Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39486
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อาจารย์ ดร.วรรณัย สายประเสริฐ | - |
dc.contributor.author | มัณฑานา รอดมณี | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-08-09T09:54:08Z | - |
dc.date.available | 2016-08-09T09:54:08Z | - |
dc.date.issued | 2558-08 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39486 | - |
dc.description.abstract | This study aimed to explore marketing mix affecting consumers towards purchasing condominium in Khet Bang Khae. Populations of this study were identified to 400 consumers who purchased or secured room at the condominium in Khet Bang Khae. Data were collected by the distribution of questionnaires, according to the convenient sampling method and were analyzed by the descriptive statistics, including frequency, percentage, and means. The findings presented that in an overview, all following marketing mix factors affected these consumers towards purchasing condominium in Khet Bang Khae at high level: price, product, promotion, and place, respectively. According to study in detail, the sub-factor affected these consumers towards purchasing condominium in Khet Bang Khae at the highest level was the coverage of after-sales services. In the meanwhile, the following sub-factors affected them towards purchasing condominium in the studied area at high level: reasonable price comparing to the condominium style, attractive rate of interest, fee discount, assurance conditions at the post-handover stage, appropriate duration, functional space allocating, reasonable price comparing to materials used, sufficient parking space, cash discount, and reasonable price to surroundings and location. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | en_US |
dc.subject | อาคารชุด | en_US |
dc.subject | ความพอใจของผู้บริโภค | en_US |
dc.title | ส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในการซื้ออาคารชุด ในเขตบางแค | en_US |
dc.title.alternative | Marketing mix affecting consumers towards purchasing condominium in Khet Bang Khae | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 658.8342 | - |
thailis.controlvocab.thash | พฤติกรรมผู้บริโภค | - |
thailis.controlvocab.thash | อาคารชุด -- ความพอใจของผู้บริโภค | - |
thailis.controlvocab.thash | อาคาร -- ความพอใจของผู้บริโภค | - |
thailis.controlvocab.thash | อาคารชุด -- บางแค (กรุงเทพฯ) | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 658.8342 ม114ส | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในการตัดสินใจซื้ออาคารชุดในเขตบางแค โดยทำการศึกษาจาก ประชากรที่เป็นผู้บริโภคที่เคยตัดสินใจซื้อหรือจองอาคารชุดในเขตบางแค จำนวน 400 ราย เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามสุ่มตัวอย่างตามสะดวก การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษา พบว่าส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในการตัดสินใจซื้ออาคารชุดในเขตลางแคโดยภาพรวมอยู่ในระดับมากทุกด้าน ได้แก่ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาดและปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ตามลำดับ เมื่อพิจารณาในรายละเอียดพบว่าปัจจัยย่อยที่มีผลต่อผู้บริโภคในการตัดสินใจซื้ออาคารชุดในเขตบางแคในระดับมากที่สุดคือมีบริการหลังการขายที่ครอบคลุม และในระดับมากได้แก่ ราคาขายเหมาะสมกับรูปแบบอาคารชุด มีอัตราดอกเบี้ยที่จูงใจ มีการให้ส่วนลดค่าธรรมเนียม เงื่อนไขการรับประกันหลังส่งมอบ มีระยะเวลาเหมาะสม รูปแบบการจัดแบ่งพื้นที่ตรงตามประโยชน์ใช้สอย ราคาขายเหมาะสมกับวัสดุอุปกรณ์ที่ใช้ในอาคารชุด จำนวนที่จอดรถเพียงพอ มีการให้ส่วนลดเงินสด และราคาขายเหมาะสมกับสภาพแวดล้อมและทำเลที่ตั้ง | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract | 172.79 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 181.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
FULL.pdf | Full IS | 2.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.