Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69730
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Asst.Prof.Dr. Sebastien Tayac | - |
dc.contributor.advisor | Prof.Emeritus Pongdej Chaiyakut | - |
dc.contributor.advisor | Assoc.Prof. Jan Theo De Vleeschauwer | - |
dc.contributor.author | Sumet Yordkaew | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-08-27T01:39:11Z | - |
dc.date.available | 2020-08-27T01:39:11Z | - |
dc.date.issued | 2020-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69730 | - |
dc.description.abstract | The Aesthetic of Projection Mapping and Music Improvisation is a study which creates improvised artistic works within emotional state resulting from the collision between animation and music. As improvisers, a visual artist and a music artist jointly perform impromptu, employing 3D projection mapping technique as an intermediary to execute – namely motion picture and surface sculpture. Inspired from Expressionism and Abstract Expressionism, this dissertation series is entitled “The Aesthetic of Emotions” consisted of three pieces of artistic work lasting 25 minutes. The conduct of arts dissertation correlates with the conversation – the talking circle where a visual artist and a music artist can express thoughts through motion picture and screen sculpture accompanied by music. The results were found that the extemporaneous expression emerged from existing objects with a person’s sensory can immediately fetch out a bunch of ideas or creations in a form of motion and sound – endless creative art. This reaction produced new results. As observers and aesthetics, the audience is occurring from a live performance between visual and sound at that time. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | The Aesthetic of Projection Mapping and Music Using Improvisation | en_US |
dc.title.alternative | สุนทรียภาพทางการฉายภาพบนพื้นผิว 3 มิติ กับความฉับพลันทางดนตรี | en_US |
dc.type | Thesis | |
thesis.degree | doctoral | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | สุนทรียภาพทางการฉายภาพบนพื้นผิว 3 มิติ กับความฉับพลันทางดนตรี เป็นงานวิจัย สร้างสรรค์ผลงานศิลปะการด้นสดในสภาวะอารมณ์ที่เกิดขึ้นจากการปะทะกันระหว่าง ภาพเคลื่อนไหวกับดนตรี โดยมีผู้ควบคุมภาพเคลื่อนไหวและผู้สร้างเสียงดนตรีเป็นผู้ทำการด้นสด และใช้เทคนิคการฉายภาพบนพื้นผิว 3 มิติเป็นตัวกลางในการกระตุ้นการด้นสด ซึ่งประกอบไปด้วย ภาพเคลื่อนไหวและประติมากรรมพื้นผิว 3 มิติที่ได้รับแรงบันดาลใจมาจากศิลปะลัทธิแสดงพลัง อารมณ์และศิลปะลัทธิอารมณ์นามธรรม เป็นผลงานวิทยานิพนธ์ชุด สุนทรียภาพแห่งสภาวะอารมณ์ ผลงานศิลปะมี 1 ชุด จำนวน 3 ชิ้น ความยาว 25 นาที ผลลัพธ์จากการสร้างสรรค์ผลงานศิลปะวิทยานิพนธ์ เสมือนการล้อมวงสนทนา การปะทะ แลกเปลี่ยนความคิดเห็น ระหว่างผู้ควบคุมภาพเคลื่อนไหว ผู้สร้างเสียงดนตรี โดยใช้เครื่องมือคือ ภาพเคลื่อนไหวกับประติมากรรมพื้นผิว 3 มิติ และเสียงดนตรี พบว่าการล้อมวงสนทนาแบบด้นสด โดยใช้เครื่องมือที่ตนเองมีอยู่และใช้ประสาทสัมผัส หู ตา และกายในการสร้างสรรค์ สามารถผลักดัน ชิ้นงานหรือแนวความคิดให้เกิดขึ้นแบบฉับพลัน และเกิดขึ้นได้หลาย ๆ ครั้ง เป็นงานศิลปะที่สามารถ สร้างสรรค์ได้ไม่มีที่สิ้นสุด ปฏิกิริยาการโต้ตอบนี้ทำให้เกิดผลงานใหม่ โดยมีผู้ชมอยู่ในฐานะผู้เฝ้ า สังเกตและรับรู้ถึงสุนทรียะที่เกิดขึ้นจากการแสดงผลงานทางศิลปะการด้นสดระหว่างภาพและเสียง ณ ขณะนั้น | en_US |
Appears in Collections: | FINEARTS: Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
570352011 สุเมธ ยอดแก้ว.pdf | 21.02 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.