Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79467
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDanaitun Pongpatcharatrontep-
dc.contributor.authorYe, Pingen_US
dc.date.accessioned2024-05-14T00:49:21Z-
dc.date.available2024-05-14T00:49:21Z-
dc.date.issued2024-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79467-
dc.description.abstractChina's e-commerce has entered the Red Sea stage, and there are many cost-effective products. Due to the same cultural origin and fashion trends in Southeast Asia, Chinese products can have a certain market in Thailand, coupled with China's One Belt One Road policy, and the governments of the two countries have friendly relationship with China allowing Chinese to market it products much easier in Thailand. Through the literature review, we mainly focus on two supply chain models, one is using ERP system; the other is conducting with the traditional way. We will apply the Supply Chain Operations Reference (SCOR) model to analyse the integrity of the supply chain process and it’s performance indicator system so as to compare which is a better supply chain. According to the process definition of the SCOR model and the first-level performance indicator system, this research result shows that the process in company A's supply chain is incomplete, the division of department functions is unclear, and there is no complete performance indicator assessment system. Company B's supply chain process is much more complete and has coherent performance indicators, as well as a cost efficiency and asset management system within the company. Verification is carried out based on the research results, and the results obtained in the verification part are basically consistent with the direction of the research results. The performance level of the supply chain using ERP is higher, and the verification part also analyzes the situations that indicate that the ERP system should be introduced in the supply chain.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleComparative analysis of the cosmetics supply chain imported from China to Thailanden_US
dc.title.alternativeการวิเคราะห์เปรียบเทียบห่วงโซ่อุปทานเครื่องสำอางที่นำเข้าจากประเทศจีนมายังประเทศไทยen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshCosmetics -- China-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce -- Thailand-
thailis.controlvocab.lcshInternet marketing-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractปัจจุบันตลาดพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ถือเป็นแพลตฟอร์มการตลาดที่มีการแข่งขันสูง โดยเฉพาะอย่างยิ่งในประเทศไทยที่ร้านค้าออนไลน์จำนวนมากนำเข้าสินค้าจากต่างประเทศเข้ามาจัดจำหน่ายผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ โดยมีสินค้าจากประเทศจีนที่เป็นแหล่งที่มาสินค้าของร้านค้าออนไลน์ในประเทศไทย การศึกษาวิเคราะห์เปรียบเทียบห่วงโซ่อุปทานเครื่องสำอางนำเข้าจากจีนมายังประเทศไทย ประยุกต์ใช้ขั้นตอนของตัวแบบสกอร (SCOR Model) เพื่อวิเคราะห์กระบวนการบริหารห่วงโซ่อุปทานของผู้ประกอบการนำเข้าสินค้าจากจีนเพื่อจำหน่ายในช่องทางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ไทย โดยเปรียบเทียบระหว่างรูปแบบการบริหารจัดการแบบดั้งเดิมที่อาศัยทักษะของผู้บริหารในการดำเนินการเป็นหลัก กับการนำเอาระบบโปรแกรมจัดการงานขององค์กรทั้งหมดได้ในระบบเดียวมาใช้เปรียบเทียบต้นทุน ประสิทธิภาพ รวมถึงหาจุดเหมาะสมเชิงขนาดของธุรกิจที่ควรเริ่มต้นนำเอาระบบ โปรแกรมจัดการงานขององค์กรทั้งหมดได้ในระบบเดียวเข้ามาใช้ โดยพิจารณาจากดัชนีชี้วัดสมรรถนะด้านต้นทุน (Cost) ความรวดเร็ว (Time) และคุณภาพ (Quality) ของการดำเนินงานที่เริ่มลดลงหากจำนวนของธุรกรรมเพิ่มขึ้น การศึกษาได้สรุปรูปแบบกระบวนการต้นแบบสำหรับผู้ประกอบการที่ต้องการนำเข้าสินค้าจากจีน เพื่อจำหน่ายผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ในประเทศไทย โดยใช้รูปแบบการจัดการความรู้การจัดการห่วงโซ่กระบวนการ เพื่อสนับสนุนการค้าผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ให้กับผู้ประกอบการรายย่อยไทย en_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
622132017 PING YE.pdf8.19 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.