Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79777
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Danaitun Pongpatcharatrontep | - |
dc.contributor.author | Sidu, Aming | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-17T00:44:51Z | - |
dc.date.available | 2024-07-17T00:44:51Z | - |
dc.date.issued | 2024-04-20 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79777 | - |
dc.description.abstract | China has been Thailand's largest trading partner for six years, the trade cooperation between the two countries is grow with each passing day. However, Thailand’s exports to China are mainly agricultural products, few skincare products are exported to China. If enterprises possess the capability to understand the preferences of Chinese customers, improve their products to align with customer needs, they will gain substantial benefits. Therefore, how to learn about Chinese women customers' demand for skin care products has important research significance. This paper focuses on Chinese female customers’ demand for skin care products, takes Chinese women aged 20-40 as the research object, from which 50 people were randomly selected for investigation. Take customer knowledge management theory as the research framework, and uses the Kano model as the research tool to investigate Chinese customers’ demand for skin care products. According to the Kano results, this paper makes a comparison between Thai skincare products’ current functions and Chinese customers’ demands. Finally, this paper summarizes the problems that need to be improved in Thai enterprises and proposes effective measures. This research can further enrich the application field of customer knowledge management and Kano model, and also provides research result for Thai companies to understand the preferences of Chinese consumers. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Chiang Mai : Graduate School, Chiang Mai University | en_US |
dc.title | A Study of Chinese customer's demand on Thai skin care product under the framework of knowledge management | en_US |
dc.title.alternative | การศึกษาความต้องการของลูกค้าชาวจีนที่มีต่อผลิตภัณฑ์ดูแลผิวของไทยภายใต้กรอบการจัดการความรู้ | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Skin -- Care and hygiene | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Barrier creams | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Cosmetics -- Thai | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Consumer behavior -- China | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | จีนเป็นคู่ค้ารายใหญ่ที่สุดของไทยมาหกปีแล้ว ความร่วมมือทางการค้าระหว่างสองประเทศเติบโตขึ้นในแต่ละวันที่ผ่านไป อย่างไรก็ตาม การส่งออกของไทยไปยังจีนส่วนใหญ่เป็นสินค้าเกษตร มีการส่งออกผลิตภัณฑ์ดูแลผิวไปยังจีนเพียงไม่กี่รายการ หากองค์กรมีความสามารถในการทําความเข้าใจความชอบของลูกค้าชาวจีน ปรับปรุงผลิตภัณฑ์ของตนให้สอดคล้องกับความต้องการของลูกค้า พวกเขาจะได้รับผลประโยชน์อย่างมาก ดังนั้น วิธีการเรียนรู้เกี่ยวกับความต้องการของลูกค้าผู้หญิงจีนสําหรับผลิตภัณฑ์ดูแลผิวจึงมีความสําคัญการวิจัยที่สําคัญ บทความนี้ มุ่งเน้นไปที่ความต้องการผลิตภัณฑ์ดูแลผิวของลูกค้าหญิงชาวจีน โดยนําผู้หญิงจีนอายุ 20-40 ปี เป็นเป้าหมายการวิจัย ซึ่งสุ่มเลือก 50 คน เพื่อการสอบสวนใช้ทฤษฎีการจัดการความรู้ของลูกค้าเป็นกรอบการวิจัย และใช้โมเดล KANO เป็นเครื่องมือวิจัยเพื่อตรวจสอบความต้องการผลิตภัณฑ์ดูแลผิวของลูกค้าชาวจีน จากผลของ KANO บทความนี้ ทําการเปรียบเทียบระหว่างฟังก์ชันปัจจุบันของผลิตภัณฑ์ดูแลผิวของไทยกับความต้องการของลูกค้าชาวจีน สุดท้ายนี้ บทความนี้สรุปปัญหาที่ต้องปรับปรุงในวิสาหกิจไทยและเสนอมาตรการที่มีประสิทธิภาพ การวิจัยนี้สามารถเสริมสร้างสาขาการประยุกต์ใช้การจัดการความรู้ลูกค้าและโมเดล KANO และยังให้ผลการวิจัยสําหรับบริษัทไทยเพื่อทําความเข้าใจความชอบของผู้บริโภคชาวจีน | en_US |
Appears in Collections: | CAMT: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
622132013-AMING SIDU.pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.