Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79953
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChalermpon Kongjit-
dc.contributor.authorJiachen Suen_US
dc.date.accessioned2024-08-07T10:24:38Z-
dc.date.available2024-08-07T10:24:38Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79953-
dc.description.abstractThe significant growth and expansion of China's e-commerce are exceptionally promising. We perceived that e-commerce does not mold consumer behavior and purchasing patterns but also facilitates cross-border trade and cultivates international business relationships. Many Thai products are flooding into the Chinese market. Therefore, this research explores the factors influencing consumer purchasing behavior on social e-commerce platforms, focusing on Xiaohongshu. The research objectives are to 1) analyze and explore the gap in Chinese consumer behavior, 2) clarify significant factors towards consumer product selection, and 3) propose customer relationship management canva of product selection of Chinese consumers. The Methodology applied a systematic literature review focusing on consumer behavior theory. Data-driven methods and customer relationship management can be used to propose guidelines for Thai entrepreneurs regarding China's consumer product selection. This research output significantly contributes to consumer behavior, social commerce, and cross-border e-commerce knowledge. It offers valuable insights and guidance for future industry practices, with the knowledge needed to navigate the complex landscape of Chinese consumer behavior and social e-commerce platforms. Additionally, the study will segment consumer types, enabling Thai merchants to devise targeted marketing strategies for their intended consumers and capture the Chinese market. Despite gaining valuable insights, the study acknowledges limitations, including sample selection bias and cultural interpretation barriers. Future research should focus on diversifying sample selection, conducting longitudinal studies, and employing real-time data collection methods to address these limitations.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleExploration and exploitation of customer relationship management for Chinese consumer behavior within Xiaohongshu Online Platformen_US
dc.title.alternativeการสำรวจและการใช้ประโยชน์จากการจัดการความสัมพันธ์ลูกค้าสำหรับพฤติกรรมผู้บริโภคชาวจีนในเสี่ยวหงซูออนไลน์แพลตฟอร์มen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.thashElectronic commerce -- Chinese-
thailis.controlvocab.thashConsumer behavior -- Chinese-
thailis.controlvocab.thashInternet marketing -- Chinese-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการเติบโตและการขยายตัวอย่างมีนัยสำคัญของตลาดขายสินค้าอีคอมเมิร์ซจีนมีแนวโน้มที่สูงขึ้น เป็นที่ยอมรับว่าตลาดสินค้าออนไลน์อีคอมเมิร์ซนั้น ไม่เพียงแต่หล่อหลอมพฤติกรรมของผู้บริโภคและรูปแบบการซื้อ แต่ยังอำนวยความสะดวกในการค้าข้ามพรมแดนและปลูกฝังความสัมพันธ์ทางธุรกิจระหว่างประเทศ สินค้าไทยจำนวนมากหลั่งไหลเข้าสู่ตลาดจีน ดังนั้น งานวิจัยนี้จึงมุ่งสำรวจปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคบนแพลตฟอร์มอีคอมเมิร์ซ โดยศึกษาจากแพลตฟอร์มเสี่ยวหงชู (Xiaohongshu) วัตถุประสงค์การวิจัยคือ 1) วิเคราะห์และสำรวจช่องว่างในพฤติกรรมของผู้บริโภคชาวจีน 2) แสดงปัจจัยสำคัญในการเลือกผลิตภัณฑ์ของผู้บริโภค และ 3) เสนอแนวทางการจัดการความสัมพันธ์ลูกค้าในการเลือกผลิตภัณฑ์ของผู้บริโภคชาวจีน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้เป็นการประยุกต์ใช้การทบทวนวรรณกรรมอย่างเป็นระบบโดยเน้นทฤษฎีพฤติกรรมผู้บริโภค การใช้เทคนิคการวิเคราะห์และขับเคลื่อนข้อมูล และการจัดการลูกค้าสัมพันธ์เพื่อนำเสนอแนวทางสำหรับผู้ประกอบการไทยในการเลือกสินค้าอุปโภคบริโภคของชาวจีนได้ ผลการวิจัยนี้ มีส่วนช่วยอย่างมากต่อความเข้าใจพฤติกรรมผู้บริโภค การขายสินค้าบนแพลตฟอร์มออนไลน์ และอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดน โดยนำเสนอข้อมูลเชิงลึกที่มีคุณค่าและคำแนะนำสำหรับแนวทางปฏิบัติของอุตสาหกรรมในอนาคต พร้อมด้วยความรู้ที่จำเป็นในการสำรวจความซับซ้อนของพฤติกรรมผู้บริโภคชาวจีนและการขายสินค้าบนแพลตฟอร์มออนไลน์ นอกจากนี้ การศึกษาจะแบ่งประเภทผู้บริโภคช่วยให้ผู้ค้าชาวไทยสามารถกำหนดกลยุทธ์การตลาด แบบกำหนดเป้าหมายสำหรับผู้บริโภคที่ต้องการและเจาะตลาดจีนได้ แม้ว่าจะได้รับข้อมูลเชิงลึกอันมีค่า แต่การศึกษาก็รับทราบถึงข้อจำกัดต่างๆ ซึ่งรวมถึงอคติในการเลือกตัวอย่างและอุปสรรคในการตีความทางวัฒนธรรม การวิจัยในอนาคตควรมุ่งเน้นไปที่การเลือกตัวอย่างที่หลากหลาย การทำการศึกษาระยะยาว และการใช้วิธีการรวบรวมข้อมูลแบบเรียลไทม์เพื่อแก้ไขข้อจำกัดเหล่านี้en_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
652132013 - JIACHEN SU.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.