Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39970
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์อรชร มณีสงฆ์-
dc.contributor.authorสิริกร ศิริอางค์en_US
dc.date.accessioned2017-08-25T03:15:01Z-
dc.date.available2017-08-25T03:15:01Z-
dc.date.issued2557-07-29-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39970-
dc.description.abstractThis independent study aimed to examine marketing mix affecting consumers in Mueang Chiang Mai district towards buying herbal soaps. Data were collected by the distribution of 300 questionnaires to male and female consumers of herbal soaps who resided or worked in Mueang district, Chiang Mai. Data acquired were then analyzed by the use of descriptive statistic consisting of frequency, percentage, and mean. According to the study, the majority of respondents in the age between 20-29 years old worked as company employee. They were studying or hold the Bachelor’s degree and earned the average monthly income at 5,001-15,000 Baht. The respondents paid high level of importance to the marketing mix factors affecting consumers towards buying herbal soaps as follows: product, promotion, price and place, respectively. In product factor, the top three important sub-factors were to be non-allergenic product, to indicate benefit of product explicitly and the list of ingredients advised, in orderly. In price factor, the top three important sub-factors were the reasonable price to product quality and quantity and the price tag vividly shown at the selling point, in orderly. In place factor, the top three important sub-factors were the convenience to buy products, the product distribution at supermarkets and the availability of product in-stocks at all times, in orderly. In promotion factor, the top three important sub-factors were to have brochures introducing products and advantages of herbs, to have service-minded and polite product consultant who had good knowledge on products at the selling point and to distribute free sample products to consumers, in orderly.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภคen_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการซื้อสบู่สมุนไพรen_US
dc.title.alternativeMarketing Mix Affecting Consumes in Mueang Chiang Mai District Towards Buying Herbal Soapsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.8-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashสบู่ -- การตลาด-
thailis.controlvocab.thashการตัดสินใจ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashสบู่ -- การจัดซื้อ-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 658.8 ส373ส-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในอำเภอเมืองจังหวัดเชียงใหม่ต่อการซื้อสบู่สมุนไพร เก็บรวบรวมข้อมูลจากประชากรเพศชาย และเพศหญิงที่เคยซื้อสบู่สมุนไพรและผู้ที่อยู่อาศัยหรือทำงาน ในเขตอำเภอเมืองจังหวัดเชียงใหม่ โดยใช้แบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 300 ราย นำมาวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่ากลุ่มตัวอย่างเป็นเพศชายและเพศหญิงที่มีอายุระหว่าง 20 -29 ปี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทกำลังศึกษาหรือมีการศึกษาสูงสุดในระดับปริญญาตรีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ระหว่าง5,001 – 15,000 บาท ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญต่อส่วนประสมการตลาดในการตัดสินใจซื้อสบู่สมุนไพรในระดับมากได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านราคา และด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ตามลำดับ ด้านผลิตภัณฑ์ที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญสูงสุด 3 ลำดับแรกได้แก่ ผลิตภัณฑ์จะต้องใช้แล้วไม่เกิดอาการแพ้ รองลงมาคือ ผลิตภัณฑ์จะต้องมีแจ้งบอกสรรพคุณอย่างชัดเจน และผลิตภัณฑ์จะต้องแจ้งส่วนประกอบที่นำมาใช้ในการผลิต ด้านราคาที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ราคาเหมาะสมกับคุณภาพ ราคาเหมาะสมกับปริมาณ และป้ายราคาคิด ณ จุดขายไว้ชัดเจน ด้านการจัดจำหน่ายที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญสูงสุด 3 ลำดับแรกได้แก่ มีความสะดวกในการซื้อ มีวางจำหน่ายในซุปเปอร์มาร์เก็ต และมีสินค้าวางจำหน่ายตลอดเวลา ด้านการส่งเสริมการตลาดที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญสูงสุด 3 ลำดับแรก ได้แก่ มีเอกสารแนะนำผลิตภัณฑ์และประโยชน์ของสมุนไพร มีพนักงานแนะนำสินค้า บริการดี สุภาพ มีความรู้ในตัวสินค้า ณ บริเวณจุดขาย และมีแจกสินค้าให้ทดลองใช้en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfABSTRACT387.16 kBAdobe PDFView/Open
APPENDIX.pdf APPENDIX395.04 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 1.pdfCHAPTER 1242.88 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 2301.42 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 3.pdf CHAPTER 3243.26 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 4.pdf CHAPTER 41.39 MBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5509.44 kBAdobe PDFView/Open
CONTENT.pdf CONTENT220.6 kBAdobe PDFView/Open
COVER.pdfCOVER504.05 kBAdobe PDFView/Open
REFERENCE.pdfREFERENCE241.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.