Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68971
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์อรชร มณีสงฆ์-
dc.contributor.authorฐิติพงษ์ โพธิพิพิธen_US
dc.date.accessioned2020-07-21T05:46:57Z-
dc.date.available2020-07-21T05:46:57Z-
dc.date.issued2015-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68971-
dc.description.abstractThis independent study aimed to explore customer satisfaction towards service marketing mix of San-Sabai Massage Shop and to compare the satisfactions of Thai and foreign customers towards service marketing mix of the studied shop. Studied populations were identified to 400 customers of San-Sabai Massage Shop. Questionnaires in a form of 5 rating scales were used as the tool to collect data. Data obtained were, then, analyzed by the descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and t-test. Hereafter were shown the studied results. According to the study on behavior of the customers of San-Sabai Massage Shop, the results showed that most of them received the massage service, especially foot massage, at the studied shop for the first time, for the relaxing purpose. The majority made decision to receive such a service by themselves and spent 201-300 Baht for it in each time. Frequency in receiving the service was uncertain. They mostly visited the shop during 14.01-16.00 hrs. and spent 1-1.30 hours for the service in each time. Supportive factor encouraging them to receive the services at the studied shop was the convenient location near their residence or workplace. Most of them would return to the shop and would also recommend others to receive the services at the studied shop. In an overview, the respondents rated their satisfaction at high level towards the following service marketing mix factors of San-Sabai Massage Shop: service process, physical evidence, price, product, people, place, and promotion, in orderly. The results of the comparative study on the satisfactions of Thai and foreign customers towards the service marketing mix factors of San-Sabai Massage Shop presented that in an overview, the satisfactions of these customers were indifferent. It was found out that promotion, people and physical evidence factors were significantly different at a 0.05 statistical level; while product, price, place, and service process factors were rated indifferently.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมการตลาดบริการ ของร้านนวดแสนสบายen_US
dc.title.alternativeCustomer Satisfaction Towards Services Marketing Mix of San-Sabai Massage Shopen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการของร้านนวดแสนสบาย และเพื่อเปรียบเทียบความพึงพอใจของลูกค้าชาวไทยกับชาวต่างประเทศที่มีต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการของร้านนวดแสนสบาย ประชากรที่ใช้ศึกษาคือ ลูกค้าที่มาใช้บริการในร้านนวดแสนสบาย จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลได้แก่ แบบสอบถาม ลักษณะเป็นแบบประมาณค่า 5 ระดับ การวิเคราะห์โดยการใช้สถิติเชิงพรรณา โดยการหาค่าความถี่ (Frequency) ร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าที (t-test) ผลการศึกษาพบว่า พฤติกรรมการใช้บริการของลูกค้าร้านนวดแสนสบาย ส่วนใหญ่มาใช้บริการร้านนวดแสนสบายเป็นครั้งแรก โดยเลือกใช้บริการนวดฝ่าเท้ามากที่สุด ส่วนเหตุผลสำคัญที่มาใช้บริการ ได้แก่ เพื่อคลายความเครียด โดยส่วนใหญ่ตัดสินใจมารับบริการด้วยตัวเอง มีค่าใช้จ่ายต่อครั้งอยู่ที่ครั้งละ 201-300 บาท ส่วนความถี่ที่มาใช้บริการจะไม่แน่นอน โดยส่วนใหญ่มาใช้บริการในช่วงเวลา 14.01 – 16.00 น. เวลาเฉลี่ยในการรับบริการแต่ละครั้ง ใช้เวลา 1 – 1.30 ชั่วโมง ส่วนปัจจัยที่มีส่วนส่งเสริมให้มาใช้บริการ ได้แก่ มีความสะดวก ใกล้ที่พัก หรือที่ทำงาน ส่วนใหญ่จะมาใช้บริการในโอกาสหน้าอีก และส่วนใหญ่จะแนะนำบุคคลอื่นให้ใช้บริการของทางร้าน ระดับความพึงพอใจของผู้ตอบแบบสอบถามที่มีต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการของร้านนวดแสนสบาย ภาพรวมอยู่ในระดับมาก พิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า มีค่าเฉลี่ยเรียงจากมากไปหาน้อย ดังนี้ ปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการ ปัจจัยด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านบุคลากร ปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และปัจจัยด้านการส่งเสริมทางการตลาด ผลการเปรียบเทียบความพึงพอใจของผู้ตอบแบบสอบถามชาวไทยและชาวต่างประเทศที่มีต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการของร้านนวดแสนสบาย พบว่า ภาพรวมไม่มีความแตกต่างกัน เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ปัจจัยด้านการส่งเสริมทางการตลาด ปัจจัยด้านบุคลากร และสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ และด้านกระบวนการบริการไม่มีความแตกต่างกันen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.33 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.