Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68972
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.วรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorธวัลรัตน์ รัตนอภิชาติกุลen_US
dc.date.accessioned2020-07-21T05:47:02Z-
dc.date.available2020-07-21T05:47:02Z-
dc.date.issued2015-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68972-
dc.description.abstractThis independent study aimed to explore customer satisfaction towards services marketing mix of Chokwatthana pharmacy, Phayao province. The data were compiled from 400 questionnaires distributed to customers of Chokwatthana pharmacy, Phayao province. The given data were then analyzed by using descriptive statistics consisted of a frequency, a percentage, and a mean. The research results were summarized as follows. It was found from the study that most respondents were female aging between 21 to 30 years old. Most of them were single, graduated with Bachelor’s Degrees or above, and worked as government officers. Their average income was 40,001 to 60,000 Baht per month. They usually visited Chokwatthana pharmacy, Phayao province, less than once in a month. They usually came to the store on a weekday during 2.01pm to 5.00pm. Most of them purchased medicine. Their average spending was 101 to 500 Baht per visit. They themselves were the ones with the most influence over the decision to purchase. Most of them knew about Chokwatthana pharmacy, Phayao province, by themselves or by seeing the store front. The reason for purchasing from Chokwatthana pharmacy, Phayao province, was because there was a pharmacist giving advice during service hours. They came back to purchase from Chokwatthana pharmacy, Phayao province, because they want more medicine. Regarding the importance level of the services marketing mix of Chokwatthana pharmacy, Phayao province, it was found that the importance level of the services marketing mix factors with the high significant levels were People, Product, Process, Place, Price and Physical Evidence; whereas the services marketing mix factors with the medium significant level was Promotion, respectively. According to the study, the customer satisfaction level towards services marketing mix of Chokwatthana pharmacy, Phayao province, it was found that the services marketing mix factors with the high significant level were Product, Process and People; while the services marketing mix factors with the medium significant level were Physical Evidence, Price, Promotion and Place, respectively.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของ ร้านโชควัฒนาฟาร์มาซี จังหวัดพะเยาen_US
dc.title.alternativeCustomer Satisfaction Towards Services Marketing Mix of Chokwatthana Pharmacy, Phayao Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของ ร้านโชควัฒนาฟาร์มาซี จังหวัดพะเยา โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากลูกค้าที่มาใช้บริการร้านโชควัฒนาฟาร์มาซี จังหวัดพะเยา จำนวน 400 คน นำข้อมูลมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ และ ค่าเฉลี่ย ซึ่งสรุปผลการศึกษาได้ดังนี้ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 21 – 30 ปี สถานภาพ โสด ระดับการศึกษาสูงสุด ปริญญาตรี หรือสูงกว่าปริญญาตรี อาชีพ ข้าราชการ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 40,001 – 60,000 บาท ความถี่ในการมาใช้บริการโดยเฉลี่ย น้อยกว่า 1 ครั้ง/เดือน วันที่มักจะมาซื้อสินค้า วันธรรมดา ช่วงเวลาที่มาซื้อสินค้าบ่อยที่สุด 14.01 – 17.00 น. สินค้าที่ซื้อ ยา ค่าใช้จ่ายในการซื้อสินค้าเฉลี่ยต่อครั้ง 101 – 500 บาท ตัวท่านเอง เป็นบุคคลผู้แนะนำที่มีผลต่อการตัดสินใจในการซื้อสินค้า มากที่สุด รู้จักด้วยตัวเอง/เจอหน้าร้านเอง เป็นแหล่งข้อมูลในการรูจักร้านโชควัฒนาฟาร์มาซี จังหวัดพะเยา เหตุผลที่เลือกมาซื้อสินค้าจากร้านโชควัฒนาฟาร์มาซี จังหวัดพะเยา มีเภสัชกรให้คำแนะนำตลอดเวลา และการกลับมาซื้อสินค้าจากร้านโชควัฒนาฟาร์มาซี จังหวัดพะเยา คือ กลับมาซื้อ ผลการศึกษา ระดับความสำคัญของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของ ร้านโชควัฒนาฟาร์มาซี จังหวัดพะเยา พบว่า ระดับความสำคัญของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญอยู่ในระดับมาก ได้แก่ ปัจจัยด้านบุคลากร ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการ ปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ปัจจัยด้านราคา และปัจจัยด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ และระดับความสำคัญของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญอยู่ในระดับปานกลาง คือ ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ ผลการศึกษา ระดับความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของ ร้านโชควัฒนาฟาร์มาซี จังหวัดพะเยา พบว่า ระดับความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลอยู่ในระดับมาก ได้แก่ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการ ปัจจัยด้านบุคลากร ความพึงพอใจต่อส่วนประสมการตลาดบริการ ที่มีผลอยู่ในระดับปานกลาง ได้แก่ ปัจจัยด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด และปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.