Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66872
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อาจารย์ ดร. อิสระ บุญญะฤทธิ์ | - |
dc.contributor.author | สรัลชนา ตรีไตรรัตนกูล | en_US |
dc.date.accessioned | 2019-09-23T06:59:37Z | - |
dc.date.available | 2019-09-23T06:59:37Z | - |
dc.date.issued | 2017-09 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66872 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this research were (1) to study the levels of service quality, sale promotion, customer satisfaction, and repeat purchase intention of customers of home and kitchen appliances (2) to study the factors of service quality, sale promotion, and customer satisfaction related to repeat purchase intention of customers in home and kitchen appliances and (3) to examine the predictive power of service quality, sale promotion, and customer satisfaction on repeat purchase intention of customers in home and kitchen appliances. A correlational research was conducted. The sample was 150 customers experienced with home and kitchen appliances shop which located in Amphoe Mae Sai, Chiang Rai Province. The research instruments were retail service quality scale, sale promotion of home and kitchen appliances shop scale, customer satisfaction scale and repurchase intent scale. Demographic data was analyzed using descriptive statistics. Hypotheses were tested using Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient and Multiple Regression Analysis. Finding showed that participants perceived service quality, sale promotion, customer satisfaction and repeat purchase intention at high level. Service quality, sale promotion and customer satisfaction were significantly positively related to repeat purchase intention of customers in home and kitchen appliances. Service quality and customer satisfaction could significantly predict repeat purchase intention of customers in home and kitchen appliances. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ความตั้งใจซื้อซ้ำ | en_US |
dc.subject | บ้านและเครื่องครัว | en_US |
dc.title | ปัจจัยพยากรณ์ความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้าอุปกรณ์บ้านและเครื่องครัว | en_US |
dc.title.alternative | Factors Predicting Customers’ Repeat Purchasing Intention of Home and Kitchen Appliances | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 658.8342 | - |
thailis.controlvocab.thash | ความพอใจของผู้บริโภค | - |
thailis.controlvocab.thash | เครื่องครัว -- การจัดซื้อ | - |
thailis.controlvocab.thash | เครื่องตกแต่งบ้าน -- การจัดซื้อ | - |
thailis.controlvocab.thash | จิตวิทยาอุตสาหกรรม | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 658.8342 ส1711ป | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาระดับคุณภาพในการบริการ การส่งเสริมการขาย ความพึงพอใจของลูกค้า และความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้าอุปกรณ์บ้านและเครื่องครัว (2) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านคุณภาพในการบริการ การส่งเสริมการขาย และความพึงพอใจของลูกค้า ที่สัมพันธ์กับความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้าอุปกรณ์บ้านและเครื่องครัว และ (3) เพื่อศึกษาอำนาจในการพยากรณ์ของคุณภาพในการบริการ การส่งเสริมการขาย และความพึงพอใจของลูกค้า ที่มีต่อความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้าอุปกรณ์บ้านและเครื่องครัว รูปแบบการวิจัยเป็นการวิจัยเชิงสหสัมพันธ์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ ลูกค้าที่เคยมีประสบการณ์มาซื้อสินค้าที่ร้านค้าที่ขายอุปกรณ์บ้านและเครื่องครัวในอำเภอแม่สาย จังหวัดเชียงราย จำนวน 150 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย แบบวัดคุณภาพบริการของร้านค้าปลีก แบบวัดการส่งเสริมการขายของร้านค้าอุปกรณ์บ้านและเครื่องครัว แบบวัดความพึงพอใจลูกค้า และแบบวัดความตั้งใจซื้อซ้ำ การวิเคราะห์ข้อมูลลักษณะส่วนบุคคลของกลุ่มตัวอย่างใช้สถิติเชิงพรรณนา ในการทดสอบสมมติฐานของการวิจัยใช้การวิเคราะห์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างมีการรับรู้ถึงคุณภาพในการบริการ การส่งเสริมการขาย ความพึงพอใจของลูกค้า และความตั้งใจซื้อซ้ำในระดับสูง โดยคุณภาพบริการ การส่งเสริมการขาย และความพึงพอใจของลูกค้า มีความสัมพันธ์ทางบวกกับความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้าร้านขายอุปกรณ์บ้านและเครื่องครัวอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ นอกจากนี้คุณภาพบริการ และความพึงพอใจของลูกค้ายังสามารถทำนายความตั้งใจซื้อซ้ำได้อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ | en_US |
Appears in Collections: | HUMAN: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULL.pdf | Full | 2.34 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.