Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69098
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.วรรณัย สายประเสริฐ-
dc.contributor.authorวรินทร ตาสาen_US
dc.date.accessioned2020-07-25T03:03:30Z-
dc.date.available2020-07-25T03:03:30Z-
dc.date.issued2015-12-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69098-
dc.description.abstractThe objective of this independent study was to study factors that affected customers towards using 24-hour-service coffee shops in Mueang Chiang Mai District. The analysis was based on marketing mix which consists of product, price, place, promotion, personnel, physical appearance, and process. The data was collected from 300 customers who used the services of 24-hour coffee shops in Mueang Chiang Mai District. The data was analysed using descriptive statistics namely frequency, percentage and mean, as well as inferential statistics which were independent sample (t-test) and One-way ANOVA (f-test) at the reliability level of 95% . The results of the study showed that most questionnaire respondents were 21-30 years old, single, and were undergraduate students or school students. Their monthly allowance was not exceeding 10,000 baht. They learned about the 24-hour-service coffee shops from friends/acquaintances. The most popular coffee shop was C.A.M.P. The products they bought the most were tea or coffee. They visited the coffee shop 1-2 times a month but the regular days they visited the coffee shop could not be identified. They visited the coffee shop during 18.01-22.00 hrs. and spent more than 1-2 hours there each time. They liked to go there with friends. The expense per visit was 101-150 baht. The reason for using the service was to study and to do group projects. The respondents ranked all marketing mix factors at the high level in the following order, with the firstly ranked sub-factors as follows. For personnel, the firstly ranked sub-factor was the staff were polite and friendly, and they had god manners. For process, the service was always up to the standard. For place, the shop was in a convenient location. For physical appearance, the place and the equipments were clean. For product, the product had good standard of hygiene. For price, the price matched the quality of the product. Lastly for promotion, the shop offered discounts for special occasions.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อผู้บริโภคในการใช้บริการร้านกาแฟที่ ให้บริการ 24 ชั่วโมงในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeFactors Affecting Customers Towards Using 24-Hour Service Coffee Shops in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractงานศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการใช้บริการร้านกาแฟที่ให้บริการ 24 ชั่วโมง โดยใช้แนวคิดส่วนประสมการตลาดบริการ ประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่ายบริการ ด้านการส่งเสริมทางการตลาด ด้านบุคลากร ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านกระบวนการ โดยการใช้แบบสอบถาม (Questionnaire) และเก็บข้อมูลจากตัวอย่างที่เคยใช้บริการร้านกาแฟ 24 ชั่วโมง ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ จำนวน 300 คน และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ประกอบด้วย ค่าความถี่ (Frequency) ค่าร้อยละ (Percentage) และค่าเฉลี่ย (Mean) สถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistics) ประกอบด้วยสถิติแบบ Independent Sample (t-test) และ One-way ANOVA (F-test) ที่ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีอายุ 21-30 ปี มีสถานภาพโสด มีการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพนักเรียน/นักศึกษา มีรายได้ส่วนบุคคลเฉลี่ยต่อเดือนไม่เกิน 10,000 บาท การรับข้อมูลข่าวสาร (หรือรู้จัก) ร้านกาแฟที่ให้บริการ 24 ชั่วโมงจากคำแนะนำจากเพื่อน / คนรู้จัก นิยมใช้บริการร้าน C.A.M.P. มากที่สุด นิยมเลือกซื้อสินค้าประเภทชา/กาแฟ มากที่สุด ความถี่ในการใช้บริการ 1-2 ครั้งในระยะเวลา 1 เดือน ไม่สามารถระบุวันที่นิยมเข้าใช้บริการได้ นิยมใช้บริการ ในช่วงเวลา 18.01-22.00 น.ระยะเวลาเฉลี่ยที่ใช้บริการต่อครั้งมากกว่า 1-2 ชั่วโมง นิยมใช้บริการร้านกาแฟที่ให้บริการ 24 ชั่วโมงร่วมกับเพื่อน ค่าใช้จ่ายเฉลี่ยต่อครั้งที่เข้าใช้บริการจำนวน 101-150 บาท และเหตุผลในการใช้บริการ เพื่อใช้พื้นที่ในการอ่านหนังสือ/ทำงานกลุ่ม ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการมีผลต่อผู้ตอบแบบสอบถามในการใช้บริการร้านกาแฟที่ให้บริการ 24 ชั่วโมงโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เรียงตามลำดับค่าเฉลี่ย ดังนี้ ด้านบุคลากร ปัจจัยย่อยลำดับแรกคือ พนักงานพูดจาสุภาพ มีบุคลิกภาพที่ดี และพนักงานมีอัธยาศัยดี ด้านกระบวนการ ปัจจัยย่อยลำดับแรกคือ มีมาตรฐานการบริการที่ดี (ได้รับการบริการเหมือนเดิม) ด้านการจัดจำหน่ายบริการ ปัจจัยย่อยลำดับแรกคือ ที่ตั้งร้านหาได้ง่าย ด้านลักษณะทางกายภาพ ปัจจัยย่อยลำดับแรกคือ ความสะอาดของสถานที่และอุปกรณ์ที่ใช้ ด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยย่อยลำดับแรกคือ ความสะอาดของสินค้าที่จำหน่าย ด้านราคา ปัจจัยย่อยลำดับแรกคือ ราคามีความคุ้มค่าเมื่อเปรียบเทียบกับคุณภาพ และสุดท้ายด้านการส่งเสริมทางการตลาด ปัจจัยย่อยลำดับแรกคือ การให้ส่วนลดในเทศกาลต่างๆ ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.81 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.