Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69340
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์ ดร. นิธิดา อดิภัทรนันท์ | - |
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์นันทิยา แสงสิน | - |
dc.contributor.author | ปุณยวีร์ แสงมนตรี | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-08-06T01:42:59Z | - |
dc.date.available | 2020-08-06T01:42:59Z | - |
dc.date.issued | 2015-01 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69340 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this research was to develop visual thinking strategies lessons to promote English speaking and creative writing abilities among Mathayom suksa 5 students. The target group was 30 Mathayom Suksa 5 students who enrolled in the English Presentation course (En32202) in the first semester of academic year 2013 at Chaehomwittaya school, Lampang. The target group had been taught for 22 hours. There were two types of research instruments. The first type used for designing and implementing the lessons which consisted of the questionnaires of students' needs and interests, proto-syllabus and and 10 lesson plans using visual thinking strategies . The second type used for evaluating the effectiveness of lesson plans and English speaking and the creative writing abilities evaluation forms used after studying each lesson. The data obtained were analyzed for means, standard deviation and percentage. The results were as follows: 1. The visual thinking strategies lessons were effective and suitable for students' knowledge and abilities. 2. After using visual thinking strategies lessons, the students' speaking abilities passed the preset criterion at good level. 3. After using visual thinking strategies lessons, the students' creative writing abilities passed the preset criterion at good level. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การพัฒนาบทเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้กลวิธีการคิดจากภาพ เพื่อส่งเสริมความสามารถในการพูดและการเขียนภาษาอังกฤษ เชิงสร้างสรรค์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 | en_US |
dc.title.alternative | Development of English Lessons Using Visual Thinking Strategies to Promote English Speaking and English Creative Writing Abilities Among Mathayom Suksa 5 Students | en_US |
dc.type | Thesis | |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาบทเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้กลวิธีการคิดจากภาพเพื่อส่งเสริมความสามารถการในพูดภาษาอังกฤษและเขียนภาษาอังกฤษเชิงสร้างสรรค์สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการทำวิจัยครั้งนี้เป็นนักเรียนระดับ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/1 โรงเรียนแจ้ห่มวิทยา อำเภอแจ้ห่ม จังหวัดลำปาง ซึ่งเรียนรายวิชาการนำเสนอภาษาอังกฤษ (อ32202) ในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2556 จำนวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้แบ่งเป็น 3 ประเภท ประเภทที่ 1 คือ เครื่องมือสำหรับทำการสร้างและพัฒนาบทเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้กลวิธีการคิดจากภาพ ได้แก่ แบบสำรวจความต้องการและความสนใจของผู้เรียน หลักสูตรแม่แบบ แผนการจัดการเรียนรู้จำนวน 10 แผน รวมระยะเวลาทั้งหมด 22 ชั่วโมง เครื่องมือประเภทที่ 2 คือ เครื่องมือที่ใช้ประเมินผลเพื่อพัฒนาบทเรียน แบบประเมินการเรียน ได้แก่ แบบประเมินความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษ และแบบประเมินความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษ เชิงสร้างสรรค์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และร้อยละ ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1. ผลการพัฒนาบทเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้กลวิธีการคิดจากภาพ พบว่า บทเรียนภาษาอังกฤษทั้ง 10 บทเรียน มีประสิทธิภาพมากและเหมาะสมกับความรู้ความสามารถของผู้เรียน 2. นักเรียนกลุ่มเป้าหมายมีความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษหลังเรียนโดยใช้กลวิธี การคิดจากภาพผ่านเกณฑ์อยู่ในระดับดี 3. นักเรียนกลุ่มเป้าหมายมีความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงสร้างสรรค์หลังเรียนโดยใช้กลวิธีการคิดจากภาพผ่านเกณฑ์อยู่ในระดับดี | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Full.pdf | 4.07 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.