Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69189
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์อรชร มณีสงฆ์-
dc.contributor.authorนพวรรณ ภู่สุวรรณen_US
dc.date.accessioned2020-07-31T00:46:44Z-
dc.date.available2020-07-31T00:46:44Z-
dc.date.issued2015-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69189-
dc.description.abstractThis study aimed to examine customer satisfaction towards service marketing mix of Rimping Village Hotel, Mueang Chiang Mai district. Data collection was completed by the use of questionnaires distributed to 348 foreign customers of the Rimping Village Hotel, who were in the age of 18 years old or over and able to communicate in English language. Statistics being used to analyze data included frequency, percentage, and mean. The findings presented that most customers were male in the age of 30-39 years old. They worked as private company employee and earned monthly income at the average of more than US$ 5,000. Most of them resided in Asian countries and it was their first time to visit Chiang Mai as well as to stay at Rimping Village Hotel. They mostly stayed in Superior type of room and learned about the hotel from the Internet. The results of the study on customer satisfaction towards service marketing mix of Rimping Village Hotel, Mueang Chiang Mai district presented that all factors of satisfaction were ranked at higher level than those of expectation as follows: people, process, physical evidence and presentation, product, place, promotion, and price, respectively. Hereafters were shown the top elements of each factor that were ranked at the highest level. In people factor, it was sufficient number of staff in charge. In process factor, it was rapid and effective services. In physical evidence and presentation factor, it was hotel’s cleanliness and maintenance. In product factor, it was the Wi-Fi service to access the internet. In place factor, it was the location nearby shopping malls, markets, shopping area, and restaurants. In promotion factor, it was the availability of brochure/leaflet to promote the hotel. In price factor, it was the room rate, of which breakfast was included.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาด บริการของโรงแรมริมปิง วิลเลจ อำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCustomer Satisfaction Towards Service Marketing Mix of Rimping Village Hotel, Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการของโรงแรมริมปิง วิลเลจ อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ โดยรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มลูกค้าชาวต่างประเทศผู้มาใช้บริการโรงแรมริมปิง วิลเลจ ที่มีอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป และสามารถสื่อสารได้ด้วยภาษาอังกฤษ โดยใช้แบบสอบถามจำนวน 348 ชุด สถิติในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่าลูกค้าส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 30 – 39 ปีมากที่สุด มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชนมากที่สุด มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนมากกว่า US$ 5,000 มากที่สุด เป็นผู้ที่มีภูมิลำเนา มาจากเอเชีย มากที่สุด ส่วนใหญ่เป็นผู้ที่เดินทางมาจังหวัดเชียงใหม่ครั้งแรก และเข้าพักที่โรงแรมริมปิงวิลเลจเป็นครั้งแรก โดยเข้าพักห้องประเภท Superior มากที่สุด ส่วนใหญ่ได้รับทราบข้อมูลเกี่ยวกับโรงแรมริมปิง วิลเลจ จากอินเทอร์เน็ต ผลการศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการของโรงแรมริมปิง วิลเลจ อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ พบว่ามีความพึงพอใจในระดับที่สูงกว่าความคาดหวังในทุกด้าน โดยเรียงลำดับจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ปัจจัยด้านบุคคลหรือพนักงาน ด้านกระบวนการ ด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านราคาตามลำดับ โดยมีปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดในปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการแต่ละด้านดังนี้ ด้านบุคคลหรือพนักงาน คือ พนักงานมีจำนวนเพียงพอในการให้บริการ ด้านกระบวนการ คือ ความรวดเร็วและประสิทธิภาพในการให้บริการ ด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ คือ ความสะอาดและการบำรุงรักษาโรงแรม ด้านผลิตภัณฑ์ คือ บริการอินเทอร์เน็ตระบบ Wi-Fi ด้านการจัดจำหน่าย คือ ใกล้ศูนย์การค้า ตลาด แหล่งช้อปปิ้งและร้านอาหาร ด้านการส่งเสริมการตลาด คือ มีแผ่นพับ/แผ่นปลิว ประชาสัมพันธ์ และด้านราคา คือ ค่าห้องพักรวมอาหารเช้า เป็นต้นen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.33 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.