Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39540
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.วรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorดวงตา เพียแก้วen_US
dc.date.accessioned2016-09-28T03:11:37Z-
dc.date.available2016-09-28T03:11:37Z-
dc.date.issued2558-07-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39540-
dc.description.abstractThis independent study aimed to investigate factors affecting students of Banking Institute, Bank of Lao People’s Democratic Republic towards selecting Banking major. Population of this study was identified to 350 current students of Banking major at the Banking Institutes in academic year 2014-2015. Questionnaires were used as the tool to collect data. Data obtained was, then, analyzed by the descriptive statistics, including frequency, percentage, and mean. The findings presented that most respondents were female (59.4%) in the age of 21-30 years old (69.7%), studying in bachelor’s degree (continuing) (37.7%), and unemployed (87.7%). Their average monthly income was less than 1,500,000 Kip (6,000 Baht) (80.6%). The results of the study on factors affecting the selection of Banking major showed that in an overview, the respondents paid high level of concerns towards factors namely competence, expectation towards the studied major, product, place, and price, in orderly. In the meanwhile, they paid moderate level of concerns towards factors namely social influence and promotion. Hereafter were shown the top ten elements affecting those respondents towards the selection of Banking major: 1) fame of the institute in regard to producing graduates who became well-known in the society, 2) fame of institute in regard to being accepted widely in the society, 3) to bring the pride to parents, 4) qualified education system, 5) to have effective lecturers who were competent in a certain subject, 6) modern library that was suitable for being source of information where more knowledge could be gained, 7) academic works of lecturers which were well accepted in educational professions, 8) social and environmental responsibilities i.e. giving learning stationaries to children, and giving hands on victims of natural disasters, for example, 9) clear notice of tuition fee and other expenses such as credit registration fee, administrative fee, and etc., and 10) to be accepted widely in the society.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectธนาคารและการธนาคารen_US
dc.subjectการศึกษาขั้นอุดมศึกษาen_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อนักศึกษาของสถาบันการธนาคารของธนาคารแห่ง สาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว ในการเลือกสาขาวิชา การธนาคารen_US
dc.title.alternativeFactors Affecting Students of Banking Institute, Bank of Lao People’s Democratic Republic Towards Selecting Banking Majoren_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc332.10711-
thailis.controlvocab.thashธนาคารและการธนาคาร -- การศึกษาและการสอน (อุดมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาขั้นอุดมศึกษา-
thailis.manuscript.callnumberว 332.10711 ด172ป-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงปัจจัยที่มีผลต่อนักศึกษาของสถาบันการธนาคารของธนาคารแห่งสาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว ในการเลือกสาขาวิชา ประชากรในการศึกษาครั้งนี้คือนักศึกษาที่กำลังศึกษา ในสาขาวิชาการธนาคาร ในสถาบันการธนาคาร ประจำปีการศึกษา 2014 – 2015 จำนวน 350 ราย โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณรา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย จากการศึกษา พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงร้อยละ 59.4 อายุระหว่าง 21-30 ปีร้อยละ 69.7 กำลังศึกษาในระดับชั้น ปริญญาตรี (ต่อเนื่อง) ร้อยละ 37.7 ยังไม่ได้ทำงานซึ่งรวมทั้งนักศึกษา ร้อยละ 87.7 มีรายได้ต่อเดือนต่ำกว่า 1,500,000 กีบ (6,000 บาท) ร้อยละ 80.6 ผลการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการเลือก ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญต่อปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกโดยรวมในระดับมากเรียงตามลำดับ คือ ปัจจัยด้านความรู้ความสามารถ รองลงมาคือด้านความคาดหวังต่อสาขาวิชาที่เรียน ด้านผลิตภัณฑ์ ช่องทางการจัดจำหน่ายและด้านราคา ส่วนด้านอิทธิพลจากสังคมและปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด มีระดับความสำคัญปานกลาง สำหรับปัจจัยย่อย 10 ลำดับแรกที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกได้แก่ 1) สถาบันมีชื่อเสียงสามารถผลิตบุคคลากรที่เป็นที่รู้จักของสังคม 2) สถาบันที่มีชื่อเสียงเป็นที่ยอมรับของสังคม 3) สร้างความภาคภูมิใจให้แก่ผู้ปกครอง 4) มีระบบการจัดการเรียนการสอนที่มีคุณภาพ 5) คณาจารย์มีความรู้ความเข้าใจในเนื้อหาวิชาที่สอนเป็นอย่างดี 6) ห้องสมุดมีความทันสมัย และเหมาะสมที่จะเป็นแหล่งค้นคว้าหาความรู้เพิ่มเติม 7) คณาจารย์มีผลงานทางวิชาการเป็นที่ยอมรับในวงการศึกษา 8) ความรับผิดชอบต่อสังคมและสิ่งแวดล้อมโดยการจัดกิจกรรมแจกอุปกรณ์การศึกษาให้แก่เด็ก ช่วยเหลือผู้ประสบภัยพิบัติทางธรรมชาติ 9) มีการแจ้งรายละเอียดค่าธรรมเนียมการศึกษาให้เห็นชัดเจน เช่น ค่าหน่วยกิจ ค่าบำรุงการศึกษาต่างๆ 10) เป็นที่ยอมรับในสังคมen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)175.49 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdf180.55 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.