Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69084
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร.นฤมล กิมภากรณ์-
dc.contributor.authorอัจฉราพร มานารัตน์en_US
dc.date.accessioned2020-07-24T08:41:13Z-
dc.date.available2020-07-24T08:41:13Z-
dc.date.issued2015-12-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69084-
dc.description.abstractThis independent study aimed to explore image of Red Car services in Chiang Mai city from perspectives of local and non-local people. Questionnaires were used as the tool to collect data. The data obtained were analyzed by the descriptive statistics, including frequency, percentage, and mean, as well as the T-test to compare the means of different groups. The findings presented that most respondents were female in the age of 21-30 years old with Bachelor’s degree and earned the monthly income at the average amount of 5,001-10,000 Baht. They worked as employee/private company officer. The respondents rated their attitude on the product-related attribute towards the image of the Red Car services in Chiang Mai city at agree level. The top ranked attitude as being rated in the strongly agree level was the unique figure of the Red Car. The respondents rated their attitude on the non-product-related attribute towards the image of the Red Car services in Chiang Mai city at agree level. The top ranked attitude as being rated in the agree level was the fame of the Red Car services. The respondents rated their attitude on the functional benefit towards the image of the Red Car services in Chiang Mai city at agree level. The top ranked attitude as being rated in the agree level was the capability of the Red Car to convey passengers to everywhere as needed. The respondents rated their attitude on the symbolic benefit towards the image of the Red Car services in Chiang Mai city at unsure level. The top ranked attitude as being rated in the agree level was the perspective mentioning that the one who took the Red Car services was considered as a down-to-earth person. The respondents rated their attitude on the experiential benefit towards the image of the Red Car services in Chiang Mai city at unsure level. The top ranked attitude as being rated in the agree level was the perspective mentioning that to use the Red Car services was a reflection of being a part of Chiang Mai. The respondents rated their brand attitude towards the Red Car as a public transportation service in Chiang Mai city at agree level. The top ranked attitude as being rated in the agree level was the perspective mentioning that Red Car could be the prominent symbol of Chiang Mai.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleภาพลักษณ์การบริการของรถสี่ล้อแดงในเขตเมืองเชียงใหม่จาก มุมมองประชาชนในท้องถิ่นและต่างถิ่นen_US
dc.title.alternativeImage of Red Car Services in Chiang Mai City from Perspectives of Local and Non-Local Peopleen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงภาพลักษณ์การบริการของรถสี่ล้อแดงในเขตเมืองเชียงใหม่จากมุมมองประชาชนในท้องถิ่นและต่างถิ่น โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา โดยสถิติที่ใช้ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และการทดสอบความแตกต่างของค่าเฉลี่ยด้วย T-test ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 21-30ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี มีรายได้โดยเฉลี่ยต่อเดือน 5,001 - 10,000 บาท อาชีพเป็นลูกจ้าง/พนักงานบริษัทเอกชน ประชาชนในภาพรวมมีความคิดเห็นต่อภาพลักษณ์ของรถสี่ล้อแดงในเขตเมืองเชียงใหม่ด้านคุณลักษณะของสินค้าในมิติของคุณสมบัติที่เกี่ยวข้องกับสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วย และมีความคิดเห็นในระดับเห็นด้วยอย่างยิ่ง ลำดับแรก คือ รถสี่ล้อแดงมีรูปทรงที่เป็นเอกลักษณ์เฉพาะตัว ประชาชนในภาพรวมมีความคิดเห็นต่อภาพลักษณ์ของรถสี่ล้อแดงในเขตเมืองเชียงใหม่ด้านคุณลักษณะของสินค้าในมิติของคุณสมบัติที่ไม่เกี่ยวข้องกับสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วย และมีความคิดเห็นในระดับเห็นด้วยลำดับ แรก คือ รถสี่ล้อแดงมีชื่อเสียงเป็นที่รู้จัก ประชาชนในภาพรวมมีความคิดเห็นต่อภาพลักษณ์ของรถสี่ล้อแดงในเขตเมืองเชียงใหม่ด้านคุณประโยชน์การบริการในมิติด้านหน้าที่ โดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วย และมีความคิดเห็นในระดับเห็นด้วย ลำดับแรก คือรถสี่ล้อแดงทำให้สามารถเดินทางไปได้ในทุกที่ที่ต้องการ ประชาชนในภาพรวมมีความคิดเห็นต่อภาพลักษณ์ของรถสี่ล้อแดงในเขตเมืองเชียงใหม่ด้านคุณประโยชน์การบริการในมิติด้านสัญลักษณ์โดยรวมอยู่ในระดับไม่แน่ใจ และมีความคิดเห็นในระดับเห็นด้วย ลำดับแรก คือ การใช้บริการรถสี่ล้อแดงนั้นเป็นคนติดดิน ประชาชนในภาพรวมมีความคิดเห็นต่อภาพลักษณ์ของรถสี่ล้อแดงในเขตเมืองเชียงใหม่ด้านคุณประโยชน์การบริการในมิติด้านประสบการณ์ในการใช้สินค้าโดยรวมอยู่ในระดับไม่แน่ใจ และมีความคิดเห็นในระดับเห็นด้วย ลำดับแรก คือ การใช้บริการรถสี่ล้อแดง สะท้อนถึงการเป็นส่วนหนึ่งของเชียงใหม่ ประชาชนในภาพรวมมีความคิดเห็นด้านทัศนคติที่มีต่อตราสินค้าของการบริการขนส่งสาธารณะของรถสี่ล้อแดงในเขตเมืองเชียงใหม่ โดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วย และมีความคิดเห็นในระดับเห็นด้วย ลำดับแรก คือ รถสี่ล้อแดง สามารถเป็นสัญลักษณ์ที่โดดเด่นของจังหวัดเชียงใหม่en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.