Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73807
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorศิริพจน์ ศรีวิรัตน์en_US
dc.date.accessioned2022-08-07T09:45:33Z-
dc.date.available2022-08-07T09:45:33Z-
dc.date.issued2021-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73807-
dc.description.abstractThis study aimed to examine factors affecting decision to install a solar power system for residential homes of consumers in Chiang Mai Province. Samples of this study were identified to 400 people who were interested in and owned decision-making authority to install solar power system for homes in Chiang Mai. Data were analyzed by the descriptive statistics: frequency, percentage, mean, and standard deviation (S. D) and the inferential statistics: T-test to compare differences between the means of two sample groups and One- Way Analysis of Variance: ANOVA to compare means of more than two groups of variables. The findings presented that most respondents were female aged under 30 years old and worked as employee/ private employee. Their education background was bachelor's degree or equivalence. They held the status as an owner of single-attached three story house and there were 3- 4 members residing in the house. They mostly used electricity during 18.00-24.00 hrs. Results of the study showed that in an overview, service marketing mixed factors, which affected decision- making of customers in Chiang Mai province towards installing home solar power system at the highest level and on which they paid the highest level of concern were price, place, product, physical evidence, promotion, people, and process, respectively.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์สำหรับบ้านอยู่อาศัยของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeFactors affecting decision to install a solar power system for residential homes of consumers in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashไฟฟ้าแสงอาทิตย์-
thailis.controlvocab.thashพลังงานแสงอาทิตย์-
thailis.controlvocab.thashเซลล์แสงอาทิตย์-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษางานวิจัยเรื่อง ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ สำหรับบ้านอยู่อาศัย ของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ สำหรับบ้านอยู่อาศัยของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ ผู้ที่สนใจและมีอำนาจในการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ สำหรับบ้านอยู่อาศัย ในจังหวัเชียงใหม่ จำนวน 400 คน การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ประกอบด้วย ค่าความถี่ (Frequency) ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเยี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation : S.D.) และสถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistics) โดยใช้สถิติ T-test ใช้เปรียบเทียบความแตกต่างระหว่างค่าเฉลี่ยของกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่ม และการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว (One - Way Analysis of Variance : ANOVA) สำหรับใช้ทดสอบเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยของตัวแปรมากกว่า 2 กลุ่มขึ้นไป ผลการศึกษา พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุน้อยกว่า 30 ปีประกอบอาชีพ พนักงาน/ลูกจ้างเอกชน ระดับการศึกษา ปริญญาตรีหรือเทียบเท่า สถานภาพภาพในบ้านเป็นเจ้าบ้าน ลักษณะของบ้านเดี่ยวสามชั้น จำนวนคนที่อาศัยอยู่ในบ้าน 3-4 คน และ ช่วงเวลาในการใช้งานไฟฟ้า 18.00-24.00 น. ผลการศึกษา พบว่า ภาพรวมปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการ ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ สำหรับบ้านอยู่อาศัยของผู้บริ โภคในจังหวัดเชียงใหม่ อยู่ในระดับมากที่สุด โดยผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการ เรียงตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532049 ศิริพจน์ ศรีวิรัตน์.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.