Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69060
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.ศรัญญา กันตะบุตร-
dc.contributor.authorภัทรกุล เอื้ออรุณen_US
dc.date.accessioned2020-07-24T01:20:36Z-
dc.date.available2020-07-24T01:20:36Z-
dc.date.issued2014-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69060-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to explore thebehavior of consumers in Mueang Chiang Mai District towards Buying iPhone Accessories. The data were collected from 300 samples. The collected data were analyzed by descriptive statistics - i.e. frequency, percentage and mean, as well as inferential statistics - i.e. t-test and one-way ANOVA test. The study found that most iPhone Accessories consumers were single female and age between 25 - 34 years old. Most respondents were studentsin schools and universities with monthly income of 10,001 - 20,000 baht. For knowledge of iPhone Accessories consumers’behavior, the study found that consumers chose to buy case, purchased one for their own use.When they bought products, they get information from the Internet. Most of them selected brand Apple and spent less than 500 baht/time.Those who were influential in the decision to buy weretheir own decision. They purchased iPhone accessories from Shop Accessories because they liked the product and love to buy it. According to the services marketing mix factors affecting the purchase of iPhone accessories, respondents gave priority to the first factor in the product include the following factors, product factors with the average level of the highest priority was the quality of the product. The price factor, the average level of the highest priority was to have a clear pricing. The distribution channels factor, the average level of the highest priority was ease of access to the store. The promoting the market factor, the average level of the highest priority is customer service. When comparing the difference average level of the importance of the marketing mix. Found to be different according to gender and age range.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleพฤติกรรมผู้บริโภคในอําเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการซื้ออุปกรณ์เสริมสำหรับโทรศัพท์มือถือไอโฟนen_US
dc.title.alternativeBehavior of Consumers in Mueang Chiang Mai District Towards Buying iPhone Accessoriesen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระเรื่อง พฤติกรรมผู้บริโภคในอําเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการซื้ออุปกรณ์เสริมสำหรับโทรศัพท์มือถือไอโฟนมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการเลือกซื้ออุปกรณ์เสริมสำหรับโทรศัพท์มือถือไอโฟนเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 ราย และนำข้อมูลมาประมวลผล โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การทดสอบความแตกต่างของค่าเฉลี่ย (t-test) และการวิเคราะห์ความแปรปรวน (ANOVA) ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง มีรายได้ต่อเดือน 10,001 - 20,000 บาท มีอายุ 25 - 34 ปี เป็นนิสิต นักเรียน นักศึกษา มากที่สุด และส่วนใหญ่มีระดับการศึกษาสูงสุดในระดับปริญญาตรี ผลการศึกษาพฤติกรรมการผู้โภค พบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่เลือกซื้อกรอบ (Case) ซื้อครั้งละ 1 ชิ้น ซื้อเพื่อใช้เอง ทราบข้อมูลข่าวสารจากเว็บไซต์ทางอินเตอร์เน็ต เลือกซื้อยี่ห้อ Apple ใช้จ่ายต่อครั้งน้อยกว่า 500 บาท ผู้ที่มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้อ คือตัวเอง ซื้อจากร้านขายอุปกรณ์เสริมทั่วไป เมื่อบังเอิญเจอเพราะชอบและถูกใจสินค้า ผลการศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญในลำดับแรกต่อปัจจัยย่อยในด้านต่างๆ ดังนี้ ด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญสูงสุด คือ คุณภาพของสินค้าด้านราคา ด้านราคา ปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญสูงสุด คือ มีการกำหนดราคาชัดเจน ด้านการจัดจำหน่าย ปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญสูงสุด คือ ความสะดวกในการเข้าถึงร้าน ด้านการส่งเสริมการตลาด ปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญสูงสุด คือ การบริการลูกค้า เมื่อเปรียบเทียบความแตกต่างของค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาด พบว่ามีความแตกต่างกันตามเพศและอายุen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.92 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.