Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39460
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.วรัท วินิจ-
dc.contributor.authorปรีย์นันท์ พรชัยen_US
dc.date.accessioned2016-07-27T09:04:45Z-
dc.date.available2016-07-27T09:04:45Z-
dc.date.issued2015-04-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39460-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to study the expectation of business customers in Mueang Chiang Mai District towards marketing promotion activities of wine importers. The questionnaire was used to collect data, and descriptive statistics as frequency, percentage and mean were used to analyze the data. The result revealed that all wine businesses had imported wine from 2 main wine importers. The amount of purchasing wine was 40,001 – 70,000 baht per month, the duration to proceed the business was 1 – 5 years and more than 20 years. The person who made a decision regarding ordering wine was men, aged between 31 – 40 years, educated at bachelor degree level, and was employed as food and beverage manager. The expectation of business customers towards marketing promotion activities of wine importers concerning staff and customers promotion was in highest level, whereas the expectation of business customers concerning dealer promotion, direct marketing, and advertisement was in high level. The sub-factors that contained highest expectation in each marketing promotion activities were as followed: for the staff factor, the staff must know product’s information; for the dealer promotion, there is rewards to the dealers such as arranging annual trip; for the direct marketing, there is product’s information provided on company’s website; for customers promotions factor, there is promotion regarding selling aids; and for advertisement factor, the wine importers arranged other social activities.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความคาดหวังของลูกค้าธุรกิจในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อกิจกรรม ส่งเสริมการตลาดของผู้นำเข้าไวน์en_US
dc.title.alternativeExpectation of Business Customers in Mueang Chiang Mai District Towards Marketing Promotion Activities of Wine Importersen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความคาดหวังของลูกค้าธุรกิจในอำเภอเมืองเชียงใหม่ที่มีต่อกิจกรรมส่งเสริมการตลาดของผู้นำเข้าไวน์โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนาโดยสถิติที่ใช้ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย จากการศึกษาพบว่า กิจการมีการซื้อไวน์นำเข้าทั้งหมด โดยส่วนใหญ่ใช้บริการ ผู้นำเข้าไวน์ 2 ราย มียอดการสั่งซื้อไวน์ต่อหนึ่งเดือนอยู่ที่ 40,001 – 70,000 บาท ระยะเวลาในการดำเนินกิจการส่วนใหญ่ 1-5 ปี และมากกว่า 20 ปี ผู้มีอำนาจตัดสินใจสั่งซื้อไวน์ ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุ 31 – 40 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี ตำแหน่งผู้จัดการแผนกอาหารและเครื่องดื่ม ลูกค้าธุรกิจมีความคาดหวังต่อกิจกรรมส่งเสริมการตลาดของผู้นำเข้าไวน์ในด้านพนักงานขาย และการส่งเสริมการขายไปยังผู้บริโภคมีค่าเฉลี่ยความคาดหวังโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด ในขณะที่การส่งเสริมการขายไปยังคนกลาง การตลาดทางตรง และการประชาสัมพันธ์ มีค่าเฉลี่ยความคาดหวังโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยความคาดหวังอันดับสูงสุดในแต่ละกิจกรรมส่งเสริมการตลาด ได้แก่ ด้านพนักงานขาย คือ ความรู้ในตัวสินค้าของพนักงานขาย ด้านการส่งเสริมการขายไปยังคนกลาง คือ การให้ค่าตอบแทนสนับสนุนการขายโดยจัดการท่องเที่ยวประจำปี – เที่ยวทั่วไป ด้านการตลาดทางตรง คือ รายละเอียดเกี่ยวกับสินค้าในเว็บไซด์ของบริษัทฯ ด้านการส่งเสริมการขายไปยังผู้บริโภค คือ การสนับสนุนอุปกรณ์ส่งเสริมการขาย – เต็นท์การ์ดตั้งโต๊ะ และด้านการประชาสัมพันธ์ คือ ผู้นำเข้าไวน์จัดกิจกรรมเพื่อสังคมอื่นๆen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)187.35 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract242.22 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS3.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.