Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80166
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Jirawit Yanchinda | - |
dc.contributor.author | Li, Peirao | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-11-16T16:38:06Z | - |
dc.date.available | 2024-11-16T16:38:06Z | - |
dc.date.issued | 2024-09 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80166 | - |
dc.description.abstract | This research study about the challenge Thai small and medium-sized enterprises (SMEs) face due to a lack of sufficient data on Chinese customers and the Chinese market, particularly within the context of active trade between China and Thailand. Thai small and medium-sized enterprises play a crucial role in the country's economy, significantly contributing to the GDP. However, several limitations including a lack of resources, capital, and knowledge, especially in comparison to larger enterprises and multinational corporations, hinder their competitiveness in a rapidly growing trade environment. Using a methodology that includes text mining of product comments from Chinese social networking and e-commerce platforms Xiaohongshu, this research extracts trends and customer preferences in the Chinese market. The results show that keywords frequently mentioned by Chinese customers, which can help Thai small and medium-sized enterprises understand current trends and customer requirements better. This research provides valuable insights through the integration of customer knowledge management and the 4Ps to 4Es marketing framework, generating targeted marketing strategies for enterprises. In addition, semi-structured interviews with experts are conducted to refine these strategies. In the long term, this research equips Thai small and medium-sized enterprises with a deeper understanding of the Chinese market, supporting their competitiveness and future growth. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Chiang Mai : Graduate School, Chiang Mai University | en_US |
dc.title | Development of marketing strategies for Thai SMEs based on customer knowledge management and factors of marketing mix 4Es | en_US |
dc.title.alternative | การพัฒนากลยุทธ์การตลาดสำหรับเอสเอ็มอีไทยบนพื้นฐานการจัดการความรู้ลูกค้าและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดโฟร์อีส์ | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Small business | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Marketing | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Thailand -- International trade -- China | - |
thailis.controlvocab.lcsh | China -- International trade -- Thailand | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | ความรู้ที่ชัดแจ้งและความรู้โดยปริยายช่วยเพิ่มผลิตภาพงานโดยการรวบรวมความรู้อย่างเหมาะสม ขณะเดียวกันแผนที่ความรู้จะในบริบทของการค้าขายระหว่างจีนและไทยที่ใกล้ชิดและกระตือรือร้น การวิจัยนี้มุ่งเน้นไปที่ความท้าทายที่ผู้ประกอบการขนาดกลางและขนาดย่อม (SMEs) ของไทยต้องเผชิญนั่นคือ การขาดข้อมูลเพียงพอเกี่ยวกับลูกค้าชาวจีนและตลาดจีนในประเทศไทยSMEs มีบทบาทสำคัญในการขับเคลื่อน GDP และรัฐบาลไทยได้ส่งเสริมให้พวกเขาใช้ประโยชน์จากข้อตกลง RCEP เพื่อขยายการผลิตและเพิ่มขีดความสามารถในการแข่งขัน อย่างไรก็ตาม SMEs มีขนาดเล็กกว่าองค์กรขนาดใหญ่ บริษัทเครือข่าย และบริษัทข้ามชาติ อีกทั้ง ยังมีทรัพยากรทุนและความรู้ที่จำกัด นอกจากนี้ ยังต้องเผชิญกับการแข่งขันที่เข้มข้นในตลาด การวิจัยนี้ มีเป้าหมายที่จะช่วยให้ SMEs ของไทยเข้าใจแนวโน้มในปัจจุบันของลูกค้าชาวจีนและตลาดจีน เพื่อให้สามารถปรับผลิตภัณฑ์ให้ตรงตามความต้องการของลูกค้าและเพิ่มความสามารถในการแข่งขัน ผู้วิจัยได้นำวิธีการทำเหมืองข้อมูลมาใช้โดยการดึงความคิดเห็นเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์จากแพลตฟอร์มโซเชียลเน็ตเวิร์กและอีคอมเมิร์ซของจีน เพื่อค้นหาแนวโน้มที่ได้รับความนิยมและความชอบของลูกค้าชาวจีนในปัจจุบัน จากการวิเคราะห์คำสำคัญจากเว็บไซต์ต่างๆ ผู้วิจัยได้ระบุคำที่ลูกค้าชาวจีนกล่าวถึงบ่อยเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ จากนั้น จึงนำการวิเคราะห์นี้มาประกอบกับการทบทวนวรรณกรรมที่ครอบคลุมแนวคิดการจัดการความรู้ของลูกค้าและกรอบการตลาดจาก 4Ps สู่ 4Es เพื่อเสนอแนะกลยุทธ์ทางการตลาดให้กับ SMEs ของไทย และเพื่อปรับปรุงกลยุทธ์เหล่านี้ ผู้วิจัยจะทำการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้างกับผู้เชี่ยวชาญในสาขาที่เกี่ยวข้องเพื่อขอคำแนะนำ การวิจัยนี้จะช่วยเพิ่มยอดขายผลิตภัณฑ์ให้กับ SMEs ในประเทศไทยในระยะยาว และยังช่วยให้ SMEs ของไทยมีความสามารถในการเข้าใจตลาดจีน ซึ่งจะช่วยส่งเสริมการเรียนรู้สำหรับธุรกิจในอนาคต | en_US |
Appears in Collections: | CAMT: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
652132033 Li Peirao.pdf | 14.61 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.