Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69099
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์ ดร. นฤมล กิมภากรณ์ | - |
dc.contributor.author | ไพจิตรา ติยะพิพัฒน์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T03:03:35Z | - |
dc.date.available | 2020-07-25T03:03:35Z | - |
dc.date.issued | 2015-09 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69099 | - |
dc.description.abstract | This research aims to analyze the services marketing mix which affects the decision making of the consumers to choose salad restaurants in Mueang district, Chiangmai province. Data are obtained by using questionnaires and analyzed by using descriptive statistics including frequency, percentage and mean. The results show that the members of respondents are mostly aged between 21-30 years old, bachelor degree educated, with average incomes between 20,001 – 25,000 baht. They are mostly employed by private companies. Most of them prefer salad restaurants with vegetable salad as the main dish and also had other choices to choose from.The most-liked dishes are vegetable salad and fruit. The respondents would normally go as a couple. The average expenditure is between 201-250 baht. The decision in selecting salad restaurants is made by themselves. The most common time for the services is on Saturdays during 12.00 am – 05.00 pm. The frequency of visits is once or less than once a week, and once spend 1-2 hours for each visit. The services marketing mix factors affecting the decision include Physical evidence, Product, People, Promotion, Place, Price, and Process respectively. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | ส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อผู้บริโภคในการเลือก ร้านสลัดในอำเภอเมืองเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Services Marketing Mix Affecting Consumers in Choosing Salad Restaurants in Mueang Chiang Mai District | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อผู้บริโภคในการใช้บริการร้านสลัดในอำเภอเมืองเชียงใหม่ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนาโดยสถิติที่ใช้ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย จากการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่อายุ 21-30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 – 25,000 บาท อาชีพลูกจ้าง/พนักงานบริษัทเอกชน โดยส่วนใหญ่ชอบร้านสลัดแบบร้านที่มีเมนูสลัดเป็นเมนูหลักแต่มีอาหารอื่นๆด้วย และเมนูที่ชอบรับประทานมากที่สุด คือ สลัดผักและผลไม้ ไปรับประทานเพียง 2 คน ค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยต่อครั้งต่อคน คือ 201-250 บาท บุคคลที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านสลัด คือ ตัวผู้ตอบแบบสอบถามเอง วันที่ใช้บริการบ่อยที่สุด คือ วันเสาร์เวลา 12.00-17.00 น. โดยใช้บริการเดือนละครั้งหรือต่ำกว่า และใช้บริการครั้งละ1-2 ชั่วโมง ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านสลัดประกอบด้วย สิ่งนำเสนอทางกายภาพ ผลิตภัณฑ์ บุคลากร การส่งเสริมการตลาด ช่องทางการจัดจำหน่าย ราคา และกระบวนการให้บริการ ตามลำดับ | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Full.pdf | 3.02 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.