเชียงใหม่ ที่เรียนวิชา การอ่าน-เขียน (อ33206) จำนวน 20 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้ ได้แก่ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้ ประกอบด้วย เครื่องมือที่ใช้ในการทดลอง ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้รายหน่วย วิชาภาษาอังกฤษโดยใช้การสอนเขียนแบบอรรถฐานกระบวนการ โดยใช้รูปแบบเป็นฐาน จำนวน 4 แผน และเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่ แบบประเมินความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียน โดยใช้เกณฑ์การตรวจให้คะแนนความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษที่กำหนดไว้ และแบบวัดการคิดวิเคราะห์ของนักเรียน วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าร้อยละ ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1) นักเรียนมีความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษหลังการใช้การสอนเขียนแบบอรรถฐานกระบวนการผ่านเกณฑ์ที่กำหนดไว้ร้อยละ 60 และมีคุณภาพของงานเขียนระดับดี 2) นักเรียนมีค่าเฉลี่ยคะแนนความสามารถในการคิดวิเคราะห์หลังการใช้การสอนเขียนแบบอรรถฐานกระบวนอยู่ในระดับดีen_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
thesis_นาถวดี2.pdf5.58 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.