Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69671
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Asst.Prof.Dr.Jirakom Sirisrisakulchai | - |
dc.contributor.advisor | Asst.Prof.Dr.Supanika Leurcharusmee | - |
dc.contributor.author | Yujue Wang | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T08:49:38Z | - |
dc.date.available | 2020-08-19T08:49:38Z | - |
dc.date.issued | 2020-06 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69671 | - |
dc.description.abstract | This study examines the perception of China’s image by trade partners using the big data tool, the GDELT project. In addition, this study extends the standard trade gravity model to estimate the influence of China’s image on its export using the Panel ARDL method. The GDELT’s sentiment index, which measures China’s image, shows that the vast majority of China’s trading partners had a positive view of China from 2001 to 2014. However, the trend has been declining since 2010 and the sentiment indexturnednegativesince2015.Nevertheless, thelong-run trendofChina’s exporthas grown significantly,mainly due to the GDPgrowth of both China and its trade partners. Besides, in the short run, China's image for Hong Kong, Singapore, and Bangladesh has a significant impact on exports.And only exports of intermediate products are affected by China's image in the short run. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | Impacts of China’s Image on Export | en_US |
dc.title.alternative | ผลกระทบของภาพลักษณ์ของจีนต่อการส่งออก | en_US |
dc.type | Thesis | |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาครั้งนี้ตรวจสอบการรับรู้ภาพลักษณ์ของจีนโดยคู่ค้า โดยใช้เครื่องมือข้อมูลขนาด ใหญ่จากโครงการ GDELT นอกจากนี้การศึกษานี้ยังขยายการประยุกต์ใช้แบบจําลองแรงโน้มถ่วงทาง การค้ามาตรฐานในการประเมินอิทธิพลของภาพลักษณ์ของจีนที่มีต่อการส่งออก โดยใช้วิธี PANEL ARDL ดัชนีความรู้สึกของ GDELT ซึ่งใช้วัดภาพลักษณ์ของประเทศจีนแสดงให้เห็นว่าคู่ค้าส่วนใหญ่ ของจีนมีมุมมองเชิงบวกต่อจีนตั้งแต่ปี 2544 ถึง 2577 อย่างไรก็ตามแนวโน้มได้ลดลงตั้งแต่ปี 2553 และดัชนีความรู้สึกเปลี่ยนแปลงเป็นลบตั้งแต่ปี 2558 อย่างไรก็ตามแนวโน้มการส่งออกของจีนใน ระยะยาวได้เพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสําคัญ ส่วนใหญ่เป็นผลมาจากการเติบโตของผลิตภัณฑ์มวลรวมประชา ชาติของทั้งจีนและประเทศคู่ค้า นอกจากนี้ในระยะสั้นภาพลักษณ์ของจีนที่มีต่อฮ่องกง สิงคโปร์ และ บังกลาเทศ มีผลกระทบอย่างมากต่อการส่งออก และการส่งออกสินค้ากลางเท่านั้นที่ได้รับผลกระทบ จากภาพลักษณ์ของจีนในระยะสั้น | en_US |
Appears in Collections: | ECON: Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
611635825 YUJUE WANG.pdf | 5.27 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.