Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/72125
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุทธิดา จำรัส | - |
dc.contributor.author | ชิดชนก ไชยยะ | en_US |
dc.date.accessioned | 2021-05-12T02:41:14Z | - |
dc.date.available | 2021-05-12T02:41:14Z | - |
dc.date.issued | 2020-10 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/72125 | - |
dc.description.abstract | The objective of this research was studying the effects by implementing inquiry-based learning modules to developed grade 10 students for concepts of chemical bonding at Debsirinklongsibsam Pathumthani school. This research study group was sciences and mathematics program students and the number of students in the studying were 20 by using simple purposive sampling. The research tools consisted of 3 sets of chemical bond learning modules, 20 the conceptual test of chemical bonding multiple choices test with giving reasons for choosing the choices. The result of the research found that the students had concepts of chemical bonding for the post-test increased comparing to the pre-test which the result shown by pre-test score average was 18 (30%), post-test score average was 42.8 (71.33%), pre-test standard deviation was 9.45 and post-test standard deviation was 6.45. The result of change in understanding from no understanding (NU) to partial understanding (PU) was 0.83 percent of the answers that have conception changed , alternative conception (AC) to partial understanding (PU) was 63.64 percent of the answers that have conception changed, alternative conception (AC) to complete understanding (CU) was 1.65 percent of the answers that have conception changed and partial understanding with specific alternative conception (PS) to complete understanding (CU) was 33.88 percent of the answers that have conception changed. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ชุดการเรียนรู้ | en_US |
dc.subject | มโนมติ | en_US |
dc.subject | พันธะเคมี | en_US |
dc.subject | นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 | en_US |
dc.title | การใช้ชุดการเรียนรู้ที่อิงการสืบเสาะหาความรู้เพื่อพัฒนามโนมติของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 เกี่ยวกับพันธะเคมี | en_US |
dc.title.alternative | Implementing inquiry-based learning modules to develop grade 10 students’ concepts of chemical bonding | en_US |
dc.type | Thesis | - |
thailis.controlvocab.thash | โรงเรียนเทพศิรินทร์คลองสิบสาม | - |
thailis.controlvocab.thash | พันธะเคมี | - |
thailis.controlvocab.thash | เคมี -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาผลของการใช้ชุดการเรียนรู้ที่อิงการสืบเสาะหาความรู้เพื่อพัฒนามโนมติของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 เกี่ยวกับพันธะเคมี กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4/1โรงเรียนเทพศิรินทร์คลองสิบสาม ปทุมธานี จังหวัดปทุมธานี ที่เรียนหลักสูตรวิทย์ คณิต ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2562 จำนวนทั้งหมด 20 คน ซึ่งได้จากการเลือกตัวอย่างแบบเจาะจง เนื้อหาที่ใช้จัดกิจกรรมและจัดการเรียนรู้คือ เรื่อง พันธะเคมี เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย ชุดการเรียนรู้ เรื่อง พันธะเคมี จำนวน 3 ชุด แบบวัดมโนมติ เรื่อง พันธะเคมี จำนวน 20 ข้อ พร้อมให้นักเรียนอธิบายเหตุผลในการเลือกตอบ ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนที่เรียนโดยใช้ชุดการเรียนรู้ที่อิงการสืบเสาะหาความรู้เพื่อพัฒนามโนมติเกี่ยวกับพันธะเคมี มีมโนมติเกี่ยวกับพันธะเคมีหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน โดยคะแนนแบบวัดมโนมติของนักเรียนก่อนเรียนมีค่าเฉลี่ย 18.00 และหลังเรียนมีค่าเฉลี่ย 42.80 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานก่อนเรียนมีค่า เท่ากับ 9.45 และหลังเรียนมีค่าเท่ากับ 6.45 โดยนักเรียนมีการเปลี่ยนแปลงความเข้าใจมโนมติทางวิทยาศาสตร์ จากระดับความไม่เข้าใจ (NU) ไปสู่ระดับความเข้าใจที่ถูกต้อง (PU) คิดเป็นร้อยละ 0.83 ของจำนวนคำตอบที่มีการเปลี่ยนแปลง จากระดับความเข้าใจคลาดเคลื่อน (AC) ไปสู่ระดับความเข้าใจที่ถูกต้อง (PU) คิดเป็นร้อยละ 63.64 ของจำนวนคำตอบที่มีการเปลี่ยนแปลง จากระดับความเข้าใจคลาดเคลื่อน (AC) ไปสู่ระดับความเข้าใจที่ถูกต้องมากที่สุด (CU) คิดเป็นร้อยละ 1.65 ของจำนวนคำตอบที่มีการเปลี่ยนแปลง และจากระดับความเข้าใจคลาดเคลื่อน (PS) ไปสู่ระดับความเข้าใจที่ถูกต้องมากที่สุด (CU) คิดเป็นร้อยละ 33.88 ของจำนวนคำตอบที่มีการเปลี่ยนแปลง | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
580232090 ชิดชนก ไชยยะ.pdf | 3.05 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.