Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/72138
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ชัยวุฒิ ตั้งสมชัย | - |
dc.contributor.author | วิกรานต์ รักรุ่งโรจน์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2021-09-10T03:04:53Z | - |
dc.date.available | 2021-09-10T03:04:53Z | - |
dc.date.issued | 2020-10 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/72138 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this independent study is to examine the satisfaction of water supply consumers towards services of Provincial Waterworks Authority, Sankamphaeng Branch, Chiang Mai Province. The sample group of 400 chosen by convenience sampling were the consumers who consumed water supply in the area of responsibility of Provincial Waterworks Authority, Sankamphaeng Branch, Chiang Mai. The questionnaire was employed to collect data from this sampling group. Then, the data was analyzed by descriptive analysis including frequency, percentage, mean, and weighted satisfaction scoring model and by inferential statistics consisting of exploratory factor analysis. The study revealed that the majority of the respondents were male aged between 30 and 39 years old. They possessed a high school certificate or vocational certificate and they were private company employees. Their salary range was from 10,000 to 20,000 baht. The average cost of a water bill per month was between 100 and 300 baht. The payments were made at Provincial Waterworks Authority, Sankamphaeng Branch as a payment channel. The reason they chose the water supply services was they were standardized and of good quality. Concerning the satisfactory level towards the services of Provincial Waterworks Authority, Sankampheang Branch, Chiang Mai Province, the total mean was at a high level. Regarding the results of exploratory factor analysis when the important factors were extracted by Principal Components Analysis (PCA) and varimax rotation, the study found that there were six outstanding principal factors extracted. They were information services, customer relations, service convenience, office amenities and image, service quality, and prices and fees listed respectively from the highest to the lowest levels of satisfaction. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | น้ำประปา | en_US |
dc.subject | ความพึงพอใจ | en_US |
dc.subject | การประปาส่วนภูมิภาค | en_US |
dc.title | ความพึงพอใจของผู้ใช้น้ำประปาต่อการบริการ ของการประปาส่วนภูมิภาค สาขาสันกำแพง จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Satisfaction of Water Users Towards Services of Provincial Waterworks Authority, Sankamphaeng Branch, Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้น้ำประปาต่อการ บริการของการประปาส่วนภูมิภาคสาขาสันกาแพง จังหวัดเชียงใหม่ ประชากรที่ศึกษาคือ ผู้ใช้น้ำประปาที่อยู่ภายในพื้นที่ความรับผิดชอบของการประปาส่วนภูมิภาคสาขาสันกำแพง จังหวัด เชียงใหม่ จำนวน 400 ตัวอย่าง ใช้วิธีการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือสำหรับการรวบรวมข้อมูล วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนำประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ความพึงพอใจ และสถิติเชิงอนุมานใช้การวิเคราะห์ปัจจัยเชิงสำรวจ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 30-39 ปี การศึกษาระดับ มัธยมศึกษาตอนปลาย/ปวช. ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือน 10,000 – 20,000 บาท มีค่าน้ำเฉลี่ยต่อเดือน 100-300 บาท ช่องทางชำระเงินค่าน้ำประปาที่ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาสันกำแพง เหตุผลที่เลือกใช้บริการน้ำประปา เพราะมีมาตรฐานและคุณภาพ ระดับความพึงพอใจต่อการบริการของการประปาส่วนภูมิภาคสาขาสันกำแพง จังหวัดเชียงใหม่ มีค่าเฉลี่ยรวมในระดับมาก ผลการวิเคราะห์ปัจจัยเชิงสำรวจ เมื่อสกัดปัจจัยสำคัญด้วยวิธี Principal Components Analysis และหมุนแกนแบบตั้งฉากด้วยวิธี Varimax พบว่าสามารถสกัดปัจจัยที่ชัดเจนออกเป็น 6 ปัจจัยหลักโดยเรียงจากระดับความพึงพอใจจากมากที่สุดไปหาน้อยที่สุด คือ ปัจจัยด้านการบริการข้อมูล ปัจจัยด้านลูกค้าสัมพันธ์ ปัจจัยด้านความสะดวกสบายในการให้บริการ ปัจจัยด้านความสะดวกสบายและภาพลักษณ์ของสำนักงาน ปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการ และปัจจัยด้านราคาและค่าธรรมเนียม | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
581532060 วิกรานต์ รักรุ่งโรจน์.pdf | 1.66 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.