Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69546
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.นทัต อัศภาภรณ์-
dc.contributor.advisorผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.สมเกียรติ อินทสิงห์-
dc.contributor.authorนันทัชพร ปัญญาภูen_US
dc.date.accessioned2020-08-14T03:02:21Z-
dc.date.available2020-08-14T03:02:21Z-
dc.date.issued2020-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69546-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to 1) construct and find the quality of learner development activities to promote the cross-cultural understanding of grades 4-6 students, 2) study the cross-cultural understanding of the students after learning by the learner development activities to promote the cross-cultural understanding, and 3) study the students’ respectful minds after learning by the developed activities. The population in this research was 44 of grades 4-6 students at Bannonglom School, Phayao Province in the academic year 2019. The instruments of this research were 1) learner development evaluation form, 2) lesson plans of learner development activities evaluation form, 3) cross-cultural understanding evaluation form, and 4) respectful mind evaluation form. Data were analyzed by means, percentages, standard deviations, and content analysis. The research findings were as follow: 1) six elements of learner development activities to promote the cross-cultural understanding and all of 11 lesson plans were at very good level, 2) after learning with this learner development activities, students’ cross-cultural understanding was at a high level, and 3) after learning with this learner development activities, students’ respectful mind were at a high level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนากิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพื่อส่งเสริมความเข้าใจข้ามวัฒนธรรมของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4-6 โรงเรียนบ้านหนองหล่ม จังหวัดพะเยาen_US
dc.title.alternativeDeveloping Learner Development Activities to Promote the Cross-Cultural Understanding of Grade 4-6 Students at Bannonglom School, Phayao Provinceen_US
dc.typeThesis
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) สร้างและหาคุณภาพกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพื่อส่งเสริมความเข้าใจข้ามวัฒนธรรม ของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 4-6 2) ศึกษาความเข้าใจข้ามวัฒนธรรมของนักเรียนหลังเรียนด้วยกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพื่อส่งเสริมความเข้าใจข้ามวัฒนธรรม 3) ศึกษาจิตรู้เคารพของนักเรียนหลังเรียนกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพื่อส่งเสริมความเข้าใจข้ามวัฒนธรรม ประชากรที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 4–6 โรงเรียนบ้านหนองหล่ม จังหวัดพะเยา ปีการศึกษา 2562 จำนวน 44 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย 1) แบบประเมินกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพื่อส่งเสริมความเข้าใจข้ามวัฒนธรรม 2) แบบประเมินแผนการจัดการเรียนรู้กิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพื่อส่งเสริมความเข้าใจข้ามวัฒนธรรม 3) แบบวัดความเข้าใจข้ามวัฒนธรรม และ 4) แบบวัดจิตรู้เคารพ วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย ร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์เนื้อหา ผลการศึกษาพบว่า 1) กิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพื่อเสริมสร้างความเข้าใจข้ามวัฒนธรรม ที่ผู้วิจัยพัฒนาขึ้นมี 6 องค์ประกอบมีคุณภาพอยู่ในระดับดีมาก ส่วนแผนการจัดการเรียนรู้ทั้ง 11 แผน มีคุณภาพอยู่ในระดับดีมาก 2) หลังจากเรียนด้วยกิจกรรมพัฒนาผู้เรียน นักเรียนมีความเข้าใจ ข้ามวัฒนธรรมอยู่ในระดับมาก และ 3) หลังจากเรียนด้วยกิจกรรมพัฒนาผู้เรียน นักเรียนมีจิตรู้เคารพอยู่ในระดับมากen_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
610232024 นันทัชพร ปัญญาภู.pdf5.2 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.