Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79876
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Raslapat Suteeca | - |
dc.contributor.author | Zhang, Jianmei | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-24T17:39:31Z | - |
dc.date.available | 2024-07-24T17:39:31Z | - |
dc.date.issued | 2024-05-07 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79876 | - |
dc.description.abstract | The current study endeavors to elucidate the influence of cross-border e-commerce platform service quality on Thai consumers' purchasing intentions. Specifically, the objectives are: 1) to identify the service quality aspects that positively impact Thai consumers' purchasing intentions when engaging with cross-border e-commerce platforms. A quantitative research approach was adopted, involving a survey of 323 Chiang Mai university students with prior shopping experiences on such platforms, using simple random sampling. The questionnaire served as the primary tool for data collection, and structural equation modeling was employed for data analysis. The findings reveal that the causality model comprises seven dimensions: usability, security, reliability, responsiveness, caring, appearance design, and purchase intention. This model aligns well with the empirical data, exhibiting favorable fit indices such as CMIN/DF=1.990, CFI=0.910, IFI=0.911, RMSEA=0.055, TIL=0.903, and RMR=0.558, indicating that the variables within the model effectively explain the positive impact on purchasing factors. Among these dimensions, responsiveness had the most significant influence on Thai consumers' purchase intentions, followed by caring, appearance design, safety, reliability, and usability. By leveraging these insights, cross-border e-commerce platforms can identify the service quality factors that exert the greatest influence on consumer purchasing intentions. Consequently, they can tailor platform upgrades and improvements based on their unique circumstances, thereby enhancing operational efficiency and cost-effectiveness. Furthermore, this study contributes to a deeper understanding of the composition and mechanisms of service quality, sheds light on the process and crucial factors underlying consumers' purchase decisions on e-commerce platforms, and enriches the theoretical framework of consumer behavior. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Chiang Mai : Graduate School, Chiang Mai University | en_US |
dc.subject | Service Quality | en_US |
dc.subject | Electronic Service Quality | en_US |
dc.subject | E-Commerce Platform | en_US |
dc.title | A Study of factors influencing the service quality of cross border e-commerce platforms | en_US |
dc.title.alternative | การศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลเกี่ยวกับคุณภาพการให้บริการของแพลตฟอร์มพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดน | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Electronic commerce | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Customer services -- Quality control | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Consumer behavior | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Consumers -- Thailand | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่ออธิบายผลกระทบของคุณภาพการให้บริการแพลตฟอร์ม อีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดนต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคชาวไทย วัตถุประสงค์ของบทความนี้ มีดังนี้ 1. คุณภาพการให้บริการของแพลตฟอร์มอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดนด้านใดส่งผลดีต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคชาวไทย การศึกษานี้ใช้วิธีการวิจัยเชิงปริมาณเพื่อสํารวจนักศึกษามหาวิทยาลัยเชียงใหม่ 323 คน ที่มีประสบการณ์การช็อปปิ้งบนแพลตฟอร์มอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดน ผ่านการสุ่มตัวอย่างอย่างง่าย เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถาม แบบจําลองสมการโครงสร้างใช้สําหรับการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า 1. แบบจําลองที่จัดตั้งขึ้นประกอบด้วย 7 ด้าน ได้แก่ 1) ความง่ายในการใช้งาน 2) ความปลอดภัย 3) ความน่าเชื่อถือ 4) การตอบสนอง 5) การดูแลลูกค้า 6) การออกแบบรูปลักษณ์ 7) ความตั้งใจซื้อ แบบจำลองสอดคล้องกับข้อมูลเชิงประจักษ์เป็นอย่างดี CMIN/DF=1.990, CFI=0.910, IFI=0.911, RMSEA=0.055, TIL=0.903, RMR=0.558 แสดงให้เห็นว่าตัวแปรในแบบจำลองสามารถอธิบายผลกระทบเชิงบวกของปัจจัยการซื้อได้ 2.การตอบสนองมีผลกระทบมากที่สุดต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคชาวไทย ตามด้วย 1) การดูแลลูกค้า 2) การออกแบบรูปลักษณ์ 3) ความปลอดภัย 4) ความน่าเชื่อถือ และความง่ายในการใช้งาน แพลตฟอร์มอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดนสามารถเรียนรู้ว่าปัจจัยด้านคุณภาพบริการใดมีผลกระทบมากที่สุดต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภค จากผลการวิจัยและอัปเกรดและปรับปรุงบริการแพลตฟอร์มในลักษณะที่ตรงเป้าหมายตามสถานการณ์ของแพลตฟอร์ม เพื่อปรับปรุงผลการปฏิบัติงานจริงและมีประสิทธิภาพและประหยัดต้นทุนมากขึ้น การทําความเข้าใจองค์ประกอบและกลไกของคุณภาพการบริการ เผยให้เห็นกระบวนการและปัจจัยสําคัญของการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคบนแพลตฟอร์มอีคอมเมิร์ซ และเสริมสร้างทฤษฎีพฤติกรรมผู้บริโภค | en_US |
Appears in Collections: | CAMT: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
652132050 - JIANMEI ZHANG.pdf | 1.51 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.