Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48630
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สิริเกียรติ รัชชุศานติ | - |
dc.contributor.author | ชาญณรงค์ มิทธิศร | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-05-03T08:36:34Z | - |
dc.date.available | 2018-05-03T08:36:34Z | - |
dc.date.issued | 2558-09 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48630 | - |
dc.description.abstract | This study aimed at investigating customer satisfaction towards marketing mix of Anusarn Night Market, Chiang Mai province. Data were collected by the distribution of questionnaires to 400 Thai tourists who visited the market. Data obtained were, then, analyzed by the descriptive statistics, including frequency, percentage, and mean. Below was the summary of studied results. The findings presented that most respondents were single female in the age of 31-40 years old. They carned bachelor’s degree or higher and were self-employed. They earned an average of monthly income of 25,001-35,000 Baht and resided in the northern provinces. They had visited Chaing Mai (including the time when they did the questionnaire) for 2 times. For this time, they stayed in Chiang Mai for 4-6 days for leisure purpose. The results of the study on behavior of Thai tourists in visiting Anusarn night market, Chiang Mai province were shown as follows. All respondents were aware that Anusarn was one of the night markets in Chaing Mai province. The majority had visited Anusarn Night Market (including this time) for 3 times. They usually visited Anusarn Night Market on Saturday – Sunday, during 20.01-22.00 hrs. and spent time there for 1-2 hours. In general, the expenses that they spent for products or services at the market were 1,001-2,000 Baht, especially for food, souvenir or local dessert. People influencing their decision towards purchasing products or services was the respondents themselves. Source of information that they learned about Ausarn Night Market, Chiang Mai province were themselves. Reason of visiting Anusarn night market was its renown and reputation. Prior to purchase, they did the pricing comparison among stores selling the same products. They would recommend others to visit Ausarn Night Market, Chiang Mai province. According to the study on satisfaction of Thai tourists towards marketing mix of Ausarn Night Market, Chiang Mai province, the results revealed that they rated their satisfaction at high level towards all factors: product, physical evidence and presentation, place, promotion, process, people, and price, respectively. Hereafter were shown the top ten elements of the marketing mix of Anusarn Night Market, Chiang Mai province that Thai tourists rated their satisfactions on at the highest level: the reputation of Anusarn Night Market among general people, the location of the market which was in business and famous tourist attraction areas, easy to access by public transportation, good food and beverage being sold at restaurants and refreshment stalls in the market, large and clean stores in the market, unique design of products such as handicraft products, appropriate operating service hours of the market: (16.00-24.00 hrs.), the decorations and the atmosphere of the stores in the market, and the courtesy and friendliness of sellers in the market, respectively. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ความพึงพอใจ | en_US |
dc.subject | นักท่องเที่ยวชาวไทย | en_US |
dc.subject | ส่วนประสมการตลาด | en_US |
dc.subject | ไนท์มาร์เก็ตตลาดอนุสาร | en_US |
dc.title | ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมการตลาดของไนท์มาร์เก็ตตลาดอนุสาร จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Thai Tourist Satisfaction Towards Marketing Mix of Anusarn Night Market, Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 658.8342 | - |
thailis.controlvocab.thash | ตลาดอนุสาร | - |
thailis.controlvocab.thash | ความพอใจของผู้ใช้บริการ | - |
thailis.controlvocab.thash | นักท่องเที่ยว -- พฤติกรรม | - |
thailis.controlvocab.thash | ตลาด -- เชียงใหม่ | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 658.8342 ช234ค | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมการตลาดของ ไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร จังหวัดเชียงใหม่ ทำการเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม ซึ่งสอบถามจากนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มาใช้บริการ ไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 400 คน และนำข้อมูลมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ซึ่งสรุปผลการศึกษาได้ดังนี้ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31 – 40 ปี สถานภาพ โสด ระดับการศึกษาสูงสุด ปริญญาตรี หรือสูงกว่าปริญญาตรี อาชีพ ธุรกิจส่วนตัว รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 – 35,000 บาท ภูมิลำเนาอยู่ภาคเหนือ จำนวนครั้งที่เคยมาเที่ยวจังหวัดเชียงใหม่ (รวมครั้งนี้) 2 ครั้ง ระยะเวลาที่พักในการมาท่องเที่ยวจังหวัดเชียงใหม่ครั้งนี้ 4 – 6 วัน วัตถุประสงค์หลักในการเดินทางมาที่จังหวัดเชียงใหม่ ท่องเที่ยว/พักผ่อน ผลการศึกษาพฤติกรรมของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มาใช้บริการ ไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร จังหวัดเชียงใหม่ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามทั้งหมดรู้จัก ไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร เป็นตลาดกลางคืนในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เคยมาใช้บริการไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร จังหวัดเชียงใหม่ (รวมครั้งนี้) 3 ครั้ง วันที่มาใช้บริการในครั้งนี้ วันเสาร์ – อาทิตย์ ช่วงเวลาที่ใช้บริการ เวลา 20.01 – 22.00 น. ระยะเวลาที่เข้ามาใช้บริการ จำนวน 1 - 2 ชั่วโมง ยอดซื้อสินค้าหรือบริการ 1,001 – 2,000 บาท ประเภทสินค้าหรือบริการที่ซื้อ คือ ของฝาก อาหาร หรือ ขนมพื้นเมือง บุคคลที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้า หรือ บริการ มากที่สุด คือ ตนเอง แหล่งข้อมูลในการรู้จักไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร จังหวัดเชียงใหม่ รู้จักด้วยตนเอง เหตุผลที่เลือกมาใช้บริการ ไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร เป็นที่รู้จักและมีชื่อเสียง วิธีการซื้อสินค้าและบริการ เปรียบเทียบกับร้านอื่นในย่านเดียวกันก่อนซื้อ จะแนะนำให้ผู้อื่นมาใช้บริการที่ ไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร จังหวัดเชียงใหม่ ผลการศึกษา ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมการตลาดของ ไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร จังหวัดเชียงใหม่ พบว่า ความพึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาด มีผลอยู่ในระดับมาก ทุกด้านได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านบุคลากร และด้านราคาตามลำดับ ปัจจัยย่อยของความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมการตลาดของ ไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร จังหวัดเชียงใหม่ มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 10 ลำดับแรก ได้แก่ ชื่อเสียง ของไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร เป็นที่รู้จักของบุคคลทั่วๆ ไป ไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร ตั้งอยู่ในย่านธุรกิจ และใกล้แหล่งท่องเที่ยวที่เป็นที่รู้จักของนักท่องเที่ยว ทำเลที่ตั้ง ของไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร เดินทางมาได้สะดวก เช่น มีระบบขนส่งมวลชนผ่าน ร้านอาหารและเครื่องดื่ม ในไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร มีรสชาติอร่อย ความกว้างขวางและความสะอาดของร้านค้าภายในไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร ร้านอาหารและเครื่องดื่ม ในไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร มีรสชาติอร่อย สินค้า ในไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร มีเอกลักษณ์เฉพาะ เช่น สินค้าหัตถกรรม เวลาเปิด-ปิดบริการ 16.00-24.00 น. ของไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร มีความเหมาะสม การตกแต่งพื้นที่อาคาร และบรรยากาศของร้านค้าภายในไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร และพนักงาน พ่อค้า หรือ แม่ค้า ของร้านค้า ในไนท์มาร์เก็ต ตลาดอนุสาร มีอัธยาศัยดี เป็นมิตร ยิ้มแย้ม ตามลำดับ | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Abstract.doc | Abstract (words) | 199 kB | Microsoft Word | View/Open |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 171.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
FULL.pdf | Full IS | 4.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.