Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79015
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอารยา ราษฎร์จำเริญสุข-
dc.contributor.authorแก่นสาร รัตนสมฤกษ์en_US
dc.date.accessioned2023-10-11T10:56:47Z-
dc.date.available2023-10-11T10:56:47Z-
dc.date.issued2566-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79015-
dc.description.abstractThe perspective of understanding the world and life can be likened to an infectious phenomenon that transcends the limitations of space and time. Amidst the overwhelming currents of thoughts and meanings, an artist utilizes art as a transformative tool to transcend the abstract into the concrete. Constant exploration and scrutiny of one's own thoughts and beliefs are of utmost importance. Without such practice, the ability to perceive the extraordinary gradually diminishes. The enchantment surrounding the artist's interaction with various objects stems from their distinctive mechanism. Mastery of these processes is attained by embracing challenging thoughts and consistently questioning the flow of ideas and meanings encountered. Paradigm formation from a multitude of experiences involves connecting diverse thoughts, undertaking stages of exploration, experimentation, deconstruction, and reconstruction, all within a profound framework. Ultimately, this endeavor aims to shape a fresh perspective, enabling the discovery and expression of wonders and interpretations.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectกระบวนทัศน์en_US
dc.titleการก่อกระบวนทัศน์จากมวลความที่ประสบen_US
dc.title.alternativeThe Encounter of substances and paradigm formationen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashศิลปกรรม -- นิทรรศการ-
thailis.controlvocab.thashทัศนศิลป์-
thailis.controlvocab.thashศิลปะ-
thailis.controlvocab.thashความคิดและการคิด-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractมุมมองการทำความเข้าใจต่อโลกและชีวิตเปรียบเสมือนเชื้อโรคที่สามารถแพร่ติดต่อกัน โดยไม่ถูกจำกัดด้วยเงื่อนไขของพื้นที่และเวลา ท่ามกลางกระแสความคิดและความหมายที่ท่วมท้น ในฐานะของศิลปินที่ใช้ศิลปะเป็นเครื่องมือสำหรับเปลี่ยนความนามธรรมไปสู่รูปธรรมแล้ว การทบทวน ตั้งคำถามกับความคิดและความเชื่อของตนเองต้องเป็นสิ่งที่พึงกระทำอยู่ตลอดเวลา ไม่เช่นนั้นความสามารถของสายตาที่ใช้ในการค้นหาความพิเศษจะเริ่มเสื่อมหายไป ความมหัศจรรย์ที่เข้าปกคลุมสิ่งของดาษดื่นที่ศิลปินได้เข้าไปสัมผัส เกิดขึ้นจากกลไกเฉพาะตัวของศิลปินคนนั้น การฝึกฝนกระบวนการเหล่านั้นให้เชี่ยวชาญสามารถทำได้ด้วยการขบคิด ท้าทาย และตั้งคำถามต่อกระแสความความคิดและความหมายของสิ่งต่าง ๆ ที่เข้ามาปะทะอยู่ตลอดเวลา การก่อกระบวนทัศน์จากมวลความที่ประสบ คือ กระบวนการที่เชื่อมโยงเหล่าความคิดที่กระจัดกระจายและเป็นพลวัตเข้าด้วยกัน ดำเนินผ่านขั้นตอนของการค้นหา ทดลอง ทำลาย และประกอบขึ้นของมวลความหมายต่าง ๆ ด้วยเงื่อนไขพิสดารและกระบวนการที่พิลึก มีจุดประสงค์เพื่อก่อร่างทัศนวิสัยใหม่สำหรับมองหาความมหัศจรรย์และแปรความเหล่านั้นให้เกิดขึ้นเป็นรูปปรากฏในที่สุดen_US
Appears in Collections:FINEARTS: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
610331001-KAENSAN RATTANASOMRERK.pdf14.23 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.