Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69052
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร. ธันยานี โพธิสาร-
dc.contributor.authorเปมิกา สุตีคาen_US
dc.date.accessioned2020-07-23T06:10:02Z-
dc.date.available2020-07-23T06:10:02Z-
dc.date.issued2014-12-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69052-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to study customers’ satisfaction towards service marketing mix of Suteecare Car Wash Service, Amphoe Mueang Chiang Mai. The questionnaire was used to collected data, and descriptive statistics as frequency, percentage and mean were used to analyze the data. The study revealed that the respondents were single women, age between 21 – 30 years, educated at bachelor degree level with a salary between 15,001 to 21,000 Baht, and were employed by private companies. Most respondents brought a car to use color washing vacuum service. The average price per one time was 201 – 400 Baht, and the respondents did not bring the car in certain time, the service would be used only one per month or less than a month. The respondents knew Suteecare Car Wash Service from familiar one. The reason that the respondents chose Suteecare Car Wash Service the most was the quality of cleanliness. The satisfaction toward Suteecare Car Wash Service was excellent, and the respondents would definitely use Suteecare Car Wash Service in the future, and would suggest Suteecare Car Wash Service to friend or familiar one. When analyzing the significant and satisfaction of marketing mixes according to X= 4.23 (Satisfaction) and Y = 4.06 (Significant level), it is found that the distributing factor, the marketing factor, and the personnel factor were in Quadrant D whereas the service process’s factor was in Quadrant C. The product factor, price factor , and physical evidence factor were in Quadrants A, which means that those sub-factors were significant toward customers, yet the customers did not receive enough satisfaction. Therefore, Suteecare Car Wash Service should be improved immediately. In conclusion, the marketing mixes that should be improved were as followed: The product factor that should be improved immediately was cleanliness of the car that should be washed thoroughly. The price factor that should be improved immediately was the price when compared to other car wash services.The place factor that should be maintained and improved was the location that should have enough parking lots, be safe, and be comfortable.The promotion factor that should be maintained and improved was using internet to advertise the service.The process factor that should be improved immediately was providing correctly and thoroughly information. The people factor that should be maintained and improved was the efficient and knowledgeable staffs who are able to suggest and answer customers’ questions. The physical evidence factor that should be improved immediately was turning on music within the shop.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของผู้ใช้บริการต่อส่วนประสมการตลาดบริการล้างอัดฉีดรถยนต์ร้าน สุตีคาแคร์ อำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCustomer Satisfaction Towards Services Marketing Mix of Car Wash Services of Suteecare, Amphoe Mueang Chiang Maien_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้บริการต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการล้างอัดฉีดรถยนต์ร้าน สุตีคาแคร์ อำเภอเมืองเชียงใหม่โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา โดยสถิติที่ใช้ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ผู้ตอบแบบสอบถามเป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21 ถึง 30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือนระหว่าง15,001 ถึง 21,000 บาท ส่วนใหญ่นำรถเก๋ง เข้ามาใช้บริการ และบริการที่ใช้คือ ล้างสี + ดูดฝุ่น โดยค่าบริการเฉลี่ยต่อครั้งอยู่ระหว่าง 201 ถึง 400 บาท ส่วนใหญ่นำรถมาใช้บริการในช่วงวันและเวลาที่ไม่แน่นอน โดยใช้บริการ 1 ครั้งต่อเดือนหรือน้อยกว่า และรู้จักร้านสุตีคาแคร์จากการแนะนำของคนรู้จัก เหตุผลที่เลือกใช้บริการที่ร้านสุตีคาแคร์ มากที่สุด คือ คุณภาพด้านความสะอาด โดยผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับความพึงพอใจในภาพรวมของร้านสุตีคาแคร์ พอใจมากและจะกลับมาใช้บริการที่ร้านสุตีคาแคร์ในอนาคต อย่างแน่นอน พร้อมจะแนะนำให้เพื่อน/คนรู้จักมาใช้ เมื่อทำการวิเคราะห์ความสำคัญและความพึงพอใจของปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการตามจุดตัดแกน X= 4.23 (ความพึงพอใจ) และจุดตัดแกน Y = 4.06 (ระดับความสำคัญ) พบว่าปัจจัยด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านบุคลากร อยู่ใน Quadrants D และปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการอยู่ใน Quadrants C ในขณะที่ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านสิ่งนำเสนอทางกายภาพ อยู่ใน Quadrants A ซึ่งหมายความว่า ปัจจัยย่อยดังกล่าวมีคุณลักษณะที่สำคัญต่อลูกค้าแต่ไม่ได้รับการตอบสนองอย่างเพียงพอ ดังนั้นร้าน สุตีคาแคร์ ควรปรับปรุงแก้ไขอย่างเร่งด่วน สรุปปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ควรปรับปรุงแก้ไข หรือพัฒนาให้ดีขึ้นอันดับแรกตามส่วนประสมทางการตลาดในแต่ละด้านมีดังต่อไปนี้ ปัจจัยย่อยด้านผลิตภัณฑ์ที่ควรปรับปรุงแก้ไขอย่างเร่งด่วน ได้แก่ คุณภาพด้านความสะอาด สามารถทำความสะอาดได้สะอาดทุกซอกทุกมุม ปัจจัยย่อยด้านราคาที่ควรปรับปรุงแก้ไขอย่างเร่งด่วน ได้แก่ ราคาถูกเมื่อเปรียบเทียบกับสถานบริการอื่นๆ ปัจจัยย่อยด้านการจัดจำหน่ายที่ควรเก็บรักษาและพัฒนาให้ดีขึ้นได้แก่ สถานที่กว้างขวาง มีที่จอดรถเพียงพอ ปลอดภัย และ ร่มเย็น ปัจจัยย่อยด้านการส่งเสริมการตลาดที่ควรเก็บรักษาและพัฒนาให้ดีขึ้นได้แก่ มีการใช้สื่ออินเทอร์เน็ต นำมาใช้ในการโฆษณา-ประชาสัมพันธ์ร้าน ปัจจัยย่อยด้านกระบวนการให้บริการที่ควรปรับปรุงแก้ไขอย่างเร่งด่วน ได้แก่ มีการ ชี้แจ้งรายละเอียดค่าใช้จ่ายต่างๆอย่างละเอียดถูกต้อง ปัจจัยย่อยด้านบุคลากรที่ควรเก็บรักษาและพัฒนาให้ดีขึ้นได้แก่ พนักงานมีความรู้ความชำนาญสามารถให้คำแนะนำและตอบข้อซักถามของผู้ใช้บริการได้เป็นอย่างดี ปัจจัยย่อยด้านสิ่งนำเสนอทางกายภาพที่ควรปรับปรุงแก้ไขอย่างเร่งด่วน ได้แก่ มีการเปิดดนตรีให้ฟังภายในร้านen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.