Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73541
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นิตยา เจรียงประเสริฐ | - |
dc.contributor.author | ชลธิชา สิงห์ไตรภพ | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-07-07T09:18:04Z | - |
dc.date.available | 2022-07-07T09:18:04Z | - |
dc.date.issued | 2021-02 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73541 | - |
dc.description.abstract | The purpose of independent study on “Perceived Quality and Trust in Information System from Viewing Facebook Live of Thai Generation Y Consumers Towards Online Purchasing Decision of Fashion Clothes” is to study about perceived quality and trust in information system from viewing Facebook live of Thai Generation Y consumers towards online purchasing decision of fashion clothes. This study is based on DeLone and McLean information system success model and trust theory. Online questionnaires were used to collect data from Generation Y Facebook live users who have purchased online fashion clothes in Thailand on 385 samples. The data were analyzed by descriptive statistic and inferential statistics, which includes factor analysis and multiple regression analysis. The study found that there were 4 factors from 7 factors that influence the online purchasing decision of fashion clothes based on Thai Generation Y consumers. The most influential factor is perceived trust towards sellers or entrepreneurs doing business through Facebook live, followed by perceived service quality from sellers or entrepreneurs who doing business through Facebook live, perceived service quality from Facebook live and perceived system quality respectively. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การรับรู้คุณภาพและความไว้วางใจในระบบสารสนเทศจากการชมเฟซบุ๊คไลฟ์ของผู้บริโภคไทยเจเนอเรชันวายที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ | en_US |
dc.title.alternative | Perceived quality and trust in information system from viewing Facebook live of Thai generation Y consumers towards online purchasing decision of fashion clothes | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | เฟซบุ๊ค | - |
thailis.controlvocab.thash | ผู้บริโภค -- ไทย | - |
thailis.controlvocab.thash | เจนเนอเรชันวาย | - |
thailis.controlvocab.thash | เสื้อผ้า -- การจัดซื้อ | - |
thailis.controlvocab.thash | การเลือกซื้อสินค้า | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าอิสระเรื่องการรับรู้คุณภาพและความไว้วางใจในระบบสารสนเทศจากการ ชมเฟซบุ๊คไลฟ์ ของผู้บริโภคไทยเจเนอเรชันวายที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ มี วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้คุณภาพและความไว้วางใจในระบบสารสนเทศจากการ ชมเฟซบุ๊คไลฟ์ ของผู้บริโภคไทยเจเนอเรชันวายที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ การศึกษาครั้งนี้ใช้แนวคิดเกี่ยวกับคุณภาพของระบบสารสนเทศ และแนวคิดทฤษฏีด้านความ ไว้วางใจโดยใช้แบบสอบถามความคิดเห็นทางออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากผู้บริโภค เจเนอเรชันวายที่เคยซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์จากการ จำนวน 385 ราย และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติ พรรณนาได้แก่ ความถี่ ค่าเฉลี่ย ร้อยละ และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์องค์ประกอบ และ วิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่ามี 4 ปัจจัย จากทั้งหมด 7 ปัจจัย ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่น ออนไลน์จากการชมเฟซบุ๊คไลฟ์ ของผู้บริโภคไทยเจเนอเรชันวาย โดยปัจจัยที่มีผลมากที่สุดอันดับ แรกคือ ปัจจัยด้านการรับรู้ความไว้วางใจต่อผู้ขายหรือผู้ประกอบการที่ทาธุรกิจผ่านเฟซบุ๊คไลฟ์ รองลงมาคือ ด้านการรับรู้คุณภาพบริการจากผู้ขายหรือผู้ประกอบการที่ทาธุรกิจผ่านเฟซบุ๊คไลฟ์ ด้านการรับรู้คุณภาพบริการจากเฟซบุ๊คไลฟ์ และอันดับสุดท้ายคือ ด้านการรับรู้คุณภาพระบบ ตามลำดับ | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
601532016 ชลธิชา สิงห์ไตรภพ.pdf | 1.5 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.