Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.นฤนาถ ศราภัยวานิช-
dc.contributor.authorปภาภัทร ธีระกรกมลen_US
dc.date.accessioned2020-07-21T05:41:51Z-
dc.date.available2020-07-21T05:41:51Z-
dc.date.issued2015-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68949-
dc.description.abstractThis independent study aimed to examine tenant satisfaction towards services marketing mix of Central Plaza Lampang Shopping Center. Questionnaires were used as the tool to collect data from 135 tenants who were shop owners or managers with authority to make decision to rent space in the studied shopping center. Data obtained were, then, analyzed by the descriptive statistics, including frequency, percentage, and mean. The findings presented that most tenants operated IT, mobile phone, and camera businesses. Their shops were located on the second floor of the shopping center and were registered as the company limited with 51-100 square meter-size of shop, and with 1-3 year-contract of rent. They had operated their business with the studied shopping center for 1-5 years and paid for the monthly rental at the over amount of 100,001 Baht. The majority revealed that their head office made the decision to rent the space at the studied shopping center. They operated only one shop at the Central Plaza Lampang Shopping Center; but there were more than 20 branches of the shop being operated in all branches of the Central Plaza and the Central Festival. The results suggested that the tenants paid the highest level of importance towards elements of services marketing mix factors as follows. The product factor was the fame and the renown of the shopping mall. The price factor was the variety of payment options. The place factor was the free parking space. The promotion factor was the notice on marketing activities being sent to tenants thoroughly and regularly. The people factor was the knowledgeable staff of the shopping mall to provide the right solutions and their honesty, reliability, and trustworthiness. The service process was the notice on useful information being circulated to the tenants continuously. The physical evidence and presentation was the proper temperature inside the shopping mall. The results also presented that the tenants ranked their highest level of satisfaction towards elements of services marketing mix factors as follows. The product factor was the fame, the renown, and the service hours of the shopping mall. The price factor was the variety of payment options. The place factor was the free parking space. The promotion factor was the billboards regularly promoting the shopping mall at different places. The people factor was the sufficient numbers of on-duty staff. The service process factor was the billing punctuality with accurate and clear figures. The physical evidence factor was the good atmosphere with modern interior decoration.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของผู้เช่าพื้นที่ต่อส่วนประสมการตลาดบริการของศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา ลำปางen_US
dc.title.alternativeTenant Satisfaction Towards Services Marketing Mix of Central Plaza Lampang Shopping Centeren_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้เช่าพื้นที่ต่อส่วนประสมการตลาดบริการของศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา ลำปาง โดยใช้ แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้เช่าพื้นที่ ซึ่งได้แก่ เจ้าของหรือผู้บริหารร้านค้าที่มีอำนาจในการตัดสินใจเช่าพื้นที่ทั้งหมดภายในศูนย์การค้าฯ จำนวน 135 รายโดยข้อมูลที่ได้นำมาวิเคราะห์ โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ค่าสถิติที่ใช้ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่าผู้เช่าพื้นที่ส่วนใหญ่ประกอบธุรกิจร้านค้าประเภทไอที โทรศัพท์มือถือ และกล้องถ่ายรูป ตำแหน่งที่ตั้งของร้านค้าเช่าอยู่บริเวณ ชั้น 2 มีลักษณะกิจการเป็นบริษัทจำกัด มีขนาดพื้นที่ขาย 51 – 100 ตารางเมตรระยะเวลาที่ทำสัญญาเช่า คือ 1 -3 ปี ระยะเวลาที่เริ่มทำธุรกิจกับศูนย์การค้าจนถึงปัจจุบัน 1– 5 ปี โดยเสียค่าเช่าต่อเดือนมากกว่า 100,001 บาท โดยลักษณะการตัดสินใจเมื่อต้องการทำสัญญาเช่ากับศูนย์การค้า ส่วนใหญ่เป็น สำนักงานใหญ่เป็นผู้ตัดสินใจ มีจำนวนร้านค้าภายในศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา ลำปาง เพียงร้านเดียว มีสาขาของร้านค้าที่อยู่ภายในศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซาและเฟสติวัลทุกสาขา มีมากกว่า 20 สาขา ผลการศึกษาพบว่าผู้เช่าพื้นที่ให้ความสำคัญสูงสุดต่อปัจจัยย่อย ในแต่ละปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการดังนี้ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ คือ ศูนย์การค้าฯ มีชื่อเสียง เป็นที่รู้จัก ปัจจัยด้านราคา คือ มีวิธีการชำระเงินหลายรูปแบบ ปัจจัยด้านสถานที่ คือ ศูนย์การค้าฯ ไม่มีการเรียกเก็บค่าที่จอดรถ ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด คือ มีการแจ้งกิจกรรมการตลาดให้ร้านค้าทราบอย่างทั่วถึง และสม่ำเสมอ ปัจจัยด้านบุคลากร คือ บุคลากรของศูนย์การค้าฯ มีความรู้สามารถแก้ไขปัญหาได้ถูกต้อง และบุคลากรของศูนย์การค้าฯ มีความซื่อสัตย์ ตลอดจนมีความน่าเชื่อถือและไว้วางใจได้ ปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการ คือ มีการแจ้งข้อมูลข่าวสารที่เป็นประโยชน์อย่างต่อเนื่อง และปัจจัยด้านสิ่งนำเสนอทางกายภาพ คือ ศูนย์การค้าฯ มีการปรับอุณหภูมิ ความเย็นที่พอเหมาะ ผลการศึกษาพบว่าผู้เช่าพื้นที่มีความพึงพอใจสูงสุดต่อปัจจัยย่อยในแต่ละปัจจัยของส่วนประสมการตลาดบริการดังนี้ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ คือ ศูนย์การค้าฯ มีชื่อเสียง เป็นที่รู้จัก ความเหมาะสมของเวลาปิดศูนย์ฯ ปัจจัยด้านราคา คือ มีวิธีการชำระเงินหลายรูปแบบ ปัจจัยด้านการจัดจำหน่าย คือ ศูนย์การค้าฯ ไม่มีการเรียกเก็บค่าที่จอดรถ ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด คือ มีการติดป้ายโฆษณาศูนย์การค้าฯครอบคลุมตามสถานที่ต่างๆ ภายนอกศูนย์การค้าฯอย่างสม่ำเสมอ ปัจจัยด้านบุคลากร คือ บุคลากรให้บริการของศูนย์การค้าฯ มีจำนวนที่เพียงพอ ปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการ คือ มีการวางบิลให้ผู้เช่าตามกำหนด ตัวเลขถูกต้อง และชัดเจน และปัจจัยด้านลักษณะทางกายภาพ คือ ภายในศูนย์การค้าฯ มีบรรยากาศดี การตกแต่งที่ทันสมัยen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.75 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.