Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68962
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร. นฤมล กิมภากรณ์-
dc.contributor.authorณัฐพงศ์ เทพท้าวen_US
dc.date.accessioned2020-07-21T05:45:59Z-
dc.date.available2020-07-21T05:45:59Z-
dc.date.issued2015-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68962-
dc.description.abstractThis independent study aimed to explore marketing mix affecting local administrative organization officers in Mueang Phayao district towards selection of multi-purpose loans. Data were collected from 300 local administrative organization officers in Mueang Phayao district who used to take multi-purpose loans. Data obtained were then analyzed by the statistics including frequency, percentage, and mean. Hereafter were shown summary of the studied results. The findings presented that most respondents were female in the age between 36-40 years old and married. Their education background was bachelor’s degree. They worked as government official and averagely earned monthly income at the amount of 15,001-30,000 Baht. In an overview, all seven factors of service marketing mix affected the local administrative organization officers in Mueang Phayao district towards selection of multi-purpose loans at high level with the details described below. In product factor, the top three sub-factors being ranked at the highest level were the image of the bank which reflected its fame and security, duration of term payments as needed, and the approved financial amount, respectively. In price factor, the top three sub-factors being ranked at the highest level were the possibility to specify the amount of monthly term payment as needed, the possibility to pay for the term payment in lower amount at the beginning, and the offer of lower interest rate comparing to other banks, respectively. In place factor, the top three sub-factors being ranked at the highest level were the convenient location of the bank to access, the convenient working hours, and the various channels to contact with the bank to get loan services, respectively. In marketing communication factor, the top three sub-factors being ranked at the highest level were the continuality of advertisement on media, to send the bank staff to introduce services to customers, the cooperation of the bank to support organization’s events such as to offer presents on Children’s Day and to arrange a celebrating booth for new graduates, and the offer of additional privilege for the loaning customers such as the special care from the bank and the rapid useful information being provided to the customers, respectively. In people factor, the top three sub-factors being ranked at the highest level were the staff preparing informative and complete loaning information which was easy for decision making, the generosity-the friendliness-the good human relation-and the good manner of the staff, and the staff who was knowledgeable on a certain product, respectively. In process factor, the top three sub-factors being ranked at the highest level were the appropriate method of the bank to keep customer’s information confidential without declassifying, the accurate operation system without error, and the simple steps to get loaning request approved, respectively. In physical evidence factor, the top three sub-factors being ranked at the highest level were the clear signs and marks to indicate service area in the bank, the elegant with reliable-looked dressing of the staff, and the orderliness in the bank, including the well arrangement of devices and loaning documents, respectively.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อบุคลากรองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นในอำเภอเมืองพะเยา ในการเลือกสินเชื่ออเนกประสงค์en_US
dc.title.alternativeMarketing Mix Affecting Local Administrative Organization Officers in Mueang Phayao District Towards Selection of Multi-Purpose Loansen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อบุคลากรองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นในอำเภอเมืองพะเยา ในการเลือกสินเชื่ออเนกประสงค์ โดยเก็บรวบรวมข้อมูลจากบุคลากรองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นที่เคยใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ในอำเภอเมืองพะเยา จำนวน 300 ตัวอย่าง โดยใช้สถิติค่าความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ซึ่งสามารถสรุปผลการศึกษาได้ดังนี้ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 36 – 40 ปี สถานภาพสมรส ระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพข้าราชการ และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท ภาพรวมส่วนประสมการตลาดบริการทั้ง 7 ด้านที่มีผลต่อบุคลากรองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นในอำเมืองพะเยา ในการเลือกสินเชื่ออเนกประสงค์ โดยมีค่าเฉลี่ยทุกด้านอยู่ในระดับมาก มีรายละเอียด ดังนี้ ด้านผลิตภัณฑ์บริการ มีปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ ภาพลักษณ์ของธนาคารสะท้อนให้เห็นถึงชื่อเสียง และความมั่นคงของธนาคาร รองลงมา คือ ระยะเวลาในการผ่อนชำระตรงตามความต้องการ และวงเงินที่ได้รับการอนุมัติ ตามลำดับ ด้านการกำหนดราคาบริการ มีปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ สามารถเลือกจำนวนเงินในการผ่อนชำระต่อเดือนได้ตามความต้องการ รองลงมา คือ สามารถเลือกผ่อนชำระต่อเดือนในช่วงแรก ๆ ได้ต่ำกว่าเดือนหลัง ๆ และอัตราดอกเบี้ยต่ำกว่าธนาคารอื่น ตามลำดับ ด้านการจัดจำหน่ายบริการ มีปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ สถานที่ตั้งของธนาคารสะดวกในการเดินทางมาใช้บริการ รองลงมา คือ เวลาเปิดทำการให้บริการสะดวกในการติดต่อ และสามารถติดต่อใช้บริการสินเชื่อได้หลายช่องทาง ตามลำดับ ด้านการสื่อสารการตลาดบริการ มีปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ การโฆษณาประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อต่าง ๆ อย่างต่อเนื่อง, มีพนักงานของธนาคารออกไปแนะนำบริการ รองลงมา คือ กิจกรรมร่วมกับแต่ละหน่วยงาน เช่น การขอสนับสนุนของขวัญกิจกรรมวันเด็ก การจัดบูธแสดงความยินดีบัณฑิต และได้รับสิทธิพิเศษเพิ่มเติมสำหรับผู้ขอสินเชื่อ เช่น การได้รับการดูแลแบบพิเศษจากธนาคาร การได้รับข้อมูลอันเป็นประโยชน์กับลูกค้าอย่างรวดเร็ว ตามลำดับ ด้านบุคคล มีปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ พนักงานมีการเตรียมข้อมูลสินเชื่ออย่างครบถ้วน เพื่อให้ง่ายต่อการตัดสินใจ รองลงมา คือ ความมีน้ำใจ เป็นกันเอง มนุษยสัมพันธ์ และมารยาทที่ดีของพนักงาน และพนักงานมีความรู้ในผลิตภัณฑ์ ตามลำดับ ด้านกระบวนการ มีปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ ธนาคารมีการรักษาข้อมูลของลูกค้าเป็นความลับอย่างเหมาะสม เช่นไม่เปิดเผยให้บุคคลอื่นทราบ รองลงมา คือ มีระบบการทำงานที่ถูกต้อง แม่นยำ ไม่ผิดพลาด และขั้นตอนในการพิจารณาอนุมัติไม่ยุ่งยากซับซ้อน ตามลำดับ ด้านหลักฐานทางกายภาพ มีปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ ภายในธนาคารมีป้ายและสัญลักษณ์แสดงจุดให้บริการที่เห็นชัดเจน รองลงมา คือ พนักงานธนาคารที่ติดต่อกับด้วยแต่งกายดูภูมิฐานน่าเชื่อถือ และภายในธนาคารมีความเป็นระเบียบ เช่น การจัดวางอุปกรณ์ เอกสารการขอสินเชื่อ เป็นต้น ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2.69 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.