Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48594
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ศาสตราจารย์ ดร. ชูชัย สมิทธิไกร | - |
dc.contributor.author | มัตติกา แย้มไพบูลย์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-05-02T02:12:46Z | - |
dc.date.available | 2018-05-02T02:12:46Z | - |
dc.date.issued | 2015-07 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48594 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this research were (1) to examine the relationships between customers’ perception of service marketing mix and customer engagement of drug store, and (2) to examine the predictive power of perceived service marketing mix on drug store’s customer engagement. A correlational research design was used. The sample was 350 customers of drug stores which located in Amphoe Mueang, Chiang Mai Province. Research instruments consisted of customer engagement of drug stores scale and perceived service marketing mix scale. Data were analyzed by using Pearson Product Moment and Multiple Regression Analysis. The research found that: 1.All elements of perceived service marketing mix were positively related to customer engagement of drug store (p < .01). 2.Perception of product, people, physical evidence, price, and place jointly predicted customer engagement of drug store (p < .01). | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | ปัจจัยทำนายความผูกพันของลูกค้าต่อร้านขายยาแผนปัจจุบัน ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Factors Predicting Customer Engagement of Drug Stores in Amphoe Mueang, Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของธุรกิจบริการ 7 ปัจจัย กับความผูกพันของลูกค้าต่อร้านขายยาแผนปัจจุบัน และ (2) เพื่อศึกษาอำนาจพยากรณ์ของการรับรู้ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของธุรกิจบริการ 7 ปัจจัย ที่มีต่อความผูกพันของลูกค้าต่อร้านขายยาแผนปัจจุบัน รูปแบบการวิจัยเป็นการวิจัยเชิงสหสัมพันธ์ กลุ่มตัวอย่างเป็นลูกค้าที่ใช้บริการร้านขายยาแผนปัจจุบันซึ่งตั้งอยู่ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 350 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย แบบวัดความผูกพันของลูกค้าต่อร้านขายยาแผนปัจจุบัน และแบบวัดการรับรู้ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของธุรกิจบริการ 7 ปัจจัย วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน และวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า 1.การรับรู้ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของธุรกิจบริการทุกปัจจัย มีความสัมพันธ์ทางบวกกับความผูกพันของลูกค้าต่อร้านขายยาแผนปัจจุบันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (p < .01) 2.การรับรู้ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านบุคลากร ปัจจัยด้านลักษณะทางกายภาพ ปัจจัยด้านราคา และปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย สามารถร่วมกันทำนายความผูกพันของลูกค้าต่อร้านขายยา แผนปัจจุบันได้อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (p < .01) | en_US |
Appears in Collections: | HUMAN: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 170.32 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 168.84 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 800.62 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.