Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69041
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.วรัท วินิจ-
dc.contributor.authorมัลลิกา รัตนไพบูลย์วิทย์en_US
dc.date.accessioned2020-07-23T06:08:48Z-
dc.date.available2020-07-23T06:08:48Z-
dc.date.issued2015-12-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69041-
dc.description.abstractThis independent study aimed to explore responses of card members in Mueang Chiang Mai district towards benefits and privileges of TMB credit cards. The concept applied to this study was the four stages of AIDA Model: Attention, Interest, Desire, and Action. The data were collected by questionnaires distributed to 300 respondents who were TMB credit cardholders and were TMB active card members in Mueang Chiang Mai district. The data were analyzed by the descriptive statistics, including frequency, percentage, and mean. From the study, it revealed that the TMB card members were female, aged between 31-35 years old with Bachelor’s degree and single. They worked as employee of private company and earned monthly income at the amount of 30,001-45,000 Baht. Regarding the behavior of using credit card, the findings presented that the respondents held TMB So-Chill card, of which the line of credit was granted at the amount of 50,001-100,000 Baht. They used the credit card at 5-7 times per month for the total amount of 15,001-25,000 Baht. The reason of using the credit card was to purchase goods and services but to be charged at the later time. They used the credit card to purchase consumer products. According to the study on opinions of the credit card members towards the decision making stages of the credit card’s benefits and privileges, their overall opinions were found at agree level. The four stages of decision making were ranked as follows: Desire, Action, Interest, and Attention, respectively. Hereafter were shown the responses of those credit card members towards benefits and privileges of TMB credit cards. The credit card members responded to the 0% interest on 3-month installment payment at the highest level, in accordance with the AIDA Model. In the Attention stage, the respondents were informed about the basic information on the benefits and privileges of the credit card from a flyer enclosed with an invoice and knew about the its privileges that offered 0% interest on 3-month installment payment. Their response in the Interest stage was to contact the TMB bank officer when they needed of further information, especially on the 0% interest on 3-month installment payment. In the Desire stage, most respondents intended to take the 0% interest on 3-month installment payment. In the Action stage, the majority used to take the 0% interest on 3-month installment payment.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการตอบสนองของสมาชิกบัตรในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อสิทธิประโยชน์ของบัตรเครดิตธนาคารทหารไทยen_US
dc.title.alternativeResponses of Card Members in Mueang Chiang Mai District Towards Benefits and Privileges of TMB Credit Cardsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาการตอบสนองของลูกค้าบัตรเครดิตธนาคารทหารไทยในอำเภอเมืองจังหวัดเชียงใหม่ต่อสิทธิประโยชน์ของสมาชิกบัตรโดยได้ศึกษาแนวคิด ตามกรอบแนวคิดลำดับขั้นตอนในการตอบสนองตาม AIDA Model ทั้ง 4 ขั้นตอน ประกอบด้วย ความตั้งใจ ความสนใจ ความต้องการอยากได้ และการตัดสินใจซื้อ ซึ่งแหล่งข้อมูลหลักของการศึกษาได้จากการรวบรวมแบบสอบถาม (Questionnaire) จากผู้ตอบแบบสอบถามที่เป็นผู้ถือบัตรเครดิตของธนาคารทหารไทยในอำเภอเมืองเชียงใหม่ และยังคงสภาพสมาชิกบัตรจำนวน 300 ราย ทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย จากการศึกษา พบว่า ลูกค้าบัตรเครดิตธนาคารทหารไทยเป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 31 – 35 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีสถานภาพโสด มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือน 30,001 – 45,000 บาท สำหรับพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิต พบว่า ลูกค้าถือบัตรเครดิตทีเอ็มบี โซซิลล์ มีวงเงินบัตรเครดิต 50,001 – 100,000 บาท มีการใช้บัตรเครดิต 5 – 7 ครั้งต่อเดือน มูลค่าการใช้บัตรเครดิตระหว่าง 15,001 – 25,000 บาทต่อเดือน เหตุผลในการใช้บัตรเครดิตเพื่อซื้อสินค้าและบริการก่อนแล้วชำระเงินเมื่อเรียกเก็บ โดยใช้บัตรเครดิตเพื่อซื้อสินค้าอุปโภค/บริโภค จากการศึกษาความคิดเห็นต่อลำดับขั้นการตัดสินใจเกี่ยวกับสิทธิประโยชน์ของสมาชิกบัตรเครดิตโดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วย โดยมีความคิดเห็นต่อลำดับขั้นการตัดสินใจทั้ง 4 ด้าน เรียงตามลำดับได้แก่ ขั้นความต้องการอยากได้ รองลงมาคือ ขั้นการตัดสินใจซื้อ ขั้นความสนใจ และขั้นความตั้งใจ ตามลำดับ การตอบสนองของสมาชิกบัตรในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อสิทธิประโยชน์ของบัตรเครดิตธนาคารทหารไทยนั้น สิทธิ์ในการใช้บริการแบ่งจ่ายรายเดือน 0% 3 เดือน เป็นสิ่งที่สมาชิกบัตรเครดิตมีการตอบสนองมากที่สุดซึ่งเป็นไปตามลำดับขั้นของไอดา (AIDA Model) โดยพบว่าในขั้นความตั้งใจ ผู้ตอบแบบสอบถามทราบข้อมูลเบื้องต้นเกี่ยวกับสิทธิประโยชน์ของบัตรเครดิตจากเอกสารแนะนำที่มาพร้อมกับใบแจ้งหนี้ โดยทราบสิทธิประโยชน์ของบัตรในเรื่องของการแบ่งจ่ายรายเดือน 0% 3 เดือน ซึ่งการตอบสนองของสมาชิกบัตรในด้านความสนใจนั้น เมื่อผู้ตอบแบบสอบถามต้องการหาข้อมูลเพิ่มเติมส่วนใหญ่จะสอบถามจากพนักงานธนาคารทหารไทย โดยต้องการหาข้อมูลเพิ่มเติมในเรื่องของสิทธิประโยชน์ในการใช้บริการแบ่งจ่าย 0% 3 เดือน ส่วนในขั้นความต้องการอยากได้ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีความประสงค์จะใช้บริการ แบ่งจ่ายรายเดือน 0% 3 เดือน และในขั้นการตัดสินใจซื้อ ของผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เคยใช้บริการแบ่งจ่ายรายเดือน 0% 3 เดือนen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.95 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.