Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73541
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิตยา เจรียงประเสริฐ-
dc.contributor.authorชลธิชา สิงห์ไตรภพen_US
dc.date.accessioned2022-07-07T09:18:04Z-
dc.date.available2022-07-07T09:18:04Z-
dc.date.issued2021-02-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73541-
dc.description.abstractThe purpose of independent study on “Perceived Quality and Trust in Information System from Viewing Facebook Live of Thai Generation Y Consumers Towards Online Purchasing Decision of Fashion Clothes” is to study about perceived quality and trust in information system from viewing Facebook live of Thai Generation Y consumers towards online purchasing decision of fashion clothes. This study is based on DeLone and McLean information system success model and trust theory. Online questionnaires were used to collect data from Generation Y Facebook live users who have purchased online fashion clothes in Thailand on 385 samples. The data were analyzed by descriptive statistic and inferential statistics, which includes factor analysis and multiple regression analysis. The study found that there were 4 factors from 7 factors that influence the online purchasing decision of fashion clothes based on Thai Generation Y consumers. The most influential factor is perceived trust towards sellers or entrepreneurs doing business through Facebook live, followed by perceived service quality from sellers or entrepreneurs who doing business through Facebook live, perceived service quality from Facebook live and perceived system quality respectively.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการรับรู้คุณภาพและความไว้วางใจในระบบสารสนเทศจากการชมเฟซบุ๊คไลฟ์ของผู้บริโภคไทยเจเนอเรชันวายที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์en_US
dc.title.alternativePerceived quality and trust in information system from viewing Facebook live of Thai generation Y consumers towards online purchasing decision of fashion clothesen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashเฟซบุ๊ค-
thailis.controlvocab.thashผู้บริโภค -- ไทย-
thailis.controlvocab.thashเจนเนอเรชันวาย-
thailis.controlvocab.thashเสื้อผ้า -- การจัดซื้อ-
thailis.controlvocab.thashการเลือกซื้อสินค้า-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระเรื่องการรับรู้คุณภาพและความไว้วางใจในระบบสารสนเทศจากการ ชมเฟซบุ๊คไลฟ์ ของผู้บริโภคไทยเจเนอเรชันวายที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ มี วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้คุณภาพและความไว้วางใจในระบบสารสนเทศจากการ ชมเฟซบุ๊คไลฟ์ ของผู้บริโภคไทยเจเนอเรชันวายที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ การศึกษาครั้งนี้ใช้แนวคิดเกี่ยวกับคุณภาพของระบบสารสนเทศ และแนวคิดทฤษฏีด้านความ ไว้วางใจโดยใช้แบบสอบถามความคิดเห็นทางออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากผู้บริโภค เจเนอเรชันวายที่เคยซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์จากการ จำนวน 385 ราย และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติ พรรณนาได้แก่ ความถี่ ค่าเฉลี่ย ร้อยละ และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์องค์ประกอบ และ วิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่ามี 4 ปัจจัย จากทั้งหมด 7 ปัจจัย ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่น ออนไลน์จากการชมเฟซบุ๊คไลฟ์ ของผู้บริโภคไทยเจเนอเรชันวาย โดยปัจจัยที่มีผลมากที่สุดอันดับ แรกคือ ปัจจัยด้านการรับรู้ความไว้วางใจต่อผู้ขายหรือผู้ประกอบการที่ทาธุรกิจผ่านเฟซบุ๊คไลฟ์ รองลงมาคือ ด้านการรับรู้คุณภาพบริการจากผู้ขายหรือผู้ประกอบการที่ทาธุรกิจผ่านเฟซบุ๊คไลฟ์ ด้านการรับรู้คุณภาพบริการจากเฟซบุ๊คไลฟ์ และอันดับสุดท้ายคือ ด้านการรับรู้คุณภาพระบบ ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
601532016 ชลธิชา สิงห์ไตรภพ.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.