Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79691
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tatcha Sudtasan | - |
dc.contributor.author | Zhu, Yanrong | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T12:42:39Z | - |
dc.date.available | 2024-07-09T12:42:39Z | - |
dc.date.issued | 2024-06-03 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79691 | - |
dc.description.abstract | Pu-erh tea, a specialty of the Yunnan region, has seen significant changes in production and distribution due to e-commerce. However, online transactions pose trust challenges for consumers. While trust is recognized as a key factor influencing online shopping intention, there remains a significant level of distrust towards online shopping, which significantly affects consumers’ intension to engage in online purchases. This study aims to identify factors contributing to trust building among Pu-erh tea consumers and to explore their impact on online purchase intention. Data were collected through a questionnaire from 406 Chinese adult consumers familiar with Pu-erh tea and online shopping. Structural equation modeling (SEM) was employed to analyze the data, test hypotheses, and develop a model for trust-building factors in Yunnan Pu-erh tea brands. Participants were digitally literate and experienced in online shopping, ensuring the survey's relevance. The results indicate that consumer feedback, consumer expectations, brand loyalty, and user experience positively impact trust. These factors collectively contribute to consumer trust construction. Additionally, a positive relationship between trust construction and online purchase intention was confirmed, suggesting that trust significantly enhances consumers’ willingness to make online purchases. This study provides a comprehensive understanding of the positive impact of trust building on online purchase intention. The findings have significant implications for Pu-erh tea distributors, e-commerce platforms, and governmental departments, who can use these insights to improve mechanisms and management, thereby enhancing consumer trust in online shopping and increasing purchase willingness. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | The Impact of trust building on online purchase intention: The Case of Yunnan Pu-erh tea market | en_US |
dc.title.alternative | อิทธิพลของการสร้างความไว้วางใจต่อความตั้งใจซื้อสินค้าออนไลน์ : กรณีตลาดชาผูเออร์ยูนนาน | en_US |
dc.type | Thesis | |
thailis.controlvocab.lcsh | Pu-erh tea | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Customer loyalty | - |
thailis.controlvocab.lcsh | Consumer satisfaction | - |
thailis.controlvocab.thash | Tea -- Marketing | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | ชาผู่เอ๋อร์ เป็นชาที่เป็นเอกลักษณ์ของภูมิภาคยูนนาน ซึ่งได้เผชิญกับการเปลี่ยนแปลงที่สำคัญในด้านการผลิตและการจัดับความไม่ไว้วางใจต่อการซื้อสินค้าออนไลน์อยู่มาก ซึ่งส่งผลกระทบอย่างมีนัยสำคัญต่อความตั้งใจของผู้บริโภคในการมีส่วนร่วมในการซื้อสินค้าออนไลน์ การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อระบุปัจจัยที่มีผลต่อการสร้างความไว้วางใจในกลุ่มผู้บริโภคชาผู่เอ๋อร์ และเพื่อสำรวจผลกระทบของปัจจัยเหล่านี้ต่อความตั้งใจในการซื้อสินค้าออนไลน์ ผู้วิจัยได้เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามจากผู้บริโภคชาวจีน จำนวน 406 คน ซึ่งเป็นกลุ่มผู้บริโภคที่มีประสบการณ์ในการซื้อสินค้าออนไลน์และคุ้นเคยกับชาผู่เอ๋อร์ การวิจัยครั้งนี้ได้วิเคราะห์ข้อมูล และทดสอบสมมติฐานด้วยสมการโครงสร้าง (SEM) และพัฒนาแบบจำลองสำหรับปัจจัยการสร้างความไว้วางใจในแบรนด์ชาผู่เอ๋อร์ยูนนาน ผลการวิจัยพบว่า ความคิดเห็นของผู้บริโภค ความคาดหวังของผู้บริโภค ความภักดีต่อแบรนด์ และประสบการณ์ของผู้ใช้ ส่งผลเชิงบวกต่อความไว้วางใจ ปัจจัยเหล่านี้มีส่วนในการสร้างความไว้วางใจของผู้บริโภค นอกจากนี้ ยังพบความสัมพันธ์เชิงบวกระหว่างการสร้างความไว้วางใจและความตั้งใจในการซื้อชาผู่เอ๋อร์ออนไลน์ ซึ่งสามารถยืนยันได้ว่าความไว้วางใจมีผลอย่างมีนัยสำคัญในการเพิ่มความต้องการซื้อชาผู่เอ๋อร์ของผู้บริโภคผ่านช่องทางออนไลน์ การศึกษาในครั้งนี้ สร้างความเข้าใจถึงผลกระทบเชิงบวกของการสร้างความไว้วางใจต่อความตั้งใจซื้อสินค้าออนไลน์ ซึ่งผู้จัดจำหน่ายชาผู่เอ๋อร์ แพลตฟอร์มพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ และหน่วยงานภาครัฐ สามารถนำข้อมูลเชิงลึกเหล่านี้ไปใช้ในการปรับปรุงกลไกและการจัดการ อันจะนำไปสู่การเพิ่มความไว้วางใจของผู้บริโภคในการซื้อสินค้าออนไลน์และเพิ่มความเต็มใจในการซื้อได้ | en_US |
Appears in Collections: | ECON: Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
641635828-YANRONG ZHU.pdf | 3.72 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.