Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69040
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอ.ดร.ธนพรรณ กุลจันทร์-
dc.contributor.advisorรศ.อังสนา ธงไชย-
dc.contributor.authorศกุนต์ ขันคำen_US
dc.date.accessioned2020-07-23T06:08:40Z-
dc.date.available2020-07-23T06:08:40Z-
dc.date.issued2015-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69040-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to improve the teaching of library usage and academic ethics for primary school students, grade 5 by using Computer Aid Teaching (CAT). The ADDIE Model was designed using Microsoft Mouse Mischief for conducting experiment with 20 students at Ban Rongha School, Phayao Primary Education Region 1 in the second semester of 2014. The students were given a pre-test and a post-test before and after the Computer Aid Teaching had been used. A record was taken during the class by observing the students’ behavior. After the test students were asked to an evaluation form to assess their satisfaction with the Computer Aid Teaching program. The achievement test showed that the Computer Program had an efficiency of 88.97/80.25, which was higher than the criteria and the content accuracy was at an acceptable level whereas the evaluation by 3 experts in the media and presentation was at a very good level and the students’ satisfaction was at a high level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนาการสอนโดยใช้คอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง การใช้ห้องสมุดและจริยธรรมทางวิชาการ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5en_US
dc.title.alternativeUsing Computer Aid Teaching (CAT) to Improve the Teaching of Library Usage and Academic Ethics for Primary School Students, Grade 5en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาการสอนโดยใช้คอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง การใช้ห้องสมุดและจริยธรรมทางวิชาการ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ซึ่งออกแบบโดยใช้ ADDIE Model ใช้โปรแกรมไมโครซอฟต์ เมาส์ มิสชิฟ เมื่อพัฒนาเสร็จสิ้นได้นำมาทดลองใช้กับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนบ้านร่องห้า สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาพะเยา เขต 1 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 จำนวน 20 คน ก่อนการทดลองใช้ นักเรียนได้ทำแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ก่อนการเรียนและวัดซ้ำอีกครั้งหลังการเรียนกับบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน ที่พัฒนาขึ้น นอกจากนั้นได้มีการจดบันทึกระหว่างการเรียนโดยใช้แบบสังเกตพฤติกรรมผู้เรียนระหว่างเรียน ในตอนท้ายของการทดสอบ นักเรียนได้ทำแบบประเมินความพึงพอใจของผู้เรียนที่มีต่อโปรแกรมคอมพิวเตอร์ช่วยสอนดังกล่าว ผลจากการวัดผลสัมฤทธิ์ พบว่า โปรแกรมคอมพิวเตอร์ ช่วยสอนที่สร้างมีประสิทธิภาพ 88.97/80.25 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่ตั้งไว้ ผลของการประเมินด้าน ความเที่ยงตรงต่อเนื้อหาอยู่ในเกณฑ์ใช้ได้ ผลการประเมินด้านสื่อและการนำเสนอโดยผู้เชี่ยวชาญ 3 ท่าน พบว่าอยู่ในเกณฑ์ดีมาก ผลประเมินความพึงพอใจโดยนักเรียน พบว่าอยู่ในระดับมากen_US
Appears in Collections:HUMAN: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf12.95 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.