Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78239
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChalermpon Kongjit-
dc.contributor.authorRen Xinyanen_US
dc.date.accessioned2023-06-30T01:10:00Z-
dc.date.available2023-06-30T01:10:00Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78239-
dc.description.abstractLearning Chinese languages is crucial because China significantly influences the Thai market and contributes to the country's economy. To better address the demands of Thai students to study Chinese and become proficient in its application, many Thai schools include Chinese as the language of instruction in their academic curricula. Thai students' performance could be better. Previous research has shown that Chinese Radical Literacy can help improve Chinese language teaching. This study included 34 primary-level students from the AILC learning institution who were all Thai. This study aimed to determine the root causes that impact Thai students' learning of Chinese characters and improve learning performance through a radical course; teaching would result in a high YCT pass rate. According to the findings, specific educational strategies related to research-based course design should be implemented in the teaching of radicals to reduce Thai students' frequent mistakes in writing Chinese characters and promote learning outcomes. This study had three strengths: 1) It contributed significantly to the conceptual development of Chinese character pedagogical approaches by offering a course for teaching radicals; 2) The suggested instructional methods were beneficial in Chinese character learning; and 3) It provided guidance and recommendations for Chinese language teachers and specialists on how they could improve.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectChinese Radical Literacyen_US
dc.subjectChinese Characteren_US
dc.subjectDesign Thinkingen_US
dc.subjectThai studentsen_US
dc.titleDeveloping a new teaching approach of Chinese characters for beginner level of Thai students in language training centeren_US
dc.title.alternativeการพัฒนาแนวทางการสอนตัวอักษรภาษาจีนแบบใหม่สําหรับนักเรียนไทยระดับต้นของศูนย์อบรมภาษาen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.lcshChinese language -- Usage-
thailis.controlvocab.lcshChinese language -- Study and teaching-
thailis.controlvocab.lcshChinese characters-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractประเทศจีนมีบทบาทสําคัญในตลาดไทยและมีส่วนสําคัญต่อเศรษฐกิจไทย ดังนั้นการเรียนรู้ทักษะ ภาษาจีนจึงเป็นสิ่งสําคัญ ซึ่งโรงเรียนหลายแห่งใน ประเทศไทยตระหนักถึงความจําเป็นของการเรียนภาษาจีน และจัดให้มีการเรียนการสอนในหลักสู ตรของโรงเรียนเพื่อตอบสนองความต้องการของนักเรียนไทยในการเรียนภาษาจีน และมุ่งให้เกิดการใช้ภาษาจีนได้อย่างเชี่ยวชาญ อยางไรก็ตาม พบว่าผลการเรียนของนักเรียนไทยยังไม่น่าพอใจ จากการศึกษาวิจัยก่อนหน้าแสดงให้เห็นว่าการสอนความรู้เกี่ยวกับรากคําศัพท์ภาษาจีนช่วยปรับปรุงการสอนภาษาจีนได้ผู้เข้าร่วมการศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็ นนักเรียนจํานวน 34 คน ซึ่งมีพื้นฐานการเรียนภาษาจีนในระดับประถมต้นที่สถาบันการเรียนรู้ AILC โดยวัตถุประสงค์ของการศึกษานี้คือเพื่อบ่งชี้สาเหตุที่ส่งผลกระทบต่อการเรียนตัวอักษรจีนของนักเรียนไทย และเพื่อการพัฒนาผลการเรียนผ่านหลักสูตรการสอนรากศัพท์ซึ่งมีส่วนช่วยให้เกิดการการเพิ่มอัตราการผ่านการสอบ YCT ข้อค้นพบในการวิจัยระบุว่า ควรใช้มีการกำหนดกลยุทธ์การสอนที่เหมาะสม โดยใช้วิธีการสอนรากศัพท์เพื่อลดอัตราข้อผิดพลาดในการสอนนักเรียนไทยในการเขียนตัวอักษรภาษาจีนและเพื่อส่งเสริมผลการเรียนรู้ การศึกษานี้มีข้อดี 3 ประการคือ 1) ผลการวิจัยมีส่วนช่วยในการพัฒนาเชิงทฤษฎีเกี่ยวกับกลวิธีการสอนโครงสร้างตัวอักษรจีน โดยพัฒนาเป็นหลักสูตรการสอนด้วยรากศัพท์ 2) การศึกษานี้มีความสําคัญ ต่อวิธีการสอนตัวอักษรจีน เนื่องจากกลวิธีการสอนที่พัฒนาขึ้นมีประโยชน์ต่อ การเรียนรู้ตัวอักษรภาษาจีน 3) การศึกษานี้ยังให้ข้อมูลเชิงลึกและข้อเสนอแนะ สําหรับผู้สอนภาษาจีนและผู้ปฏิบัติงานเพื่อปรับปรุงสื่อการสอนen_US
Appears in Collections:CAMT: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
612132030-REN XINYAN.pdf2.48 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.