Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39573
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร.นิตยา เจรียงประเสริฐ-
dc.contributor.authorสุทธาทิพย์ คำพาทีen_US
dc.date.accessioned2016-09-28T06:57:17Z-
dc.date.available2016-09-28T06:57:17Z-
dc.date.issued2557-09-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39573-
dc.description.abstractThe objective of this independent study was to examine the service marketing mix affecting consumers in Sanut Sakhon Province in purchasing voluntary automobile insurance (Not over 7 persons) through commercial banks. The questionnaires were used to collect data from those who have purchased voluntary automobile insurance through commercial banks in Sanut Sakhon Province totaled 200 cases. Data was analyzed using descriptive statistics. The statistics such as frequency, percentage and average were used. The study found that the sampling group mostly were female, aged 20-29 years old, single, with a bachelor's degree, worked for private companies and has an average monthly income between 15,000 - 30,000 Baht. Most respondents purchased voluntary automobile insurance due to the need to lower their concerns of the damage to vehicles and property inside the car, gave precedence to the plans which covered the Third Party bodily injury and passengers on the insured vehicle, drove at medium speed (80 Km / HR.), owned one insured's personal vehicle, received insurance information from the bank staffs, purchased the 1st. Class voluntary automobile insurance, paid the insurance premium on the voluntary automobile insurance in cash, mostly had never had a car accident or damaged to the vehicle. Most respondents contacted insurance companies' staffs which banks were sales representative. The convenient way to report the accident was to call the insurance company that the banks were insurance agents. The convenient way to claim the compensation was to contact directly with the insurance company that the banks were insurance agents. The result of the study of the service marketing mix affecting consumers in Sanut Sakhon Province in purchasing voluntary automobile insurance (Not over 7 persons) through commercial banks found that the respondents focused on all clauses at high level which the first order was the product clause of the liability for damage to the insured vehicle, followed by the cost of premium of voluntary automobile insurance suited with the received coverage, the claim of compensation was in line with that the bank informed before purchasing the insurance, the distribution channel at the bank's branch, easy to find, convenience to traveling, sufficient parking space, the personnel aspect about bank's staff on advise and consult properly, using language to easy understanding, marketing promotion on advertising / Public Relations to provide the bank service of the voluntary automobile insurance products such as brochures, television, online media, and the physical environment that the bank has designated the service area of automobile insurance clearly.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการตลาดen_US
dc.subjectประกันภัยผ่านธนาคารen_US
dc.subjectประกันภัยรถยนต์en_US
dc.titleส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีผลต่อผู้บริโภค ในจังหวัดสมุทรสาครในการเลือกซื้อประกันภัยรถยนต์ ส่วนบุคคล (ไม่เกิน 7 คน) ภาคสมัครใจผ่านทางธนาคาร พาณิชย์en_US
dc.title.alternativeService marketing mix affecting consumers in Samut Sakhon province towards selection of voluntary automobile insurance via commercial bank channelen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.8-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thailis.controlvocab.thashประกันภัยผ่านธนาคาร-
thailis.controlvocab.thashรถยนต์ -- ประกันภัย-
thailis.manuscript.callnumberว 658.8 ส444ส-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษา ส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีผลต่อผู้บริโภคในจังหวัดสมุทรสาครในการเลือกซื้อประกันภัยรถยนต์ส่วนบุคคล (ไม่เกิน 7 คน) ภาคสมัครใจผ่านทางธนาคารพาณิชย์ จากการเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามจากผู้ที่เคยซื้อประกันภัยรถยนต์ส่วนบุคคลภาคสมัครใจผ่านช่องทางธนาคารพาณิชย์ในจังหวัดสมุทรสาครจำนวน 200 ราย วิเคราะห์ข้อมูลจากแบบสอบถามโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ค่าสถิติที่ใช้ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย จากการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงมีอายุ 20-29 ปี สถานภาพโสด มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน และมีระดับรายได้เฉลี่ยต่อเดือนระหว่าง 15,000 – 30,000 บาท ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ซื้อประกันภัยรถยนต์ส่วนบุคคลภาคสมัครใจเนื่องจากต้องการลดความกังวลใจต่อความเสียหายต่อรถยนต์และทรัพย์สินภายในรถยนต์ ให้ความสำคัญต่อประเภทความคุ้มครองด้านความรับผิดชอบชีวิต ร่างกาย ของบุคคลภายนอกและผู้โดยสารในรถ มีลักษณะการขับขี่รถยนต์แบบขับความเร็วปานกลาง (80 Km/hr) มีรถยนต์ในความดูแลเรื่องการทำประกันภัยรถยนต์ส่วนบุคคลจำนวน 1 คัน ได้รับข้อมูลข่าวสารธนาคารพาณิชย์มีบริการด้านการขายประกันภัยจากพนักงานธนาคารแนะนำ ซื้อประกันภัยรถยนต์ส่วนบุคคลภาคสมัครใจประเภท 1 ชำระเบี้ยประกันภัยรถยนต์ส่วนบุคคลภาคสมัครใจแบบชำระเงินสด ส่วนมากไม่เคยประสบอุบัติเหตุทางรถยนต์หรือได้รับความเสียหายต่อตัวรถยนต์ เมื่อเกิดอุบัติเหตุทางรถยนต์หรือได้รับความเสียหายต่อตัวรถยนต์ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ติดต่อเจ้าหน้าที่บริษัทประกันภัยที่ธนาคารเป็นตัวแทนขายประกันภัย วิธีการแจ้งอุบัติเหตุที่สะดวกคือโทรแจ้งบริษัทประกันภัยที่ธนาคารเป็นตัวแทนขายประกันภัย และวิธีการเรียกร้องค่าสินไหมทดแทนที่สะดวกคือ ติดต่อกับบริษัทประกันภัยที่ธนาคารเป็นตัวแทนขายประกันภัยโดยตรง ส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีผลต่อผู้บริโภคในจังหวัดสมุทรสาครในการเลือกซื้อประกันภัยรถยนต์ส่วนบุคคล (ไม่เกิน 7 คน) ภาคสมัครใจผ่านทางธนาคารพาณิชย์ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญในระดับมากทุกด้านลำดับแรกคือ ด้านผลิตภัณฑ์ในเรื่องเงื่อนไขความรับผิดต่อความเสียหายของตัวรถยนต์คันเอาประกันภัย รองลงมาด้านราคาในเรื่องอัตราค่าเบี้ยประกันภัยรถยนต์ภาคสมัครใจเหมาะสมกับความคุ้มครองที่ได้รับ ด้านกระบวนการให้บริการในเรื่องเงื่อนไขการเรียกร้องค่าสินไหมทดแทนเป็นไปตามที่ธนาคารแจ้งไว้ก่อนการซื้อประกันภัยรถยนต์ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายในเรื่องสาขาธนาคารหาง่าย เดินทางสะดวก มีพื้นที่จอดรถที่เพียงพอ ด้านบุคลากรในเรื่องพนักงานธนาคารให้คำแนะนำและคำปรึกษาอย่างถูกต้องโดยใช้ภาษาที่เข้าใจง่าย ด้านการส่งเสริมการตลาดในเรื่องการโฆษณา/ประชาสัมพันธ์ถึงการให้บริการการขายผลิตภัณฑ์ประกันภัยรถยนต์ส่วนบุคคลภาคสมัครใจของธนาคารเช่น แผ่นพับ โทรทัศน์ สื่อออนไลน์และด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพในเรื่องธนาคารมีการจัดแบ่งพื้นที่การให้บริการด้านการประกันภัยรถยนต์อย่างชัดเจนen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)174.03 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract297.44 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS3.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.